آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

اخبار ارتش ج. ا . ایران


 

 در حال حاضر توسعه ورزش ( چوگان و سوارکاری ) در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیری شده و به عنوان یکی از دروس شاخص تربیت بدنی در سطح دانشگاه های افسری آجا در کنار رشته های تیراندازی و شنا به صورت حرفه ای تدریس می شود.
سرهنگ اصغر ناظری یکی از مدیران فعال در ورزش  چوگان و سوارکاری کشور است ، که پرونده درخشانی در توسعه این ورزش در سطح کشور از جمله باشگاه ذوالجناح ارتش داشته است . 
تیم ارتش در کلیه رقابت های چوگان حضور داشته و با کسب 8 دوره قهرمانی پی در و  کسب ٢٠جام متوالی در چوگان کشور از سال١٣٩٣تاکنون و اخیرا نیز عنوان نهمین قهرمانی کشوری درخشش خوبی را بین باشگاههای کشور دارد .
 همه روزه تمرینات چوگان و سوارکاری در این باشگاه برقرار است و بسیار از علاقمندان به ورزشهای سواری و ساکنان نقاط  شمال / شمالغرب و دیگر مناطق مختلف تهران و حتی شهرستا ها از هنرجویان این باشگاه محسوب می شوند که عضو هستند و از کلاس های مختلف ثبت نام کرده اند . 
 ناظری در توسعه این ورزش  گفت :در حال حاضر توسعه ورزش ( چوگان  و سوارکاری ) در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیری شده و به عنوان یکی از دروس شاخص تربیت بدنی در سطح دانشگاه های افسری آجا در کنار رشته های تیراندازی و شنا به صورت حرفه ای تدریس می شود.
اصغر ناظری، مدیر باشگاه  چوگان  و سوارکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در ادامه افزود :ورزش چوگان که ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین دارد، یکی از قدیمی ترین رشته هایی است که در ارتش به عنوان مشق رزم و با هدف حفظ و ارتقای آمادگی های جسمی و روحی سربازان از قدیم الایام به صورت حرفه ای انجام می شده و تنها در دوران دفاع مقدس و به دلیل عدم شرایط لازم برای اجرای آن به مدت 8 سال متوقف شد. اما در سال 1375 و در پی دستور مقام معظم رهبری در خصوص احیای ورزش چوگان این رشته مهم ورزشی در کشور و بویژه در ارتش جمهوری اسلامی ایران که خواستگاه آن محسوب می شود مجداد تشکیل و احیا گردید.
 مدیر باشگاه سوارکاری و چوگان نیروی زمینی ارتش با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص توجه به توسعه ورزش چوگان از جمله اینکه فرمودند: «دنبال ورزش هایی بگردید که بومی ما است و مردم از آن خبر ندارند، مثلا ورزش چوگان که ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد و اصلا جزئی از ملیت ما است» افزود: در حال حاضر توسعه ورزش سوارکاری و چوگان در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیری شده و به عنوان یکی از دروس شاخص تربیت بدنی در سطح دانشگاه های افسری آجا در کنار رشته های تیراندازی و شنا به صورت حرفه ای تدریس می شود. لذا امیدواریم با برگزاری این گونه رقابتها و مسابقات، رشته ورزشی بومی و اصیل چوگان، هم در سطح ارتش و نیروهای مسلح و هم در سطح کشور و استان های مختلف در آینده نزدیک تبدیل به یک رشته ورزشی پایه و پرطرفدار شود.
 در پایان  جا دارد از  کلیه فرماندهان  و از جمله هیئت رئیسه محترم نیروی زمینی به خاطر همه حمایت هایشان از ورزش چوگان و سوارکاری  تقدیر و تشکر  نمایم.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.