آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

حوزه آمریکا / اروپا

50 نماینده کنگره به جان کری: از قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با ایران حمایت کنید

پنجاه نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه کشورشان از او خواسته‌اند از اقدام کشورهای عربی برای قطع یا کاهش روابط دیپلماتیک با ایران حمایت کنند.

خبرگزاری فارس: 50 نماینده کنگره به جان کری: از قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با ایران حمایت کنید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، 50 نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «جان کری»، وزیر خارجه این کشور از او خواسته‌اند با صراحت از اقدام عربستان در قطع روابط دیپلماتیک با ایران، حمایت کند. 

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا با بیان این ادعا که دولت آمریکا، تصمیم‌گیری در عرصه سیاست خارجی را تنها بر اساس توجیه شایستگی‌های توافق جامع هسته‌ای با ایران استوار کرده نوشته‌اند: «این استدلال نادرست دولت، باعث جسور شدن ایران شده و این نقش این کشور به عنوان حامی تروریسم دولتی را توسعه بخشیده است.»

آنها در بخشی از این نامه می‌نویسند: «گزارش‌های خبری حاکی است عربستان سعودی، همراه با بحرین، امارات، کویت و سودان روابط دیپلماتیک با ایران را بر سر رویدادی بین‌المللی که از نگرانی‌ها بر سر ادامه حمایت ایران از فعالیت‌های غیرقانونی تروریستی نشأت می‌گیرد قطع کرده و یا کاهش داده‌اند.»

قطع یا کاهش روابط این کشورها بعد از ورود عده‌ای از معترضان در تهران به داخل سفارت عربستان صورت گرفت.

معترضان، از اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته این کشور خشمگین بودند. ایران ورود معترضان به داخل سفارت را محکوم و بر پایبندی به تعهدات بین‌المللی برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک تأکید کرده است.

 علی‌رغم انتقادهای بین‌المللی از نقش عربستان در ترویج تروریسم، نمایندگان کنگره آمریکا در نامه روز جمعه خود این کشور را در تقابل با تروریسم و در حال جنگ با آن معرفی کرده‌اند. 

آنها می‌نویسند: «این اقدامات دیپلماتیک (قطع روابط با تهران) تنها چند ماه بعد از آن صورت گرفت که عربستان ائتلافی متشکل از 30 کشور اسلامی برای مقابله با تروریسم تشکیل داد.»

قانونگذاران آمریکایی نوشته‌اند: «ما منتظر پاسخ رسمی شما به اقدامات عربستان و دیگران علیه ایران هستیم. ایران، همراستا با اقداماتش در گذشته، کماکان توافقنامه‌های موجود را برای پیگیری اهدافش لغو می‌کند.»

آنها همچنین از دولت آمریکا خواسته‌اند ایران را به بهانه آزمایش موشکی تحریم کند. نمایندگان کنگره از اقدام دولت آمریکا برای آنچه به گفته آنها لغو تحریم‌های ایران برای برنامه موشکی است انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

حجت السلام خسرو پناه

وهابیون برادر ناتنی صهیونیست‌ها هستند/قاتل نمر فقط عربستان نیست

» سرویس: معارف و حقوق - دین و اندیشه
44-181.jpg

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: قاتل شیخ نمر فقط عربستان نیست بلکه وهابیت، آمریکا و صهیونیست‌ها همگی با عربستان یکی هستند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم هفتمین روز از شهادت آیت‌الله شیخ باقر النمر که به همت بسیج دانشجویی و طلاب در مسجد ارگ تهران برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره تمام شهدا از صدر اسلام تاکنون اظهار کرد: در فرهنگ الهی شهادت مرگ نیست و یک حیات مجدد و یک زندگی بالاتر است. در آیات قرآن داریم که شهید در نزد خداوند روزی می‌خورد. اکثر ائمه ما همگی به مقام شهادت نائل شده‌اند چرا که شهادت یک ویژگی برجسته در بین مومنین است. انسان‌های کوته‌فکر خیال می‌کنند که شهادت یک مرگ بی محتواست در حالی که آن‌ها خود بی محتوا هستند. شهادت افتخاری است که نصیب عمده انبیاء شده است.

وی گفت: این عالم برجسته در مکتب امام صادق (ع) درس خوانده بود و تدریس می‌کرد. می‌توانست یک بساطی برای خود درست کند و کاری به دین و اسلام نداشته باشد اما او در دوران مدرن و در دورانی که جاهلیت به شکل جدید وجود دارد خود را وقف معرفی اسلام کرد. همان گونه که می‌دانیم خداوند در قرآن می‌فرمایند علما دو دسته‌اند یکی آن‌هایی که میثاق الهی را آشکار می‌کنند و یک دسته آن‌هایی هستند که میثاق الهی را نمی‌گویند و دلیل آن هم این است که در پی ثروت و قدرت هستند و حقیقت را کتمان می‌کنند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: عالمی که با خدا پیمان بسته باشد میثاق خدا را برای مردم آشکار می‌کند. عالم واقعی باید حقیقت را بگوید. بدترین مشکل در بین مردم جامعه این است که برخی می‌خواهند دین‌فروشی کنند. شیخ نمر عالمی بود که با خداوند میثاق بسته بود و همواره بر عهد و وفای خود استوار بود و تا آخرین نفس در راه خدا ایستاد و جانش را با خدا معامله کرد و همواره در پی حق و عدالت بود که آن را به مردم معرفی کند.

وی ادامه داد: شهید نمر می‌توانست توطئه کند و تشکیلاتی مخفیانه و مسلحانه علیه دولت عربستان درست کند اما این کار را نکرد و همواره در پی این بود که روشنگری در جامعه داشته باشد و می‌خواست بر سر آن میثاق الهی که با خداوند بسته است بماند و هرگز به دنبال توطئه و بر هم زدن اجتماع نبود. شعارهای شیخ نمر همان شعارهایی است که کمیسیون‌های حقوق بشر و غرب ادعای آن را دارند. شیخ نمر به دنبال آزادی مشروع بود. به تعبیر مقام معظم رهبری جرم ایشان فقط بیان حقیقت بود.

خسروپناه تاکید کرد: قاتل شیخ نمر فقط عربستان نیست بلکه وهابیت، آمریکا و صهیونیست همگی با عربستان یکی هستند. وهابیت عربستان با این کار می‌خواست یک خوش رقصی در برابر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها داشته باشد. برای اینکه صهیونیست‌ها همواره از شیعه و اسلام ناب محمدی احساس خطر می‌کنند. وگرنه آمریکا و صهیونیسم که از یک مشت انسان جاهل و بی تفکر که احساس خطر نمی‌کند. آن‌ها از عقلانیت، ولایت و معنویت می‌ترسند.

وی تاکید کرد: ویژگی‌هایی که در وجود شیخ نمر بود همگی برگرفته از یک اسلام ناب محمدی بود و آن‌ها از همین ویژگی‌ها می‌ترسیدند ولی بدانند که خون شهیدان همواره زنده است و درخت اسلام را آبیاری می‌کند.

وی تصریح کرد:‌ شهادت شیخ نمر دامن آن‌ها را خواهد گرفت. مگر نه این است که قذافی با امام موسی صدر آن کار را کرد به بدترین شکل ممکن از دنیا رفت. اینکه فتنه گران نابود می‌شوند را ما ننوشته‌ایم بلکه پیشینه تاریخی این را می‌گوید. شهدای کربلا با عزت و کرامت اکنون در بین مردم هستند ولی یزیدیان چه شدند؟ امام حسین(ع) با خون خود در کربلا کاری کرد که همه از خاک کربلا شفا می‌گیرند و این عظمت شهید را می‌رساند.

خسروپناه گفت: مطمئنا دولت عربستان و صهیونیست‌ها از این جنایت آسیب می‌بینند. این جنایت اول و آخر آن‌ها نیست بلکه در گذشته هم جنایت‌هایی داشته‌اند و در آینده هم دارند. گروهکی که آن‌ها به اسم داعش راه اندازی کرده‌اند نه عقلانیت، نه آه و نه اشک را قبول ندارد. ولایت آن‌ها ولایت شیطان است.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: مشکل وهابیت فقدان عقلانیت، معنویت و ولایت است. کسانی هستند در جامعه که به بهانه عقلانیت پشت به ولایت می‌کنند و این‌ها زمین می‌خورند. کسانی که به بهانه معنویت، ولایت را کنار می‌گذارند کار درستی نمی‌کنند. در کنار عقل باید معنویت داشت و عقل و معنویت با ولایت تکمیل می‌شود. وهابیون دست نشانده انگلیس و برادر ناتنی صهیونیست‌ها هستند و این عالم برجسته طبق همان میثاقی که با خداوند بسته بود تا آخرین قطره خون خود در مقابل وهابیت ایستاد.

خسروپناه گفت: اگر یک قطره خون از دماغ صهیونیست‌ها بیاید آمریکایی‌ها گوش جهان را کر می‌کنند ولی در مقابل شهادت این عالم بزرگ سکوت کردند و حرفی نزدند. به فرموده مقام معظم رهبری این خون اثر خود را می گذارد و ان‌شاءالله که خون شیخ نمر سبب بصیرت مومنان و نابودی آل سعود شود. مومن بی بصیرت مثل یک علف هرز است که از بیابان بیرون زده است. اگر فردی ایمان به خدا و پیامبر (ص)داشته باشد ولی بصیرت نداشته باشد و زمان خود را نشناسد به جامعه ظلم کرده است.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: بصیرت مومنان باید در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نشان داده شود و انسان‌هایی را انتخاب کنند که صلاحیت لازم را داشته باشند نه اینکه انسان‌هایی را انتخاب کنیم که به فکر منافع خود هستند و به فکر آن‌هایی هستند که ده‌ها شرکت دارند و می‌خواهند با سیاست به منافع خود برسند.

وی گفت: ان‌شاءلله خون شیخ نمر باعث بصیرت شیعیان می‌شود شاید اکنون در بین جوامع اسلامی اتفاق خاصی برای این شهادت رخ ندهد اما در آینده تاثیر زیادی می گذارد و همین خون سبب گسترش اسلام می‌شود. امیدواریم با ظهور حضرت مهدی (عج) بتوانیم بقیع و مکه را از دست وهابیت نجات بدهیم.


روزنامه یمنی فاش کرد

کارنامه تجاوز ۱۰ماهه آل‌سعود به یمن/ ۳۰۰۰ شهید و ۲۸۱۸ زخمی+ جزئیات تخریب منازل، مدارس و مساجد

حملات آل سعود به یمن تحت ائتلاف ضد یمن خسارت‌های جانی و مالی فراوانی برای این کشور برجای داشته و شهروندان غیر نظامی هدف حملات هوایی این ائتلاف بوده است.

خبرگزاری فارس: کارنامه تجاوز ۱۰ماهه آل‌سعود به یمن/ ۳۰۰۰ شهید و ۲۸۱۸ زخمی+ جزئیات تخریب منازل، مدارس و مساجد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تجاوز رژیم عربستان سعودی تحت ائتلاف ضد یمن به این کشور، علاوه بر این که زیرساخت‌های یمن را هدف قرار داده، تاکنون 5800 شهید و زخمی برجای گذاشته است.

روزنامه «المیثاق» سخنگوی حزب کنگره مردمی یمن به ریاست علی عبدالله صالح در شماره جدید خود آمار تازه ای از قربانیان جرایم جنگی آل سعود، امارات و آمریکا در یمن طی ده ماه گذشته منتشر کرد.

بر اساس این آمار، در مدت ده ماه از تجاوز ائتلاف ضد یمن 1735 کودک، 1309 زن شهید شده‌اند و بیش از 1492 کودک و نزدیک به 1326 زن زخمی شده‌اند.

مطابق این آمار، در این مدت خسارت‌های زیادی به بخش اجتماعی وارد شده است به گونه‌ای 319.957 خانه تخریب شده و 900 هزار نفر از شهروندان یمنی از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

افزون بر این، 517 مسجد و 506 مدرسه و مؤسسه آموزشی در استان‌های مختلف یمن براثر حملات هوایی ائتلاف ضد یمن نابود شده است.

جنایت‌های آل سعود در یمن

بر اساس این آمار، در این حملات به زیرساخت‌های یمن خسارت جبران‌ناپذیری وارد شده است به طوری که 452 پل، 122 نیروگاه تولید برق و 140 شبکه ارتباطی و 14 بندر و 10 فرودگاه تخریب شده است.

ائتلاف ضد یمن به سرکردگی آل سعود در این حملات 922 تأسیسات دولتی، 514 انبار مواد غذایی، 413 بازار تجاری، 226 ایستگاه سوخت، 156 کامیون سوخت‌رسان، 168 کارخانه، 115مرغداری، 51 مرکز باستانی، 101 مرکز تاسیسات حکومتی و‌31 سالن ورزشی و تعدادی سیلو را نابود کرده است.

انتشار این ارقام ادعاهای ائتلاف ضد یمن که فقط به مواضع انصار الله و افراد «علی عبد الله صالح» را هدف قرار می‌دهند، تکذیب می‌کند.

تابستان امسال جنگنده‌های ائتلاف با حمله به یک مراسم عروسی در غرب یمن بیش از 100 نفر از شهروندان بی‌گناه یمنی را به خاک و خون کشیدند و سازمان ملل این اقدام ائتلاف ضد یمن را محکوم کرد.

تنهای پیام /

http://fna.ir/Z27W8D

معاون وزیر نیرو

آغاز فاز اول عملیات انتقال آب دریا/ آب خلیج‌فارس به مرکز می‌رسد

انتقال آب دریا
شناسهٔ خبر: 3019593 - 
معاون وزیر نیرو با اعلام آغاز فاز عملیاتی انتقال آب از خلیج‌فارس برای تامین نیاز برای بخش‌ها در داخل کشور، گفت: فاز اول کار توسط سرمایه‌گذار خصوصی در جنوب کشور در حال انجام است.

رحیم میدانی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین اقدامات انجام شده درباره طرح انتقال آب از خلیج فارس به مرکز کشور گفت: انتقال آب از خلیج فارس به مناطق کم آب داخل کشور قطعا یک پروژه جدی در وزارت نیرو است و می توانم بگویم عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تاکید بر اینکه برای اجرای این طرح بزرگ انتقال آب، در حال حاضر یک سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده و درخواست داده است، اظهارداشت: سرمایه گذار خصوصی کار خود را در بندرعباس آغاز کرده و در فاز اول، قرار است ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب منتقل شود.

میدانی خاطرنشان کرد: با این حال، پُرهزینه بودن تامین آب به این روش باعث گرانی آن هم خواهد بود به گونه ای که نسبت به فاصله تولید تا محل مصرف، قیمت را متفاوت خواهد کرد. قیمت هر مترمکعب آب که از طریق دریا شیرین سازی و منتقل شود، ۱۲ هزارتومان خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه از این آب می توان در بخش صنعت، شرب و تامین نیاز معادن استفاده کرد، گفت: اقداماتی در حال انجام است که اگر نتوانیم در برخی مراکز جمعیتی از طریق آب های متعارف نیازها را تامین کرد، پروژه‌های انتقال آب انجام شود و ما برای تامین آب در برخی بخش‌ها، راهی جز اینگونه عمل کردن نداریم.