آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه سیاسی / حوزه مجلس

۹۶/۰۳/۲۹ :: ۱۲:۴۷

بیانیه کمیسیون امنیت ملی

حمله موشکی سپاه علیه داعش ضربه مهلکی بر بدنه شجره خبیثه داعش و هشداری برای حامیان تروریسم بود

خبرگزاری فارس: حمله موشکی سپاه علیه داعش ضربه مهلکی بر بدنه شجره خبیثه داعش و هشداری برای حامیان تروریسم بود

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با صدور بیانیه‌ای از اقدام هوشمندانه سپاه پاسداران در هدف‌گیری مقر تروریست‌ها در سوریه قدردانی کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پی حمله موشکی ایران به مقر تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه  بیانیه ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله قاصم الجبارین

خداوند متعال را شکر گذاریم که یک بار دیگر با دستان توانمند فرزندان غیور و انقلابی این ملت بزرگ نیروهای متخصص هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقتدار نظامی این ملت در انظار جهانیان و در مقابله با پدیده شوم تروریسم به نمایش گذاشته شد.

بدون تردید با این اقدام به هنگام و هوشمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که هدیه ارزشمندی به خانواده های معظم شهدای حادثه تروریستی اخیر و همه ملت بزرگ ایران بود، جمهوری اسلامی ایران مرحله جدید و بسیار مهمی را در مقابله با تروریست های مورد حمایت آمریکا و هم پیمانان منطقه این این کشور آغاز کرد.

پیام آشکار این اقدام اضافه بر ضربه مهلکی که بر بدنه شجره خبیثه داعش و دیگر گروهک های تروریستی، در مرکز آنها در خاک سوریه دیرالزور وارد شد هشدار جدی به حامیان تروریست ها بود که هرگونه طراحی و توطئه آنها از این به بعد اضافه بر اینکه در داخل کشور قدرتمندانه سرکوب خواهد شد در صدها کیلومتر دورتر از خاک ایران اسلامی سرکوب خواهد شد.

پیام دیگر این اقدام ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کنگره آمریکا بود که ما هیچگونه ارزشی برای این مصوبات ضد ایرانی کنگره قائل نیستیم و در کنار پاسخ قاطع مجلس شورای اسلامی به کنگره آمریکا که ان‌شاء الله بعد از تعطیلات مجلس با ارائه طرح مقابله با اقدامات آمریکا انجام خواهد شد هیچگونه فشاری از طرف آمریکا و طرح های تحریم های جدید که نقش آشکار برجام نیز هست خللی در اراده فولادین نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران در بالابردن توان بازدارندگی حملات احتمالی دشمن نخواهد گذاشت و امروز بخش کوچکی از این توانمندی از توان گسترده مقابله با این توطئه ها به نمایش گذاشته شد.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و سپاس فراوان از این اقدام انقلابی حمایت قاطعانه و گسترده خود را از سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی همه نیروهای مسلح، امنیتی و اطلاعاتی اعلام می نماید.

انتهای پیام/

اخبار ارتش ج. ا . ایران

امیر سیاری:

۵۲ ناوگروه به آب های آزاد اعزام کرده ایم

دیدار امیر سیاری با هیئت نظامی چین
شناسهٔ خبر: 4008576 - 
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تا کنون ۵۲ ناو گروه به آب های آزاد اعزام کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسم ضیافت افطاری با ایثارگران و پیشکسوتان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: روزگاری همه به دنبال این بودند که نیروی دریای در آب های آزاد به دریانوردی بپردازند اما امروز با افتخار می گویم توانسته ایم ۴ هزار فروند کشتی را در خلیج عدن اسکورت کنیم و امنیت را در این منطقه به ارمغان آوریم.

وی افزود: امروز در شمال اقیانوس هند تسلط اطلاعاتی داریم و با رزمایش های بزرگی که انجام داده ایم همه نیرو های نظامی در دنیا ما را به عنوان نیروی مقتدر می شناسند.

او گفت: سال گذشته با دور زدن قاره آفریقا در اقیانوس اطلس حاضر شدیم و ناو گروه ما به شکل پیوسته ۱۵۰ روز دریانوری در اقیانوس داشت.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه در عمر دهی به تجهیزات موفق بوده ایم افزود: در زمینه ساخت تجهیزات موفق به ساخت ناوشکن جماران و دماوند شدیم و در آینده نزدیک ناوشکن سهند و جوشن را نیز خواهیم ساخت.

وی با اشاره به اقدامات توسعه ای افزود: در توسعه سواحل مکران مبنای حرکت نیروی دریایی و امروز خانواده های متعددی در این مناطق حضور دارند.

فرمانده نیروی دریای ارتش گفت: امروز با اجرای ایده بازگشت به دریا می توان اقتصاد کشور را متحول کرد.

امیردریادار سیاری گفت: در گذشته ما را از دریا دور نگه داشتند تا ثروتمند وقدرتمند نشویم.

گروه سیاسی / حوزه امنیتی و دفاعی

۹۶/۰۳/۲۹ :: ۱۰:۵۷

گزارش کامل فارس از عملیات برون‌مرزی موشکی سپاه

«قیام» سپاه با «ذوالفقار» بر سر تروریست‌ها فرود آمد

خبرگزاری فارس: «قیام» سپاه با «ذوالفقار» بر سر تروریست‌ها فرود آمد

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیشب در واکنش به اقدامات تروریستی هفته گذشته عناصر تکفیری داعش در تهران، مقر این تروریست‌ها را در منطقه دیرالزور سوریه موشک‌باران کرد.

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- در آخرین ساعات روز یکشنبه 28 خرداد ماه، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با چند فروند موشک بالستیک میان‌برد مواضع تروریستهای تکفیری (مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی) در منطقه دیرالزور سوریه (فاصله حدود 650 کیلومتر) را مورد اصابت قرار داد.

تعداد این موشک‌ها 6 فروند موشک بالستیک میان‌برد زمین به زمین بوده که از پایگاههای موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان‌های کردستان و کرمانشاه شلیک شده و پس از عبور از اسمان عراق، به صورت دقیق به اهداف اصابت کرده است.

گزارش‌های اولیه از هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌ها و انهدام تجهیزات، سامانه ها و سلاح های آنان حکایت دارد.

طبق اعلام سپاه پاسداران، این اقدام بخشی از انتقام سپاه از تروریستها بابت حملات تروریستی اخیر آنها در تهران بوده است.

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این خصوص گفت: در اطراف دیرالزور پایگاه‌های فرماندهی، مراکز ساخت و تولید خودروهای انتحاری و مراکز تجمع آنها توسط موشک‌های میانبرد مورد هدف قرار گرفت. دشمنان باید بدانند تهران، لندن و پاریس نیست و این یک کار کوچکی بود که انجام شد و اگر دست از پا خطا کنند ضربات مهلک‌تر بر سر آنها فرود خواهد آمد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: این موشک‌ها از ایران شلیک شد و بر فراز عراق عبور کرد و در سوریه فرود آمد و توسط هواپیماهای بدون سرنشینی که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بود بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به صورت همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کرد.

حاجی‌زاده همچنین تاکید کرد: تمام موشک‌ها دقیقا به محل مورد نظر اصابت کرد.

وی افزود: شناسایی و احاطه اطلاعاتی این تروریست‌ها به خودی خود یک دنیا مسئله است و شلیک این موشک‌ها از فاصله 700 کیلومتری و نشاندن روی یک ساختمان کوچک، خودش یک پیام است و آنها می‌فهمند عیار ایرانی‌ها کجاست. 

بنا بر اخبار رسیده به خبرنگار فارس، مشخص شد که در این عملیات که به نام عملیات لیله‌القدر نام گرفت از موشک‌های بالستیک «ذوالفقار» و «قیام» استفاده شده است.

اخبار ارتش

با محوریت بومی سازی صنایع دریایی محقق می شود؛

توسعه همکاری باشگاه پژوهشگران جوان با نیروی دریایی ارتش

حبیب الله سیاری
شناسهٔ خبر: 4007684 - 
تفاهم‌نامه همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف استفاده از توان دانشگاهی برای بومی سازی صنایع دریایی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، این تفاهم نامه با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد امضا شد.

این تفاهم نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اقتصاد مبتنی بر دانش و برای استفاده از ظرفیت‌های علمی و زیرساختی دو سازمان منعقد شده است.

کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اعلام ریاست هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد مبنی بر افزایش بودجه پژوهشی در آینده همکاری‌های علمی و پژوهشی این باشگاه با صنایع توسعه پیدا می‌کند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در این نشست گفت: این تفاهم‌نامه می‌تواند گامی مهم در ارتباط با پیوند میان صنایع دریایی و دانشگاه باشد و موجب ارتقای پژوهش در این راستا می‌شود.

در این تفاهم‌نامه مقرر شد نیروی دریایی ارتش با بهره‌گیری از توان علمی نخبگان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برای بومی‌سازی صنایع دریایی اقدامات لازم را انجام دهد.

برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در سواحل مکران، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت موردنیاز با انجام مقدمات قانونی برای تاسیس پژوهشکده مشترک در حوزه صنایع دریایی، ایجاد بستر لازم برای اجرای پروژه‌های مشترک، همکاری در راستای تبیین بایسته تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری پیرامون امنیت دریا و دریانوردی برخی از تعهدات دو طرف براساس این تفاهم‌نامه است.

اخبار ارتش

۹۶/۰۳/۲۸ :: ۱۵:۳۵

سرلشکر صالحی در بازدید از مرزهای غربی کشور:

داعش برای ما مانند سگی وحشی است که براحتی به حساب خودش و اربابانش می‌رسیم

خبرگزاری فارس: داعش برای ما مانند سگی وحشی است که براحتی به حساب خودش و اربابانش می‌رسیم

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه به طور قطع هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی‌کند، گفت: داعش برای ما مانند سگی وحشی است و نه تنها به راحتی حساب آنها را خواهیم رسید، بلکه جواب اربابان آنها را هم می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش صبح امروز در مرزهای غربی کشور به ویژه مرز نفت شهر حاضر شد و اقتدار نیروهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش را ارزیابی کرد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: اینجا فقط برای دفاع حضور نداریم بلکه برای شکار هم مستقریم.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی‌کند، گفت: داعش برای ما مانند سگی وحشی است و نه تنها به راحتی حساب آنها را خواهیم رسید، بلکه جواب اربابان آنها را هم می دهیم.

صالحی آمادگی نیروهای مستقر در مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران را بسیار مقتدرانه خواند و تاکید کرد: برای امنیت مرزها باید شکرگزار خدا باشیم و نماد عملی این شکرگزاری حضور جوانان پای کار ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزهاست که به دستور رهبرشان لبیک گفتند و مردم در شهرها و خانه های خود کاملاً آرام باشند.

همچنین در پی شایعاتی مبنی بر حضور گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی ایران و انتشار آن در صفحه‌های مجازی، سرلشکر صالحی تاکید کرد: تا ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی غرب کشور حضور جدی دارد هیچ تروریستی به خود جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را نخواهد داد و با هر تحرکی در طول شبانه روز به شدت برخورد خواهیم کرد.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در جریان بازدید امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش از مرزهای غربی کشور گفت: یگان واکنش سریع نیروی زمینی در این منطقه مأموریتی دارد و فرمانده کل ارتش برای ارزیابی توان دفاعی نیروهای واکنش سریع و بازدید تجهیزات به روز این نیروها به مناطق غربی کشور سرکشی کرد و ما آماده دستور از فرمانده کل ارتش هستیم.