آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

اخبار انتخابات

انتخابات

گزارش فارس از انتخابات ریاست جمهوری و شهر و روستا

ماراتن انتخابات 96 به پایان رسید/ حماسه 40 میلیونی مردم در 29 اردیبهشت/ اعتراض مردم مناطق محروم به توزیع ناعادلانه تعرفه‌ها/ کدخدایی: گزارش تخلفات انتخاباتی زیاد است/+ تصاویر

ماراتن انتخابات 96 ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با حماسه 40 میلیونی ملت ایران به پایان رسید.

نتایج انتخابات

به‌دنبال پیگیری‌های مستمر و حضور رئیسی در وزارت کشور

ستاد انتخابات کشور بالاخره در دقایق پایانی اقدام به ارسال تعرفه کرد

ستاد انتخابات کشور پس از حضور رئیسی در وزارت کشور، بالاخره در دقایق پایانی اقدام به ارسال تعرفه کرد.

اسحاق جهانگیری

در پی ناکارآمدی مجریان انتخابات

جهانگیری: برای چاره اندیشی صف های طولانی شعب عازم وزارت کشور هستم

معاون اول رئیس جمهور دقایقی قبل برای چاره اندیشی صف های طولانی شعب عازم وزارت کشور شد.

زاکانی

زاکانی:

مجریان و ناظران به تخلفات در انتخابات پایان دهند/ فقط از یک دولت امنیتی چنین تخلفاتی بر می‌آید

زاکانی تاکید کرد: مجریان و ناظران به تخلفات در انتخابات پایان دهند؛ تقلب گسترده قطعا امکان‌پذیر نیست اما اگر مانع رای دادن مردم در مناطق خاص شوند تخلفی تاثیرگذار در نتیجه خواهد بود.

کدخدایی

در جمع خبرنگاران

کدخدایی: با تخلفات کمبود تعرفه برخورد می‌کنیم

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گزارشات تخلفات این را لحظه به لحظه بررسی می‌کند، گفت: با تخلفات انتخاباتی مانند کمبود تعرفه یا تخلفات تبلیغاتی سر صندوق‌های اخذ رأی برخورد می‌کنیم.

 اخذ آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در همدان

آمار رای‌دهندگان از مرز 36 میلیون نفر گذشت

آمار آراء اخذ شده در کل کشور از 36 میلیون نفر گذشت .

رحمانی فضلی

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

با پایان رای‌گیری در ساعت 24 دستور شمارش آرا صادر می‌شود

وزیر کشور گفت: با پایان رای‌گیری در ساعت ۱۲ امشب دستور شمارش آراء صادر می شود.

انتخابات96

مرتضوی در جمع خبرنگاران:

گزارش هایی مبنی بر اتمام تعرفه در استان های مختلف دریافت کرده ایم/ ستاد انتخابات کشور گوش شنوایی برای حرف های ما ندارد

گزارش هایی مبنی بر اتمام تعرفه در استان های مختلف دریافت کرده ایم/ ستاد انتخابات کشور گوش شنوایی برای حرف های ما ندارد

دولت یازدهم

فارس گزارش می‌دهد

تخلف سازمان‌یافته دولتی‌ها در تبلیغات انتخابات/ از حضور ظریف در میتینگ‌های تبلیغاتی تا توهین وزیر ارشاد به رقبا

فرآیند رأی‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کل کشور در حالی ادامه دارد که رفتارهای انتخاباتی منحصر به فردی از سوی برخی مسئولان دولتی رخ داده است.

کشورهای اسلامی

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از باکو

کاروان ایران در روز هفتم 7 مداله شد/ تعداد مدال‌های کشورمان به عدد 74 رسید

کاروان ورزشی اعزامی ایران به چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در روز هفتم رقابت‌ها 7 مدال(شامل 4 طلا، 2 نقره، یک برنز) کسب کرد.

علی نیکزاد

نامه نیکزاد به اعضای هیأت نظارت بر دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری:

مصادیق ارتکاب جرم در انتخابات از حد گزارش و شکایت گذشته است/ هیأت نظارت برای جلوگیری از ادامه روند تخلفات دامنه‌دار ورود کند

در نامه نیکزاد به اعضای هیأت نظارت بر دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری آمده است: آنچه در حال حاضر از ارتکاب این مصادیق با مدرک و سند مضبوط قابل ذکر است، از حد گزارش و شکایت گذشته است و محتاج ورود و برخورد جدی هیأت نظارت جهت جلوگیری از ادامه این روند تخلفات دامنه‌دار است.

میرتاج الدینی

میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با فارس:

مسئولان دولتی نتوانستند در انتخابات بی طرف بمانند/باید به طور جدی تخلفات دولت را در این انتخابات پیگیری کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس انتخابات بی طرف باشند و با استفاده از امکانات دولت در تبلیغات انتخاباتی دخالت کرده و به نفع یکی از کاندیداها عمل کردند.

جمعیت ایثارگران

بیانیه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:

جریان حامی دولت تا پایان انتخابات برای رای‌آوری دست به هر اقدامی خواهد زد/ تخلفات مسئولان اجرایی غیرقابل انکار است

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حجم تخلفات بالای مسئولان اجرایی انتخابات به گونه‌ای مشهود است که مستندات غیرقابل انکار از آن وجود دارد لیکن هیچ اقدامی در برخورد با این تخلفات انتخاباتی مشاهده نمی‌شود.

علی عسگری معاونت فناوری

نامه جمعیت رهپویان به رئیس سازمان صداوسیما:

انجام تخلفات حاشیه‌ای می‌تواند پیروز انتخابات را با ظاهری قانونی عوض کند/ صداوسیما سکوت نکند

در نامه جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خطاب به رئیس رسانه ملی آمده است: انجام تخلفات حاشیه‌ای که مانع رای دادن مردم یا ابطال صندوقهای خاص شود می‌تواند در یک رقابت نزدیک اثرگذار شود و پیروز انتخابات را با ظاهری قانونی عوض کند.

حسین طلا

حسین طلا در جمع خبرنگاران:

ملت امروز اراده خودش را حاکم می‌کند/ انتقاد از عدم صدور کارت‌های برخی نمایندگان آیت‌الله رئیسی برای حضور در محل دستگاه‌های شمارش آرا

نماینده آیت‌الله رئیسی در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری با انتقاد از عدم صدور کارت‌های برخی نمایندگان آیت‌الله رئیسی برای حضور در محل دستگاه‌های شمارش آرا، گفت: ملت امروز اراده خودش را حاکم می‌کند.

سید حسین هاشمی

استاندار تهران به فارس خبر داد

تمام مدارس استان تهران فردا تعطیل است


اخبار ارتش ج. ا . ایران

بازدید از مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش و فصلنامه الماس

تاکید پوردستان بر جمع‌آوری کامل اسناد دفاع مقدس

پوردستام و گلفام

امیر سرتیپ احمدرضا پورستان جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش و فصلنامه الماس ایران بازدید کرد.

به گزارش ایسنا،در این بازدید، ابتدا امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این مرکز گفت: مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش با جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی با همکاری فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش هزاران ساعت فیلم و مصاحبه در غالب تاریخ شفاهی برای آیندگان جمع‌آوری کرده است.

وی ادامه داد:  فصل نامه الماس ایران نیز به منظور جلوگیری از تحریف و فراموشی وقایع دفاع مقدس و همچنین برای آشنایی پژوهشگران دفاع مقدس و دوست‌داران راه ایثار و شهادت بر پایه نشست‌های مفهومی تاریخ شفاهی مستند، با کوشش محققان و پیشکسوتان این عرصه  تهیه و در پایان هر فصل در اختیار تمام سازمان های دولتی، فرماندهان، مراکز پژوهشی و دانشگاهی و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در ادامه این بازدید، امیر سرتیپ پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش پس از بازدید از قسمت‌های مختلف و آشنایی با اقدامات انجام شده در جمع کارکنان و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش پیشکسوتان و فرماندهان ارتش در دفاع مقدس گفت:همانگونه که در دوران دفاع مقدس و در بحرانی‌ترین شرایط در برابر دشمن متجاوز سینه سپر کردند، هم اکنون نیز در برابر تهاجم فرهنگی دشمن با سینه‌ای مالامال از ناگفته‌های جنگ، از مرزهای فرهنگی این مرز و بوم دفاع می‌کنند و با سلاح قلم و زبان به صحنه پیکار شتافتند. این کارهای انجام شده و در حال انجام، ستودنی است و برای امروز و آیندگان گنجینه‌ای است که مایه مباهات خواهد بود.

وی افزود: هر فرمانده و پیشکسوتی خاطراتی دارد که شاید تا به امروز نتوانسته به زبان بیاورد و یا کسی از او نخواسته که چیزی بگوید، اما شما با این کارتان این گنج نهفته را  از دل دلاورمردان عرصه پیکار بیرون آورده و برای تحقیق و پژوهش و افتخار و سربلندی در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهید و این کار بزرگی است.  جمع‌آوری کامل اسناد دفاع مقدس و بکارگیری آن در تمام پروژه های تحقیقاتی بایستی سرلوحه امور قرار گیرد و توسعه کمی و کیفی این مرکز جزو اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

گروه سیاسی / حوزه تشکلها و احزاب

۹۶/۰۲/۲۴ :: ۲۱:۴۹

مشروح/قالیباف در اجتماع عظیم مردم اصفهان:

بحران زاینده‌رود از ناکارآمدی این دولت است/ متروی اصفهان نمونه عملکرد دولت حرف و شعار است/دولتی‌ها بجای اینکه دغدغه مردم را داشته باشند به سمت فعالیت اقتصادی رفته‌اند

خبرگزاری فارس: بحران زاینده‌رود از ناکارآمدی این دولت است/ متروی اصفهان نمونه عملکرد دولت حرف و شعار است/دولتی‌ها بجای اینکه دغدغه مردم را داشته باشند به سمت فعالیت اقتصادی رفته‌اند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در اجتماع عظیم مردم اصفهان گفت: دولتی‌ها بجای اینکه دغدغه مردم را داشته باشند به سمت فعالیت اقتصادی رفته‌اند.

به گزارش حوزه انتخابات خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز با حضور در اجتماع عظیم مردم اصفهان به سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه امام خوبان و محرومان و مستضعفان فرمودند: مردم اصفهان بیشترین هزینه را برای انقلاب و نظام داده اند، گفت:. این افتخار نصیب هیچ کدام از استان های کشور نشده است. این هم به این قیمت است که در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس از شمال غرب تا فاو نقطه ای نیست که در آنجا خون فرزندان این استان برای اسلام، انقلاب و ایران بر زمین نریخته باشد.

قالیباف ادامه داد: از همه گروه ها، اقوام، ادیان و مذاهب در این استان به صورت یکپارچه برای عزت اسلام و ایران اسلامی در تلاش هستند و من از اینکه امشب در جمع صمیمی  و گرم شما عزیزان هستم بسیار خوشحالم و از استقبال گرم شما تشکر می کنم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر به گذشته نه چندان دور این شهر نگاه کنیم می بینیم اصفهان در ابعاد مختلف به لحاظ صنعتی ، توریستی، فرهنگی و کشاورزی بهره مند است. اینجا استانی است که نمادی از اقتصاد ایران بوده است، اما متاسفانه ناکارآمدی مدیران و دولت ها امروز کار را به جایی رسانده است که بحران اقتصادی به معنای رکود، بیکاری و گرانی نه تنها استان های ضعیف بلکه دامن استان قدرتمند اصفهان را هم گرفته است و مردم را هر روز ضعیف و ضعیف تر کرده

وی گفت: امروز شرایط سخت اقتصادی این استان، بحران های صنعتی و اقتصادی و مخصوصا بحران آب زاینده رود کارنامه ناکارآمدی این دولت است.

قالیباف افزود: این کشور و استان اصفهان ظرفیت های لازم برای تحول اقتصادی در زمینه های مختلف را دارد، اما علت اینکه ما نمی توانیم از این ظرفیت های عظیم به خوبی استفاده کنیم مشکل مدیریت در کشور است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز مهم ترین نقطه قوت ما جوانان تحصیلکرده و با مهارت هستند . فراموش نکنیم که همه دنیا و کشورهای پیشرفته مهم ترین چالش شان نداشتن چنین نیروی جوانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه وقتی دولت ها و مسئولان بالا به این سمت حرکت می کنند که به جای اینکه دغدغه مردم را داشته باشند و در خدمت مردم باشند به سمت تجارت و فعالیت ها و دغدغه های خودشان هستند، نیروی جوان، متدین و کارآمد ما دچار بحران اقتصادی می شود و این بحران اقتصادی ما را در آستانه یک بحران اجتماعی هم قرار می دهد.

گروه اقتصادی / حوزه بیمه و بانک

۹۶/۰۲/۲۴ :: ۱۳:۰۰

فارس گزارش می‌دهد

هشداردهندگان پوپولیسم بخوانند: وعده افزایش یارانه و ۵ برابر کردن درآمد فقرا در بیانیه انتخاباتی روحانی

خبرگزاری فارس: هشداردهندگان پوپولیسم بخوانند: وعده افزایش یارانه و ۵ برابر کردن درآمد فقرا در بیانیه انتخاباتی روحانی

در بیانیه اقتصادی حسن روحانی پرداخت مقرری (یارانه) به همه افراد فاقد سطح استاندارد زندگی (بدون ذکر منبع درآمدی) و ۵ برابر کردن درآمد آنها تا سال ۱۴۰۰ وعده داده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ستاد انتخاباتی حسن روحانی بیانیه‌ای را منتشر کرده که در خلال آن به محورهای برنامه مورد نظر برای دولت دوازدهم پرداخته است.

اولین محور این طرح که به نظر می‌رسد مهمترین محور آن است، وعده‌های بسیار متناقضی نسبت به آنچه که تاکنون دولت یازدهمی‌ها می‌گفتند، نوشته شده است.

در توضیح محور «تحقق عدالت درآمدی و زدودن چهره فقر از کشور» نوشته شده به منظور بهبود وضعیت رفاهی 8 تا 10 میلیون نفر از خانوارهایی که در پایین‌ترین سطح زندگی می‌کنند دارد، استانداردهای زندگی تعریف می‌شود و خانوارهایی که شرایط درآمدی پایین‌تر از استاندارد تعریف شده دارند، چنانچه توانایی کار کردن داشته باشد منابع را صرف افزایش توانمندسازی و پیداکردن شغل برای آنها خواهیم کرد و اگر توانایی انجام کار نداشته باشند، مابه‌التفاوت درآمد آنها تا سطح استاندارد را به‌صورت مستمری به آنها پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش فارس، در این بیانیه گام اول اجرای این طرح را افزایش پرداخت یارانه نقدی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی عنوان کرده که اجرا شده است.

همچنین گام دوم این طرح اعلام حداقل وضعیت رفاه در مناطق مختلف جغرافیایی و ثبت نام خانوارهایی که از این حداقل‌ها برخوردار نیستند، ذکر شده است. طبق این بیانیه هر خانوار که خود را مستحق دریافت مقرری می‌داند باید با مراجعه به سازمان‌های حمایتی ثبت نام و پس از بررسی و راستی‌آزمایی مابه‌التفاوت درآمد و سطح زندگی تعریف شده، (یارانه) دریافت خواهد کرد.

جالب‌ترین و عجیب‌ترین مرحله این طرح، مرحله سوم است. در مرحله سوم استانداردهای زندگی متناسب با رشد اقتصادی افزایش خواهد یافت. در این طرح نوشته شده است :« آهنگ افزایش‌ها به‌گونه‌ای خواهد بود که در پایان سال 1399 سطح متوسط معیشت حدود 10 میلیون نفر از فقیرترین افراد جامعه حداقل به میزان 5 برابر وضع موجود ارتقا خواهد یافت.»

در واقع حسن روحانی وعده داده که بسیار گسترده‌تر وضعیت پرداخت فعلی یارانه، به همه کسانی که درآمدی متناسب با استاندارد تعریف شده (که فعلا معلوم نیست این چارچوب‌های این استاندارد چیست) مقرری (یارانه) پرداخت می‌کند.

همانطور که در این طرح بیان شده مرحله اول 8 تا 10 میلیون نفر است و در مرحله دوم قطعا بر تعداد افراد مشمول افزوده خواهد شد. 

به گزارش فارس، هیچ منبعی برای پرداخت این مقرری به افراد مشمول تعریف نشده و تنها نوشته شده است: «این برنامه در چارچوب یک نظام جامع تامین اجتماعی، با شناسایی دقیق خانوارهای فقیری که حتی در فرآیند ایجاد رشد اقتصادی نتوانسته‌اند به سطوح بالاتر درآمدی دست یابند، به بهبود وضعیت آنها از طریق منابع عمومی کمک خواهد کرد.»

این جمله در حالی نوشته شده که دولت در طول 4 سال بارها و بارها از پرداخت یارانه نالیده و شب پرداخت یارانه را شب مصیبت عظمای دولت عنوان کرده است و ده‌ها بار تاکید کرده منابع یارانه‌ها تکافوی پرداخت به کل مشمولان را نمی‌دهد و دولت از بودجه عمومی هم برای پرداخت یارانه استفاده می‌کند.

همچنین بسیاری از حامیان دولت فعلی می‌گفتند و می‌نوشتند که ای کاش این یارانه‌ها صرف توسعه کشور می‌شد. حال چه شده که پرداخت یارانه و مقرری به طیف گسترده‌ای از مردم قابل توجیه، علمی و منطقی است؟

حسن روحانی و اسحاق جهانگیری که مدام سایر کاندیداها را به باد انتقاد می‌گرفتند و می‌گفتند «وعده‌هایی که می‌دهند شعار است و نمی‌شود و بگویند با کدام منبع درآمدی این کار را می‌کنند» در این بیانیه عجیب‌شان منبع تامین این هزینه‌ها را ذکر نکرده و تنها یک بار منابع عمومی را مورد اشاره قرار داداند.

گروه فرهنگی/ حوزه اندیشه و فرهنگ

۹۶/۰۲/۲۱ :: ۲۰:۱۶

پای درس اخلاق استاد محمد شجاعی

اگر مضطرانه برای ظهور حضرت دعا کنیم خداوند باقیمانده مدت غیبت را خواهد بخشید

خبرگزاری فارس: اگر مضطرانه برای ظهور حضرت دعا کنیم خداوند باقیمانده مدت غیبت را خواهد بخشید

این وظیفه همه ما است که برای وجود مقدس آقا امام زمان (عج) برای سلامتی و ظهورشان، برای برطرف شدن موانع ظهور ایشان عاجزانه دعا کنیم و مهمترین خواسته ما هم باید همین باشد. چون قیمت هر کسی به نوع دعاها و در خواست‌های او است.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، محمد شجاعی از اساتید اخلاق و مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری خیریه منتظران منجی همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، توصیه‌هایی را برای احیای این شب عزیز که جایگاهی به بلندی شب‌های قدر دارد، داشته است که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

 

شب میلاد مسعود آقا امام زمان (عج) است، شب نیمه شعبان، شبی که همه انبیای الهی این شب را به احیا گذرانده‌اند و در اسلام هم سفارش زیادی به آن شده است.

شب نیمه‌شعبان، بعد از شب‌های قدر ماه مبارک رمضان به عنوان شب قدر معرفی شده است. حتی در دعاهای امشب هم بعضی از دعاها و از کاری که در شب قدر ماه مبارک رمضان وارد شده،‌ آمده است و در دعا آمده که امشب هم خداوند تبارک و تعالی، تقدیراتی را تحکیم می‌کند. 

در این شب عزیز مهم‌ترین وظیفه، تکلیف و مهم‌ترین عبادت‌ها، دعای برای مهم‌ترین نیاز انسانیت یعنی ظهور متخصص معصوم و حجت، وظیفه خداوند است و دعا برای برطرف شدن بزرگ‌ترین مشکل انسانیت یعنی محرومیت از متخصص معصوم و خلیفه خداوند است. 

خداوند متعال در قرآن کریم با تأکید می‌فرماید: «قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُمْ»؛ ای پیامبر! به همه اعلام کن که اگر دعای شما نباشد پروردگارم به شما هیچ اعتنایی نمی‌کند.

انسانی که وجودش و همه دارایی‌ها و اوصافش از حق تعالی است و حیاتش لحظه به لحظه از ناحیه خداوند تبارک و تعالی به او اعطاء می‌شود و هیچ چیز از خودش ندارد و مالک هیچ چیز نیست، عجز مطلق، فقر مطلق، ضعف مطلق در مقابل قدرت مطلق، عزت مطلق و قوت مطلق هست اگر استکبار از دعا داشته باشد و از دعا کردن، سر باز بزند و دعا نکند، اگر به ذلت خودش مُشْرف نباشد اگر به نیازهای خودش واقف نباشد و استمداد از خداوند تبارک و تعالی نکند خداوند او را به حال خودش وا می‌گذارد و او را با اوهام و خیالات خودش رهایش می‌کند.

این وظیفه همه ما است که برای وجود مقدس آقا امام زمان (عج) برای سلامتی و ظهورشان، برای برطرف شدن موانع ظهور ایشان عاجزانه دعا کنیم و مهمترین خواسته ما هم باید همین باشد. چون قیمت هر کسی به نوع دعاها و در خواست‌های او است؛ گاهی اوقات، انسان درخواست‌های حسی و خیالی، گیاهی و حیوانی، متعالی و عقلانی و انسانی دارد و قیمت هر کس به نوع دعایی است که می‌کند.

تا انسان به اضطرار نرسد به اجابت هم نخواهد رسید. امیرالمؤمنین علی (ع) می‌فرماید: «عِنْدَ تَنَاهِی الشِّدَّةِ تَکُونُ الْفَرْجَةُ»؛ فرج و گشایش زمانی رخ خواهد داد که انسان شدتش به اوج برسد.

درباره دعای برای وجود مقدس امام زمان (عج) که خود ایشان هم بسیار تأکید کرده‌اند برای ما به عنوان کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم حضرت صادق (ع) فرمودند که بنی‌اسرائیل بعد از اینکه 400 سال از طرف خدا مورد غضب قرار گرفتند و 230 سال، نکبت و گرفتاری و مشکلات را تحمل کردند وقتی این تحمل‌ها برایشان ناممکن شد، همگی چهل شبانه‌روز به درگاه الهی استغاثه کردند، دعا کردند تا خدا موسی و هارون را برای آنها فرستاد و 170 سال از عذاب آنها برطرف شد.

امام صادق‌ (ع) فرمودند: اگر شما شیعیان همانند بنی‌اسرائیل مضطرانه برای ظهور مولایتان و برای فرج دعا کنید خداوند مدت غیبت را بر شما خواهد بخشید.

مسئله اساسی این است که چرا تا کنون ما به اضطرار نرسیده‌ایم؟! چرا هنوز مردم ما مانند بنی‌اسرائیل احساس نیاز به وجود مقدس امام زمان (عج) نکرده‌اند؟ وجود مقدس حضرت مهدی (عج) اگر ظهور کنند تمام مشکلات دنیایی مردم حل خواهد شد، هیچ فقری، هیچ بیماری، هیچ غصه‌ای، هیچ قتلی، هیچ نکبتی در زندگی انسان نخواهد بود و زندگی دنیایی او صدها برابر پیشرفته خواهد شد از آنچه که دارد.

با ظهور امام زمان (عج) انسان در زندگی معنوی به هدف خلقتش نائل خواهد شد. آنچه که ما در زیارت عاشورا از خداوند می‌خواهیم: «وَ اَسْئَلُهُ أَنْ یُبَلِّغَنیِ الْمَقامَ الْمَحْمُود لَکُمْ عِنْدَاللّهِ» ما را به همان مقام پسندیده‌ای که شما اهل بیت (ع) نزد خداوند دارید، برساند از خدا می‌خواهیم که ما را در دنیا و آخرت با شما قرار دهد این اوج مقام انسانیت است، معیّت و همراهی با محمد و آل‌محمد(ص) در دنیا و آخرت این همان چیز است که اگر امام زمان (عج) باشد ما را به آن خواهد رساند. اگر حضرت مهدی (عج) باشد آنچه را که خداوند از هزاران اسمش به انسان عطا کرده، در وجود هر انسانی شکوفا خواهد شد و هر انسانی به مقام ولایت و ولی الهی خواهد رسید.