آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ :: ۲۱:۳۰

المیادین گزارش داد

نقض توافق «فوعه و کفریا»؛ تروریست‌ها 900 نفر را گروگان گرفتند

خبرگزاری فارس: نقض توافق «فوعه و کفریا»؛ تروریست‌ها 900 نفر را گروگان گرفتند

عناصر تروریستی در شمال سوریه، باوجود توافق با دولت سوریه برای تخلیه شهرک‌های «فوعه و کفریا»، بیش از 20 اتوبوس حامل ساکنان این دو شهرک را گروگان گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «المیادین» به نقل از تیم رسانه‌ای خود که به ادلب برای پوشش اجرای توافق در شهرک‌های «فوعه» و «کفریا» رفته است، نوشت که گروه‌های تروریستی شمار زیادی از اهالی این دو شهرک را گروگان گرفته‌اند.

خبرنگار این شبکه می‌گوید عناصر مسلح نزدیک به 900 نفر از اهالی شهرک‌های شیعه‌نشین مذکور را گروگان گرفته‌اند.

بر اساس گزارش المیادین، عناصر مسلح در استان ادلب، جلوی اتوبوس‌های حامل آخرین گروه از اهالی فوعه و کفریا را گرفته و اجازه حرکت به آن‌ها را نمی‌دهند.

برخی منابع تعداد این اتوبوس‌ها را بین 19 الی 21 اتوبوس اعلام کرده‌اند و بیش از هفت ساعت از گروگان‌گیری می‌گذرد.

به گزارش المیادین، برخی از عناصر تروریستی و مسلح اتوبوس‌های حامل اهالی فوعه و کفریا را متوقف کرده و با وارد شدن به آن‌ها اقدام به مصادره برخی از اشیاء و اموال سرنشینان اتوبوس‌ها کرده‌اند.

توافق تخلیه فوعه و کفریا بعد از گذشت بیش از سه سال محاصره بامداد پنجشنبه آغاز شد. گفته می‌شود برای انتقال اهالی این دو شهر از دیروز (چهارشنبه) 121 اتوبوس و تعداد آمبولانس وارد شهرک‌های مذکور شده‌اند.


کودکان فرعه و کفریا در انتظار رهایی


نقشه مسیر حرکت اتوبوس‌ها

 

بر اساس توافق دولت سوریه با عناصر مسلح و تروریستی، کار انتقال اهالی فوعه و کفریا از گذرگاه «تله العیس» واقع در استان حلب صورت می‌گیرد.

وب‌سایت خبری مراسلون سوریه شمار اهالی دو شهرک را هفت هزار نفر اعلام کرده است و قرار است بعد از خروج از مناطق اشغالی تروریست‌ها در مرکز اقامت موقت «جبرین» اسکان یابند.

هنوز منابع رسمی جزئیاتی از این توافق و اینکه تعهدات دولت سوریه در قبال خروج اهالی فوعه و کفریا چیست، خبر منتشر نکرده‌اند.

 با این حال، خبرگزاری «إباء» وابسته به گروهک «تحریر الشام» مدعی است که دولت سوریه متعهد شده در قبال تخلیه دو شهر شیعه نشین، یک هزار و 500 نفر از عناصر تروریستی وابسته به گروه‌های مسلح را که در زندان‌های دولت سوریه است، آزاد کند.

گروه سیاسی / حوزه امام. و رهبری

خط حزب‌الله ۱۴۲

«باید اینگونه باشید»

خبرگزاری فارس: «باید اینگونه باشید»

صدوچهل‌ودومین شماره خط حزب‌الله منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، صدوچهل‌ودومین شماره خط حزب‌الله منتشر شد.
 

بخشی از جزئیات این شماره در ذیل می‌آید:

یکشنبه‌ی هفته‌ی جاری، رهبر انقلاب با هیأت دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور جلسه‌ای برگزار کردند. در این جلسه، رهبر انقلاب، "شرایط" و "اقداماتی" که در این مقطع زمانی، دولت می‌بایست انجام دهد را برشمردند. گرچه از این دیدار، صرفا خبر آن منتشر شد، اما نظر به اهمیت بیانات رهبر انقلاب در این دیدار، خط حزب‌الله بخش‌هایی از آن را منتشر می‌کند. همچنین در این دیدار رهبر انقلاب به توصیه‌هایی برای حل این مشکلات پرداختند. به‌همین جهت سخن هفته‌ی این شماره با عنوان «بن بست وجود ندارد» به نکاتی از این دیدار پرداخته است. در بخشی از متن چنین می‌خوانیم: با نگاهی به محتوای منتشرشده از این جلسه، مشخص می‌شود که رهبر انقلاب با توجه به «شرایط خطیر» کنونی کشور در حوزه‌ی اقتصادی، دغدغه‌ی تشکیل این دیدار، برای حل مشکلات برزمین‌مانده در این حوزه را داشته‌اند. این مشخص است که شرایط حاضر کشور، شرایط ویژه‌ای است و دشمن در برنامه‌ی خود، سه نوع فشار را در نظر گرفته است: «فشار اقتصادی، فشار روانی و فشار عملی.»(1397/03/14) هدف دشمن از این سه فشار، به زانو در آوردن مردم و مسئولین کشور است، هدف اختلال در دستگاه محاسباتی مسئولان برای القای"وضعیت بحرانی" و تفکر "نمی‌توان و نمی‌شود" به آنان است. رهبر انقلاب اما دقیقا مبتنی بر امکانات و ظرفیت‌های واقعی کشور در نقطه‌ی مقابل این تفکر قرار دارند. از نظر ایشان، درست است که وضعیت کشور با چالش‌هایی همراه است، اما بدان معنا نیست که کشور در "انسداد" یا "بن‌بست" قرار داشته باشد.
 
گزارش هفته این شماره از نشریه با عنوان «ارسال تصویر مقتدر از دولت» به عواملی که باعث می‌شود دشمن به تحریم بیشتر ترغیب شود می‌پردازد.

ما در اوج تحریم‌ها هم پیشرفت کردیم، تلاطم‌های بازار را برطرف کنید، سیاست شیطانی «معامله‌ی قرن» محقق نخواهد شد، اگر در زمینه‌ی مسائل اقتصادی مردم را وارد میدان کنیم کار پیش خواهد رفت، طبقات محروم برای خدمت باید مورد توجه خاص قرار بگیرند، پذیرش قطعنامه به‌معنای شکست و تسلیم‌طلبی نبود، اگر برای خدا بودیم همه قوانین عالم با ما همراه خواهد شد، در زندگی پیچیده امروز با بصیرت حرکت کنید، همسران می‌توانند یکدیگر را بهشتی کنند و... عناوین بخش‌های دیگر نشریه خط حزب‌الله است که مخاطبین گرامی می‌‌توانند با مراجعه به نشریه این مطالب را مورد مطالعه قرار دهند.