آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه سیاسی _. رهبر انقلاب

آمریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است/ امروز مهم ترین وظیفه، تبیین و مبارزه برای روشنگری است

خبرگزاری فارس: آمریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است/ امروز مهم ترین وظیفه، تبیین و مبارزه برای روشنگری است

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: امروز مهم ترین وظیفه علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریبکاری های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده های قدرت ها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت کنندگان در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تاکید بر اینکه امریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهمترین وظیفه علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریبکاری های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده های قدرتها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و دست اندرکاران این مسابقات، قرآن را محور «وحدت امت اسلامی» خواندند و افزودند: در شرایطی که سیاست های استکبار بر ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان است، امت اسلامی باید با تمسک به این نعمت بزرگ الهی در مسیر وحدت و انسجام حرکت کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از برکات جلسات قرآنی را انسِ قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان با قرآن برشمردند و خاطر نشان کردند: امت اسلامی، امروز بیش از هرزمان دیگر نیازمند تعالیم و مفاهیم و معارف قرآن است زیرا واقعیات زندگی مسلمانان، فاصله زیادی با قرآن دارد.

ایشان با اشاره به تلاش گسترده قدرتهای طاغوتی برای ضربه زدن به اسلام و امت اسلامی، گفتند: آنها می دانند که اگر مسلمانان قدرت داشته باشند و صدای آنان رسا و بلند باشد، قادر به ظلم به ملتها نیستند و موضوع فلسطین به‌عنوان غصب یک کشور اسلامی به فراموشی سپرده نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، رمز غلبه بر این توطئه ها را تمسک به قرآن و بدست آوردن مبانی اصلی قدرت دانستند و افزودند: قدرت واقعی در «ایمان و پایداری» و «کفر به طاغوت» است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اظهار تاسف از تمسک برخی کشورهای اسلامی به طاغوت به جای تمسک به خدا، تاکید کردند: کشورهایی که در منطقه، مجری سیاستهای امریکا هستند، در واقع به امت اسلامی خیانت و زمینه نفوذ امریکا را فراهم می کنند.

ایشان، ایمان و پایداری ملت ایران و ایستادگی آنان در مقابل زیاده خواهی های امریکا را عامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانستند و تاکید کردند: علت هراس قدرتها از ملت ایران و انواع توطئه ها برضد این ملت، اقتدار بر مبنای اسلام، است و دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» می‌ترسد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مواضع و عملکرد صادقانه جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی تاثیرگذاری ایران در میان مسلمانان و یکی دیگر از عوامل اقتدار نظام اسلامی است، خاطر نشان کردند: تاکنون نه وعده های طواغیت توانسته ملت ایران را فریب دهد و نه تهدیدهای آنها موجب ترس ملت شده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای یکی از نیازهای مبرم دنیای اسلام را، فریب نخوردن در قبال وعده های قدرتها و نهراسیدن از تهدیدهای آنها دانستند و افزودند: امروز مهمترین وظیفه همه در امت اسلامی به‌ویژه علما، روشنفکران و تحصیل‌کردگان کشورهای اسلامی، مبارزه برای روشنگری و جهاد تبیینی درباره حقایق دنیای اسلام است.

ایشان، ظهور گروههای تروریستی تکفیری در منطقه و ایجاد جنگ و اختلاف میان مسلمانان به نیابت از دشمنان را نتیجه گمراهی و فقدان روشنگری برشمردند و گفتند: باید از محافل قرآنی برای روشنگری، استفاده کرد و کسانی که از کشورهای مختلف به این محافل می آیند، باید ملت های خود را ارشاد و آگاه کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کمک و نصرت الهی منوط به حرکت ملت های اسلامی است و این حرکت در گرو جهاد تبیینی است، خاطر نشان کردند: تردیدی وجود ندارد که «جبهه کفر»، سرانجام در مقابل «جبهه اسلامی مبارز و مجاهد» وادار به عقب نشینی خواهد شد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، شعار سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را «یک کتاب، یک اُمت» خواند و گفت: در این دوره از مسابقات 130 نفر در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن از 70 کشور شرکت کردند.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا به‌ویژه شهدای قرآنی، خاطرنشان کرد: حضور قاریان روشندل از کشورهای مختلف برای نخستین بار، تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی و شهدای مدافع حرم، فراخوان مقالات و پژوهش‌های قرآنی و برپایی نمایشگاه و محافل قرآنی از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/FOKYLX

حوزه ورزش

۰۵

مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا

تساوی ارزشمند ذوب آهن مقابل العین/ شاگردان یحیی نیمه مربیان را بردند

خبرگزاری فارس: تساوی ارزشمند ذوب آهن مقابل العین/ شاگردان یحیی نیمه مربیان را بردند

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان مقابل العین در امارات از دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به یک تساوی ارزشمند رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم فوتبال ذوب آهن در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20 و 10 دقیقه در  امارات به مصاف تیم العین رفت که  بازی با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

العین بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 7 علی حمام مدافع لبنانی ذوب آهن دوبار توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

گل العین: داگلاس در دقیقه 9 پاس زمینی بازیکن خودی را با یک پرش و یک ضربه تبدیل به گل تیم العین کرد.

در دقیقه 39 شوت بازیکن العین به تیرک افقی دروازه ذوب آهن برخورد کرد و توپ برگشتی را رشید مظاهری مهار کرد.

بازیکنان دو تیم باهم درگیری لفظی زیادی در جریان بازی داشتند و بازیکنان و مربیان ذوب آهن اعتقاد داشتند که داور با بازیکنان العین مهربانانه رفتار می‌کند. 

نیمه دوم:

ذوب آهن نیمه دوم را خوب شروع کرد و در دقیقه 57 مرتضی تبریزی صاحب یک موقعیت عالی گلزنی شد که شوت او با اختلاف اندکی از کنار دروازه العین به بیرون رفت.

در دقیقه 61 ذوب آهن بازهم صاحب یک موقعیت گلزنی شد که ضربه سر بازیکن ذوب آهن با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

گل مساوی ذوب آهن:  در دقیقه 76 بازیکنان ذوب آهن به خوبی توپ را به گردش در آوردند و بعد از چند پاس کوتاه و انجام کار تاکتیکی قاسم حدادی فر توپ را روی دروازه ارسال کرد که محمد رضا عباسی با یک ضربه سر گل مساوی ذوب آهن را به ثمر رساند.

ذوب آهن بعد از گل هم برای زدن گل پیروزی تلاش کرد.

سانگ وو از کره جنوبی داور مسابقه است که به هادی محمدی از ذوب آهن و محمد فائیض از العین  کارت زرد نشان داد. البته داور در برخی از صحنه‌ها بخصوص در نیمه اول با بازیکنان العین مهربانانه رفتار کرد.

این مساوی برای ذوب آهن بسیار ارزشمند است و شاگردان گل محمدی به پیروزی در بازی برگشت امیدوارند و راه صعودشان به مرحله یک چهارم بسیار هموار به نظر می رسد. نکته قابل توجه این مسابقه پیروزی ذوب آهن در نیمه دوم یعنی نیمه مربیان بود.

دیدار برگشت دو تیم چهارشنبه آینده در اصفهان برگزار خواهد شد.

ترکیب تیم ذوب آهن:

رشید مظاهری، هادی محمدی، وحید محمدزاده، علی حمام، هاشم بیک‌زاده، قاسم حدادی‌فر، احسان پهلوان، محمدرضا عباسی( از دقیقه 77 امیر احمد کامدار)، مرتضی تبریزی (دانیال اسماعیلی‌فر 2+90)،مهدی مهدی پور و کاوه رضایی( از دقیقه 80 مسعود حسن زاده)

سرمربی: یحیی گل محمدی

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی:


دیدار با سران بهائیت جرم است و باید پیگیری شود/ چرا دیگران سکوت کرده‌اند؟/ فرقه ضاله هم دشمن اسلام و هم عامل آمریکا و اسرائیل است

خبرگزاری فارس: دیدار با سران بهائیت جرم است و باید پیگیری شود/ چرا دیگران سکوت کرده‌اند؟/ فرقه ضاله هم دشمن اسلام و هم عامل آمریکا و اسرائیل است

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در اعتراض به دیدار اخیر فائزه هاشمی با سران فرقه ضاله بهائیت و سکوت برخی افراد تصریح کرد به سهم خودم چنین اقدامی را محکوم می‌کنم؛ این اقدام از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به ملاقات فائزه هاشمی با سران فرقه بهائیت اظهار کرد:‌ منتظر بودم که ببینم آیا در این خصوص اعتراضی می‌شود یا خیر که دیدم خبری نیست تا اینکه شنیدیم پدر او اعتراض ملایمی داشته است و جای شکرش باقی است ولی باید پرسید چرا دیگران سکوت کردند.

وی با بیان اینکه به سهم خودم چنین اقدامی را محکوم می‌کنم تصریح کرد: این اقدام از نظر قانونی جرم بوده و قابل تعقیب است و باید پیگیری شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد:‌ تقویت دشمنان اسلام از نظر شرعی جرم محسوب می‌شود و می‌توان مجرم را تعقیب کرد. با این فرقه ضاله نه فقط به دلیل دشمنی با اسلام بلکه به این دلیل که آنها عوامل آمریکا و اسرائیل هستند، مخالف هستیم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مراکز فرقه بهائیت در آمریکا و انگلیس است گفت: در تاریخ حیات منفور این فرقه، دشمنان اسلام از آنها به عنوان یکی از ابزارها استفاده کرده‌اند.

آیت‌الله مکار‌م‌شیرازی خاطرنشان کرد: ممکن است چنین اقداماتی با این هدف باشد که آنها به رسمیت شناخته شوند.

انتهای پیام/2258/و40

گروه سیاسی / حوزه امنیت

۵۱

سردار نقدی در جمع ائمه جمعه سراسر کشور:

نفوذی‌ها هم با بهاییان می‌نشینند و هم از اسلام مایه می‌گذارند/ با منافقینی بدتر از عمروعاص روبرو هستیم

خبرگزاری فارس: نفوذی‌ها هم با بهاییان می‌نشینند و هم از اسلام مایه می‌گذارند/ با منافقینی بدتر از عمروعاص روبرو هستیم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: گروهی از نفوذیان از یک طرف با بهاییان می‌نشینند و از طرف دیگر می‌گویند انقلاب برای اسلام چه کرد و از اسلام مایه می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، ظهر امروز سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق که با حضور ائمه جمعه سراسر کشور در سالن اجتماع آدینه برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت اشبه الناس به رسول الله (ص) حضرت علی اکبر، گفت: ملت ایران با تأسی به ائمه اطهار طی 37 مبارزه، پنجه در پنجه استکبار جنایت کار، این واقعیت را ثابت کرد که با توسل به اهل بیت علیهم السلام و عمل به قرآن، خدا این ملت را در امان می دارد و در این راه پیروز خواهد بود.

نقدی انقلاب سلامی را معجزه ای بزرگ در جهان دانست و خاطرنشان کرد: از 37 سال قبل تا امروز وضعیت نظام اسلامی را با استکبار مقایسه کنید؛ امروز آمریکا به عنوان سردامدار استکبار جهانی با 20 هزار میلیارد دلار بدهی خارجی با دزدی و غارت ملت ها روزگار می گذراند.

وی ادامه داد: غارت 2 میلیارد دلار از اموال ملت ایران نمونه بسیار کوچکی از غارتگری این دولت استکباری است. این دولت از کویت، عربستان، لیبی، عراق و سایر ملت های جهان را هر روز غارت می کند و از این راه کشورش را اداره می کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مقایسه قدرت اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی ایران با دوران طاغوت پهلوی اظهار داشت: امروز از لحالظ نظامی آنقدر قدرتمندیم که هیچ کشوری جرأت کوچکترین تعرض به مرزهای ما را  ندارد، آنقدر قدرت سیاسی داریم که شش ابرقدرت جهان در یک طرف و ایران در طرف دیگر مذاکره می کنند، از نظر علمی پرشتاب ترین پیشرفت عملی را داریم و در دیگر عرصه ها نیز به یُمن این 37 سال مبارزه پیشرو هستیم.

وی افزود: دشمن شکست خورده در تمام عرصه از ملت ایران، امروز به تزویر روی آورده و از در دوستی و نفوذ درآمده است. البته این دشمن آنقدر مستکبر است که در ژست دوستی هم موفق نیست و هر روز علی رغم تمام تلاشش، دشمنی خود را با تحریم یا دیگر روش ها علنی می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، در ادامه هدف دشمن از اجرای استراتژی جدید نفوذ و جنگ فرهنگی را چنین برشمرد: هدف  اول دشمن به هم آمیختن حق و باطل برای گمراهی ملت از راه و آرمان اصلی انقلاب است که سلاح ما در مقابل آن بصیرت است؛  دوم اینکه فساد را رواج دهد تا مردم پیرو شهوات و هوای نفس خود شوند که سلاح ما در مقابل با آن تقوا و اخلاق اسلامی است و سوم اینکه ملت ما را از رسیدن به هدف و پیروزی نهایی مأیوس کند که سلاح ما در اینجا ایمان به خدا و امید است.

وی خاطرنشان کرد: کانون تمام این مبارزه نماز جمعه است؛ نماز جمعه قرارگاه بصیرت، قرارگاه ایمان و تقوا و اخلاق، قرار ایمان و دمیدن امید در میان جامعه است.

نقدی تصریح کرد: نماز جمعه قلب فرهنگی شهر، قرارگاه جنگ نرم و جنگ فرهنگی جامعه است.

وی در خصوص ایجاد فتنه در جامعه و در هم آمیختن حق و باطل که راهکار اصلی امروز دشمن در مواجهه با ملت ایران است، تأکید کرد: کسانی که فساد را ترویج می کنند و بی بند و باری و فساد را تشجیع می کنند، کنسرت ها و نشست های فاسد آنچنانی را ایجاد می کنند و بعد خودشان می آیند نزد علما و مراجع و می گویند: انقلاب اسلامی چه کرد؟!

نقدی ادامه داد: این نفوذی ها ثروت اندوزی می کنند و با ایجاد اختلاف طبقاتی، فقر افزایی می کنند، بعد خودشان می آیند برای فقرا دلسوزی می کنند.

وی تأکید کرد: این افراد واردات پرحجم و بی قاعده کالا را ترتیب می دهند، بعد در قبال ورشکستی کارخانه ها و تعطیلی تولید ملی می گویند باید برویم روابط خارجی را با غربی ها تسهیل کنیم و با آمریکا کنار بیاییم تا مشکلات حل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تشریح رفتار این افراد ادامه داد: به سراغ اهل سنت می روند و برایشان انتظارات و توقعات زیاد ایجاد می کنند و بعد به سراغ جریانی می روند که هیچ اعتقادی به وحدت شیعه و سنی ندارد می روند و با آنها همراهی می کنند و علیه نظام با آنها همسرایی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه از نفوذیان از یک طرف با بهاییان می نشینند و از طرف دیگر می گویند انقلاب برای اسلام چه کرد و از اسلام مایه می گذارند.

نقدی گفت: امروز با این جریان منافقی که از عمر و عاص هم بدتر و پیچیده تر است مواجهیم. این گروه بسیجیان را تندرو خطاب می کنند، به این دلیل که در دفاع از انقلاب لحنش تند بوده یا انتقادش را فریاد زده، اما آمریکا را با تمام شرارت هایش خوب می داند و تمام جنایت هایش را به خوبی تفسیر می کند و می گوید باید با اینها کنار آمد و دوست شد.

وی با تأکید بر اینکه این گروه از نفوذی ها قصد دارند حق و باطل را با هم درآمیزند و در فضای غبار آلود، دشمن اصلی را، دیگری معرفی کنند، اظهار داشت: طرح و برنامه دارند تا مثلاً عربستان را دشمن اصلی معرفی، از آن طرف با آمریکا کنار بیایند و رابطه برقرار کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به اینکه راه مبارزه با چنین جریانی بصیرت افزایی است، بیان داشت: امروز کانون اصلی این بصیرت افزایی، نماز جمعه است.

وی بسیج و نماز جمعه را قرارگاه اصلی فرهنگی شهرها معرفی کرد و ادامه داد: این دو قرارگاه یک هدف را دنبال می کنند، در نماز جمعه هدایتگری، راهنمایی، بصیرت افزایی و جذب مردم به انقلاب و اسلام وظیفه اصلی است و در بسیج سازماندهی آحاد مردم و فعال شدن آنها در مسیر انقلاب صورت می گیرد. 

نقدی خاطر نشان کرد: هماهنگی و تعامل بسیج و نماز جمعه و ائمه جمعه کار را تکیمل می کند و هدایتگری و بصیرت افزایی که در نماز جمعه انجام می شود در جریان سازمان دهی و فعالیت بسیج در جامعه به ثمر می نشیند.

انتهای پیام/

گروه ورزشی / حوزه فوتبال

۴۶

بازیکنانم بسیار آماده هستند

قلعه‌نویی: تراکتور در بازی فردا دو رقیب دارد/ مقابل النصر فوتبال خوبی بازی خواهیم کرد

خبرگزاری فارس: قلعه‌نویی: تراکتور در بازی فردا دو رقیب دارد/ مقابل النصر فوتبال خوبی بازی خواهیم کرد

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: امیدوارم بازی با النصر کیفیت خوبی داشته باشد و ما به دنبال عملی کردن این موضوع هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از دیدار مقابل النصر امارات گفت: در درجه اول امیدوارم این بازی از نظر کیفیت خوب باشد. وقتی تیم‌ها به مرحله بعد صعود می‌کنند توقع مسئولان مسابقات و هواداران بیشتر می‌شود. در وهله اول امیدوارم بازی کیفیت بالایی داشته باشد. النصر تیمی است که فوتبال خوبی بازی می‌کند و این مسئله را ما هم عملی می‌کنیم.

وی افزود: النصر در خط جلو بسیار تیم خطرناکی است. 4 بازیکن خارجی این تیم بسیار قوی هستند. آنها در گردش توپ بسیار خوب عمل می‌کنند. ما دو حریف داریم. حریف اول‌مان النصر و حریف دوم‌مان گرما است. امیدواریم در این بازی بتوانیم با یک برنامه خوب و منطقی بر حریفمان غلبه کنیم. شرایط خوبی داریم در لیگ ایران عملکرد مناسبی داشتیم. بازیکنان‌مان بسیار آماده هستند. هدف ما قطع ارتباط خط هافبک و حمله حریف است و اگر به آنها فرصت بدهیم دچار مشکل خواهیم شد.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه خاطرنشان کرد: حریف نقاط ضعفی هم دارد که اجازه بدهید به آنها اشاره نکنم. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در بازی فردا نتیجه خوبی بگیریم.

قلعه‌نویی در ادامه در پاسخ به این سوال که حریف اماراتی خود را در مرحله گروهی در دو بازی شکست داد، یاد آور شد: شرایط مسابقات مرحله گروهی با مسابقات مرحله حذفی تفاوت دارد. در این مرحله بازی دو نیمه است. نیمه اول در امارات و نیمه دوم در تبریز خواهد بود. باید در این مسابقه بیشتر تمرکز کنیم و مالکیت توپ را در اختیار بگیریم. می‌دانیم نیلمار یکی از مهاجمان با تجربه و خطرناک است. قبلا وقتی این بازیکن در الریان بود دو بار با تیم‌هایم مقابلش قرار گرفتم. شاید الجزیره و النصر از لحاظ کیفیت به یکدیگر نزدیک باشند اما دو بازی متقاوت را در پیش داریم.

وی در ادامه افزود: برای این بازی بازیکن محروم نداریم. مهدی شریفی مهاجم تیم ما مدت‌ها است که از مصدومیت رنج می‌برد.

سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه آیا تیمش در بازی فردا به دنبال گلزنی است، خاطرنشان کرد:‌ در بازی فردا دو فلسفه را دنبال می‌کنیم. فلسفه اول ما این است که گل نخوریم و فلسفه دوم ما این است که به گل برسیم. از لحاظ روحی روی تیم کار کردیم که ابتدا گل نخوریم و سپس به گل برسیم تا در تبریز با خیال راحت‌تری بازی کنیم.