آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه سیاسی

ا حکم فرمانده معظم کل قوا

امیر سرتیپ نصیرزاده به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد

خبرگزاری فارس: امیر سرتیپ نصیرزاده به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد

با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امیر سرتیپ نصیرزاده به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده را به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده

بنا به پیشنهاد فرمانده کل آجا و نظر به تعهد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به سمت فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

اهتمام به تربیت و بکارگیری مدبرانه خلبانان ورزیده و تجهیزات با توسعه نهضت قطعه‌سازی، به‌روزداری آموزش‌ها توأم با انتقال دانش علمی و فنی به قشر جوان، ارتقاء توان و آمادگی‌های رزم، و تعالی معنوی و بصیرتی و توجه به نیازهای معیشتی کارکنان با رویکرد ساخت نیروی هوایی تراز نظام و انقلاب اسلامی، در تعامل اثربخش و هم‌افزا با مجموعه بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران و بخش‌های ذی‌ربط لشکری و کشوری مورد انتظار است.

از تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ی امیر سرتیپ حسن شاه‌صفی در دوره مسئولیت تشکر می‌کنم.

سعادت همگان را از خداوند متعال خواهانم.

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۸ مرداد ۱۳۹۷

گروه بین الملل / حوزه غرب آسیا

روزنامه سعودی: کودتا در ترکیه حتمی است

خبرگزاری فارس: روزنامه سعودی: کودتا در ترکیه حتمی است

روزنامه «عکاظ» عربستان در یادداشتی مدعی شد که وقوع کودتایی دیگر در ترکیه قطعی است و این کودتا این‌بار به ثمر خواهد نشست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی عکاظ  در یادداشتی کوتاه با حمله شدید به دولت ترکیه، مدعی شد که کودتا در ترکیه قطعی است و این‌ بار موفقیت‌آمیز خواهد بود.

«احمد عوض» در این یادداشت می‌نویسد: «همان‌گونه که قرائن نشان می‌دهد، منطقه در آستانه یک کودتای نظامی است؛ اما این‌بار دیگر شکست نخواهد خورد. تردیدی در این نیست؛ مخصوصا وقتی به یاد می‌آوریم که 300 هزار نفر از دکتر و مهندس و پزشک و نظامی و مدرس و قاضی از کار بر کنار شده‌اند.»

این روزنامه نزدیک به مراکز قدرت در عربستان در ادامه مدعی شد که هیچ کس نمی‌تواند جلوی کودتا را بگیرد، چرا که ترکیه با یک بحران واقعی مواجه است و نیازمند یک رهبر جدید است.

احمد عوض، در ادامه اردوغان را به پناه دادن به فراریان و طردشدگان متهم کرد و افزود: «رئیس‌جمهور ترکیه به  جای حل عاقلانه بحران اقتصادی، می‌خواهد با محبوبیتش با این بحران مقابله کند. این اقدام وی هیچ فایده‌ای به حال ترکیه و ترک‌ها ندارد.»

ابراز امیداواری این روزنامه سعودی از وقوع کودتا در ترکیه در حالی که در جریان کودتای نافرجام 25 تیر ماه سال گذشته، انگشت اتهام بسیاری به سمت عربستان و امارات نشانه رفته بود.

«حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر سابق قطر یک ماه پس از کودتای نافرجام عربستان را به دست داشتن در این حادثه متهم کرد.

در بامداد روز 26 تیرماه سال 1395 گروهی از نیروهای ارتش ترکیه، به قصد براندازی دولت این کشور، پل‌های «بسفر» و «سلطان محمد فاتح» در استانبول را بوسیله تانک و سربازها مسدود کردند و جنگنده‌های ارتش در آسمان استامبول و آنکارا به پرواز در آمدند. این کودتا سرانجام با حضور مردم در خیابان‌ها و دستگیری گسترده کودتاچیان از سوی نیروهای امنیتی و پلیس ناکام ماند.

اخبار ارتش ج. ا . ایران


امیر سیاری از مرکز آموزش شهید اسدی دژبان ارتش بازدید کرد

معاون هماهنگ کننده ارتش به منظور ارزیابی عملکرد و میزان آمادگی یکان های ستادی و آموزشی فرماندهی دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز از مرکز آموزش شهید اسدی دژبان ارتش بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش، در جمع فرماندهان و کارکنان مرکز آموزش شهید اسدی دژبان ارتش گفت: هر سازمانی توسط نمادهای مختص به خود در جامعه شناسایی می‌شود و باید گفت یکی از نمادهای شناسایی ارتش در جامعه دژبان است.

وی افزود: الحمدالله دژبان ماموریت های خطیر خود را به نحو احسن انجام داده و جزو برترین یکان های ارتش به شمار می رود.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه ضمن تجلیل از فعالیتها و عملکرد یکان های تابعه دژبان ارتش تصریح کرد: ماموریت های دژبان اموری ارزشمند و اثربخش است و به تبع آن افرادی که در این یکان فعالیت می کنند کارکنانی وظیفه شناس، منظم و ارزشمند هستند.

وی همچنین بر تقدم تربیت بر آموزش و توجه به فعالیت های فرهنگی در یکان های آموزشی تاکید کرد.

در ادامه امیر دریادار سیاری با حضور در یکان‌های آموزشی و بازدید از اماکن و تجهیزات مرکز آموزش شهید اسدی دژبان ارتش، روند آموزش و مهارت افزایی سربازان تحت آموزش این مرکز را مورد بررسی قرار داد.

اخبار ارتش ج. ا . ایران


نیروهای مسلح توان دفاعی خود را افزایش دهند

گرگان - فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال‌شرق نیروی زمینی ارتش گفت: لازم است نیروهای مسلح هر روز بر توان دفاعی خود اضافه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ ۲ رضا آذریان ظهر یکشنبه در آیین تکریم و معارفه فرماندهان قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان اظهار کرد: گلستان یکی از استان هایی است که در مقابل افرادی که مانع تثبیت پیروزی انقلاب شده بودند ایستادگی و مبارزه کرده است.

آذریان افزود: ارتش از پیش از پیروزی انقلاب گوش به فرمان رهبر زمان و در خدمت مردم بوده است.

وی ادامه داد: عده ای پس از پیروزی انقلاب شعار انحلال ارتش را سر می دادند اما حضرت امام (ره) با بصیرت و بینش بالای خود، روز ۲۹ فروردین را به نام روز ارتش نام‌گذاری کردند و از مردم خواستار حمایت از این نیروی مردمی شدند.

ارشد نظامی نزاجا در منطقه شمال‌شرق تصریح کرد: دشمنان هیچگاه دست از دشمنی بر نمی دارند و هر روز برنامه های جدیدی علیه نظام طراحی می کنند.

آذریان با بیان اینکه باید تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کنیم، اظهار کرد: دشمن چهار دهه ما را تهدید می کنند اما ملت همواره در روزهای دشوار پشت انقلاب و نظام ایستاده و لازم است نیروهای مسلح بر توان دفاعی خود بیفزایند.

به گفته وی، با همراهی و همدلی مسئولان ارکان نظام به ویژه دولت و مجلس و اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، هیچ احدی توانایی اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی را نخواهد داشت.

لازم به ذکر است، در پایان امیر سرتیپ ۲ ستاد محمد غفاری به عنوان ارشد نظامی آجا در گلستان و مازندران و فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان معرفی و از تلاش های امیر سرتیپ ۲ ستاد مهدی معمارباشی فرمانده پیشین تقدیر شد.