آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

عناوین روزنامه های امروز

روزنامه های : هفت صبح - اعتماد - شرق - کیهان - شهروند - ایران - آرمان - همشهری - صبح نو - قانون - بهار - اطلاعات - ابتکار - وطن امروز - جام جم - مردم سالاری - آفتاب - دنیای اقتصاد - عصراقتصاد - کسب و کار - جهان صنعت - تماشاگران امروز - هنرمند - بانی فیلم - خبر ورزشی - گل - پیروزی - استقلال جوان - 90 - ایران ورزشی- ابرار ورزشی - خراسان ورزشی - شوت.
عناوین روزنامه های امروز 96/04/26
 

 
عناوین روزنامه های امروز 96/04/26 
 

 
عناوین روزنامه های امروز 96/04/26

اخبار ارتش ج. ا . ایران



امیر سرلشکر حسنی سعدی:ایستادگی بانه را مرهون رشادت های امیر سرتیپ رزمی هستیم/ امیر رزمی تا آخرین روز جنگ در مناطق عملیاتی حضور داشت

جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در مراسم تشییع پیکر مرحوم امیر سرتیپ علی رزمی گفت: امیر رزمی تا آخرین روز جنگ در مناطق عملیاتی حضور داشت و ایستادگی بانه را مرهون رشادت های این امیر بزرگوار هستیم.

 

 امیر سرلشکر حسنی سعدی جانشین قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در مراسم تشییع پیکر مرحوم امیر سرتیپ علی رزمی از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روزگارانی که فرمان اعزام فرماندهان به مناطق عملیاتی بانه صادر شده بود امیر رزمی داوطلبانه راهی این مناطق شد و به صورت مداوم در این مناطق عملیاتی حضور داشت.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سر لشکرحسنی سعدی با یادآوری اینکه ایستادگی بانه را مدیون تلاش ها و رشادت های امیر رزمی هستیم، افزود: این فرمانده با غیرت زمان جنگ به صورت مداوم 6 ماه در منطقه عملیاتی بود و حتی یک بار هم برای دیدار و ملاقات خانواده خود به مرخصی نیامده بود تا اینکه از نیروی زمینی به او ابلاغ شد تا به تهران آمده و به دیدار خانواده خود برود و او پس از این دیدار کوتاه مجددا به مناطق عملیاتی بازگشت.
وی غیرت امیر رزمی را زبانزد دانست و گفت: بنده از مهر سال 1360 از نزدیک با این امیر بزرگوار آشنا شدم و او در عملیات های مختلف سر بلند و سرافراز بیرون آمد.
جانشین قرارگاه خاتم النبیا(ص) با بیان اینکه وی در عملیات فتح المبین با وجود محدودیت های آن زمان حماسه آفرید، گفت: امیر رزمی تا پایان جنگ در مناطق عملیاتی حضور داشت و پس از عملیات موفق فتح المبین در عملیات بیت المقدس که 26 روز به طول انجامید شرکت داشت و بعد از آن نیز در عملیات رمضان و محرم فرماندهی کرد و تا آخرین روز جنگ در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حضوری چشمگیر داشت.
 

اخبار ارتش ج. ا . ایران

در حاشیه مراسم تشییع امیر رزمی مطرح شد؛حضور امیر رزمی در بیش از 30 عملیات آفندی و پدافندی/ امنیت امروز کشور را مدیون حماسه آفرینی‌های دوران جنگیم

روحانیون، فرماندهان و مسئولین حاضر در مراسم تشییع امیر سرتیپ علی رزمی وی را فردی معتقد، جدی و اهل عمل خواندند و بر روح بلند وی درود فرستادند.

 

 روحانیون، فرماندهان و مسئولین حاضر در مراسم تشییع امیر سرتیپ علی رزمی وی را فردی معتقد، جدی و اهل عمل خواندند و بر روح بلند وی درود فرستادند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایرانٰ، صبح امروز یکشنبه (25 تیرماه) مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ دوم علی رزمی از فرماندهان سابق لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش با حضور پرشکوه همرزمان و یاران قدیمی آن مرحوم از مقابل درب منزل وی انجام و پیکر او برای خاکسپاری به بهشت زهرا منتقل شد.
امنیت امروز کشور را مدیون حماسه آفرینی‌های دوران جنگیم
در حاشیه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در گفت و گویی با روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر رزمی را از فرماندهان غیور دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امنیت امروز کشور اسلامی ما مرهون حماسه آفرینی‌های این بزرگان در دوران دفاع مقدس است و هرگز نباید به خود اجازه دهیم که یاد و خاطره این عزیزان از دلها بیرون برود.
حضور امیر رزمی در بیش از 30 عملیات آفندی و پدافندی
همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسم وفا از همرزمان و یاران دیرین امیر رزمی نیز با اشاره به سابقه 14 سال خدمت خود در کنار امیر رزمی، اظهار کرد: امیر سرتیپ رزمی شخصیت بزرگی داشت و بنده همواره از وجود بزرگ این شخصیت استفاده می‌کردم.
وی با یادآوری رشادت‌ها و دلیری‌های امیر رزمی در فرماندهی لشکر 21 حمزه نیروی زمینی، امیر رزمی را فردی جدی قاطع و اهل عمل خواند.
حجت الاسلام والمسلمین وفا ادامه داد: امیر رزمی در بیش از 30 عملیات آفندی و پدافندی حضور داشت و در تمامی این عملیاتها به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام داد.
وی با بیان اینکه او دلسوز و علاقه‌مند گوشه گوشه خاک این وطن بود و حق بزرگی به گردن این کشور و نظام دارد، یادآور شد: هرگز رشادت‌ها و دلیری‌های وی از یاد مردم غرب کشور بویژه در بانه فراموش نخواهد شد؛ بانه در اوایل انقلاب با فرماندهی وی 6 ماه از گزند و آسیب اشرار و خرابکاران مصون باقی ماند و با فرماندهی و تیزهوشی وی سقوط نکرد.
حجت الاسلام والمسلمین وفا با اشاره به ویژگی‌های معنوی امیر رزمی، عنوان کرد: وی به نماز اول وقت و نماز جماعت بسیار اهمیت می‌داد و همواره حضوری فعال در گردهمایی‌ها و تجمعات مذهبی داشت.
امیر رزمی از نخبگان دوران جنگ بود
همچنین امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با روابط عمومی ارتش، امیر رزمی را از نخبگان جنگ معرفی و تأکید کرد: عملیات‌های موفق لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش و عملیات‌هایی که به فرماندهی امیر رزمی در نیروی زمینی در مناطق عملیاتی جنوب کشور انجام شد، خود گواه این مسأله است و جایگاه بالای او در ارتش را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه بسیاری از موفقیت‌های نیروی زمینی را مرهون رشادتها و از رزم آفرینی‌های بزرگانی مثل امیر رزمی می‌دانیم، افزود: این مراسم تشییع با شکوه که با حضور گسترده مردم و پیشکسوتان و امرای دفاع مقدس است نیز نشان‌دهنده عظمت و بزرگی اوست.
حضور امیر رزمی در هیأت معارف جنگ با وجود بیماری سختشان تحسین‌برانگیز بود
همچنین امیر سرتیپ آراسته رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با اشاره به آشنایی 40 ساله خود با امیر رزمی، گفت: وی پس از تشکیل هیأت معارف جنگ یکی از استادان همیشه حاضر در صحنه بود و ما شاهد بودیم که چگونه خستگی ناپذیر در این مسیر گام برمی‌داشت.
وی با اشاره به حضور مستدام وی در مناطق عملیاتی برای انتقال دانش جنگ به دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، یادآور شد: حتی این اواخر نیز با وجود مشکلات عدیده جسمی و بیماری‌های به وجود آمده ناشی از اثرات جانبازی و کهولت سن، امیر رزمی همواره در صف اول اساتید هیأت معارف جنگ حضور داشت و با این شرایط در کلاسها و مناطق عملیاتی برای انتقال دانش به دانشجویان حاضر می‌شد که این همه سخت‌کوشی جای تحسین دارد.
شایان ذکر است امیر سرتیپ رزمی از یادگاران دوران دفاع مقدس بود که در منطقه کردستان و محورهای عملیاتی جنوب و غرب کشور در کنار شهید صیاد شیرازی حضوری موثر داشت.
این امیر بازنشسته جمعه شب پس از تحمل دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
 

گروه سیاسی / حوزه احزاب و تشکلها

محمدنبی حبیبی:

دولت صریح اعلام کند کدامیک از تحریم‌ها پس از ۲ سال امضای برجام لغو شده است

خبرگزاری فارس: دولت صریح اعلام کند کدامیک از تحریم‌ها پس از ۲ سال امضای برجام لغو شده است

دبیرکل حزب مؤتلفه گفت: آقای رئیس‌جمهور به مردم قول داده بودند چیزی را امضا نمی‌کنند مگر اینکه در همان روز امضا، همه تحریم‌های اقتصادی، بانکی و غیره برداشته شود. امروز ۲ سال از آن وعده‌ها می‌گذرد، اما چه شد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب با اشاره به تیتر رسانه‌های اصلاح‌طلب در 3 سال پیش اظهار داشت: رسانه‌های دوم خردادی آن روز تیتر زدند؛ حصر ایران شکست، کلید چرخید ایران خندید، فتح الفتوح دیپلماسی ایران، انفجار امید، مهر تدبیر بر پیشانی تحریم و… اما امروز با کمال تأسف شاهدیم به بهانه های گوناگون قفل و بست تحریم ها را محکم کردند و بر آن به هر بهانه ای می‌افزایند.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور به مردم قول داده بودند چیزی را امضاء نمی‌کنند مگر اینکه در همان روز امضاء، همه تحریم‌های اقتصادی، بانکی و… برداشته شود. امروز 2 سال از آن وعده‌ها می‌گذرد، اما چه شد؟ امروز رژیم صهیونیستی می‌‌گوید برجام برای اسرائیل یک موهبت است. چرا برای ملت ایران برجام جز ضرر و زیان چیزی نداشته است. چه کسی در این مورد پاسخگو است؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بیانیه وزیر خارجه انگلیس به مناسبت 2 سالگی امضای قرارداد برجام گفت: انگلیسی‌ها سریعا گفته اند در کنار آمریکایی‌ها قرار دارند و بر طبل بدعهدی می‌کوبند؛ آیا دولت ما حاضر است حداقل پاسخ یاوه‌گویی‌های انگلیسی‌ها را بدهد؟ آیا حاضر است پاسخ فرانسوی‌ها را که میتینگ براندازی نظام در پاریس برگزار می‌کنند، بدهند؟

حبیبی با اشاره به اظهارات جدید سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که گفته بود ما با ایران از طریق کانال‌های رسمی و غیررسمی ارتباط داریم، گفت: این کانال‌های ارتباطی چه می‌کنند؟ مشروعیت این ارتباط چیست؟ در این ارتباط منافع آمریکا حفظ می‌شود یا منافع ایران؟ اینها سؤالاتی است که باید دولت به آنها پاسخ دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی مقاومت در عراق و سوریه گفت: ضربه ای که مقاومت به سیاست‌های تجاوزکارانه و تجزیه‌طلبانه آمریکا در منطقه زد انتقام ملت ایران را هم از بدعهدی آمریکا گرفت. امروز داعش این بازوی آمریکا، انگلیس و اسرائیل در منطقه ضربه خورده است و روزهای آخر عمر خود را می‌گذراند و بزودی به جان خود آنها خواهد افتاد. استکبار جهانی تاوان این جنایات را در منطقه خواهد داد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مناقشه قرارداد توتال تصریح کرد: چرا باید وزارت نفت یک قرارداد مهمی در اندازه قرارداد توتال را بدون برگزاری تشریفات مناقصه منعقد کند؟ کدام قانون چنین اجازه‌ای داده است؟ در حالی که پیمانکاران داخلی توان اجرای چنین قراردادی را دارند، قرارداد با دولتی بسته شد که در دشمنی با ملت ایران تاکنون چیزی کم نگذاشته است.

حبیبی با اظهار تأسف از عدم نظارت مجلس بر چنین قراردادهایی، خاطرنشان کرد: چه تضمینی وجود دارد که قراردادهایی نظیر قرارداد کرسنت در قرارداد توتال تکرار نشود؟ تمام قوانین اساسی و عادی را نادیده می‌گیرند و هیچ دستگاه نظارتی در قوه قضائیه و مجلس صدایش در نمی‌آید. آیا با این رویکرد می‌توان منافع و مصالح ملی را رعایت کرد؟!

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از راهپیمایی عظیم بانوان در تهران و شهرستانها به مناسبت روز عفاف و حجاب یاد کرد و گفت: یک راهپیمایی خودجوش در تهران و شهرستانها توسط بانوان عزیز برگزار شد. پیام این راهپیمایی صیانت از خانواده و حفظ مرز حیا و غیرت در مناسبات اجتماعی بود.

وی ادامه داد: مردم نسبت به عدم اجرای قانون حجاب و عفاف به دولت معترضند و دولت باید به این مطالبه فرهنگی عنایت ویژه کند و حق امر به معروف و نهی از منکر را وفق اصل هشتم قانون اساسی برای مردم به رسمیت بشناسد.

حبیبی با تشکر از معاون اول رئیس جمهور در اعلام لغو سند 2030 و لغو تصویب‌نامه دولت در این مورد گفت: ما از دولت می خواهیم اجرای اسناد ملی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را در دستور کار قرار دهد. سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه مهندسی فرهنگی، نقشه جامع علمی کشور، سند امور نخبگان و… باید پس از لغو سند 2030 در دولت مطرح و برای اجرای آن همان کارگروه‌هایی که برای اجرای سند 2030 تشکیل شده بود، به کار گرفته شود و هر ماه گزارشی را به ملت بدهند که چقدر در اجرای این اسناد ملی جلو رفته و پیشرفت حاصل شده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین افزود: ما از رئیس جمهور می‌خواهیم هر چه زودتر برناه پنج‌ساله ششم توسعه را ابلاغ کنند.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس مجلس در همایش مدیران ستادی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: ضعف اهتمام دولت به تولید و اشتغال صدای رئیس مجلس را هم در آورده است. اینکه وی بگوید بخش تولید با آمپول تقویتی سرپاست و اعلام کند 90 درصد بودجه صرف امور جاری می‌شود، یک فاجعه است.

حبیبی اظهار داشت: نباید پس از گذشت 2 سال امضای برجام ما با چنین وضعی در بودجه کل کشور و اقتصاد مملکت روبرو باشیم. دولت و مجلس باید پاسخی به مطالبات اقتصادی مردم داشته باشند.

انتهای پیام/

-گروه ورزشی / حوزه فوتبال ایران

دربی آلمان لغو شد، پرسپولیس برای سوپر جام آماده می‌شودبا اعلام مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس

خبرگزاری فارس: دربی آلمان لغو شد، پرسپولیس برای سوپر جام آماده می‌شود

مدیر روابط عمومی پرسپولیس خبر داد؛ با توجه به جمع بندی‌های انجام شده برگزاری دربی آلمان منتفی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پندار خمارلو در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: برای برگزاری اولین دربی برون مرزی ، مسایل گوناگونی مورد توجه و بررسی طرف‌های دست اندر کار بود که در نهایت با جمع بندی های صورت گرفته ، برگزاری این بازی منتفی شد.

وی ادامه داد: براین اساس در بازگشت تیم از اردوی اوکراین که صبح فردا خواهد بود، جلسه‌ای بین آقای طاهری و برانکو ایوانکوویچ برگزار و برنامه های تیم برای بازی در سوپر جام ایران بررسی خواهد شد و تیم فوتبال پرسپولیس خود را آماده حضور پر قدرت در این بازی خواهد کرد.