آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

اخبار ارتش ج. ا . ایران


 

به گزارش روابط عمومی ارتش ج.ا.ا. مرتضی قبادی از اعضای کادر بهداشت و درمان ارتش به دلیل فعالیت زیاد و استرس های وارده حین کمک رسانی به زلزله زدگان بر اثر ایست قلبی، به لقا الله پیوست.

شایان ذکرروز گذشته نیز سروان حسن نیرپور از نیرو های هوانیروز کرمانشاه هنگام خدمت رسانی به مناطق زلزله زده در روستای کوئیک سرپل ذهاب به لقا الله پیوست.

مرتضی قبادی از پرسنل اتاق عمل بیمارستان 520 ارتش کرمانشاه حین تلاش برای نجات جان زلزله زدگان، در اتاق عمل دچار سکته قلبی شد.

علت سکته قلبی مرتضی قبادی فشار روحی و روانی ناشی از وضعیت وخیم زلزله زده های استان کرمانشاه بوده است.

اخبار ارتش ج. ا . ایران


 

جمعی از ساکنین شهرک شهید فلاحی نیروی زمینی و یکان های تابعه باشگاه سوارکاری ذوالجناح نزاجا اقلام اهدایی خود را با دو دستگاه کامیون به منطقه زلزله زده کرمانشاه اعزام کردند.
به گزارش روابط عمومی ارتش ج .ا.ا سرهنگ ستاد ابوالفضل بیاری فرمانده پشتیبانی قرارگاه نیروی زمینی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش گفت :این اقلام اهدایی ازطرف ساکنین شهرک شهید فلاحی و ساکنین باشگاه ذوالجناح نیروی زمینی تدارک دیده شده بود  که شامل کفش، نایلون ، روغن ، برنج ، کنسرو، پتو، لباس گرم ، دارو، آب معدنی ، مواد بهداشتی و غذایی بود که صبح امروز توسط دو دستگاه کامیون به منطقه سرپل ذهاب ارسال شد .

اخبار ارتش ج. ا . ایران


 

 در حال حاضر توسعه ورزش ( چوگان و سوارکاری ) در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیری شده و به عنوان یکی از دروس شاخص تربیت بدنی در سطح دانشگاه های افسری آجا در کنار رشته های تیراندازی و شنا به صورت حرفه ای تدریس می شود.
سرهنگ اصغر ناظری یکی از مدیران فعال در ورزش  چوگان و سوارکاری کشور است ، که پرونده درخشانی در توسعه این ورزش در سطح کشور از جمله باشگاه ذوالجناح ارتش داشته است . 
تیم ارتش در کلیه رقابت های چوگان حضور داشته و با کسب 8 دوره قهرمانی پی در و  کسب ٢٠جام متوالی در چوگان کشور از سال١٣٩٣تاکنون و اخیرا نیز عنوان نهمین قهرمانی کشوری درخشش خوبی را بین باشگاههای کشور دارد .
 همه روزه تمرینات چوگان و سوارکاری در این باشگاه برقرار است و بسیار از علاقمندان به ورزشهای سواری و ساکنان نقاط  شمال / شمالغرب و دیگر مناطق مختلف تهران و حتی شهرستا ها از هنرجویان این باشگاه محسوب می شوند که عضو هستند و از کلاس های مختلف ثبت نام کرده اند . 
 ناظری در توسعه این ورزش  گفت :در حال حاضر توسعه ورزش ( چوگان  و سوارکاری ) در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیری شده و به عنوان یکی از دروس شاخص تربیت بدنی در سطح دانشگاه های افسری آجا در کنار رشته های تیراندازی و شنا به صورت حرفه ای تدریس می شود.
اصغر ناظری، مدیر باشگاه  چوگان  و سوارکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در ادامه افزود :ورزش چوگان که ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین دارد، یکی از قدیمی ترین رشته هایی است که در ارتش به عنوان مشق رزم و با هدف حفظ و ارتقای آمادگی های جسمی و روحی سربازان از قدیم الایام به صورت حرفه ای انجام می شده و تنها در دوران دفاع مقدس و به دلیل عدم شرایط لازم برای اجرای آن به مدت 8 سال متوقف شد. اما در سال 1375 و در پی دستور مقام معظم رهبری در خصوص احیای ورزش چوگان این رشته مهم ورزشی در کشور و بویژه در ارتش جمهوری اسلامی ایران که خواستگاه آن محسوب می شود مجداد تشکیل و احیا گردید.
 مدیر باشگاه سوارکاری و چوگان نیروی زمینی ارتش با اشاره به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص توجه به توسعه ورزش چوگان از جمله اینکه فرمودند: «دنبال ورزش هایی بگردید که بومی ما است و مردم از آن خبر ندارند، مثلا ورزش چوگان که ریشه در تاریخ و فرهنگ ما دارد و اصلا جزئی از ملیت ما است» افزود: در حال حاضر توسعه ورزش سوارکاری و چوگان در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیری شده و به عنوان یکی از دروس شاخص تربیت بدنی در سطح دانشگاه های افسری آجا در کنار رشته های تیراندازی و شنا به صورت حرفه ای تدریس می شود. لذا امیدواریم با برگزاری این گونه رقابتها و مسابقات، رشته ورزشی بومی و اصیل چوگان، هم در سطح ارتش و نیروهای مسلح و هم در سطح کشور و استان های مختلف در آینده نزدیک تبدیل به یک رشته ورزشی پایه و پرطرفدار شود.
 در پایان  جا دارد از  کلیه فرماندهان  و از جمله هیئت رئیسه محترم نیروی زمینی به خاطر همه حمایت هایشان از ورزش چوگان و سوارکاری  تقدیر و تشکر  نمایم.
 

اخبار ارتش ج. ا . ایران


 

امیر سرتیپ دوم شهنام بابلی، رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: بیماران صعب العلاج در روزهای آتی مشکلی برای دریافت داروهای کمیاب نخواهند داشت
دکتر شهنام بابلی تاکید کرد: بیماران صعب العلاج با مراجعه به بیمارستان صحرایی ارتش مستقر در سرپل ذهاب و ثبت نام بلافاصله داروهای مورد نیاز در اختیارشان قرار خواهد گرفت
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تیم های ارزیابی بهداشتی ، روانشناسی و متخصصین حوزه پزشکی را در منطقه سرپل ذهاب مستقر کرده ایم و  با توجه به شرایط زندگی هموطنان عزیز در چادر و شرایط اردوگاهی مراقبت های بهداشت محیط در دستور کار قرارگرفته است.
وی اظهار کرد: امیدواریم تمام کارکنان نیروی زمینی ارتش به ویژه شخص فرمانده نیروی زمینی و کارکنان خدوم که از ساعات اولیه وارد منطقه شدند و خدمت رسانی می کنند در این ماموریت سربلند باشند.

 

اخبار ارتش ج. ا . ایران


 

امیرسرلشکر ستاد سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور مجدد در مناطق زلزله زده از استمرار اقدامات مکمل پزشکی، استقرار کانکس های حمام  وسرویس های بهداشتی و پوشش بهتر و بیشتر چادرهای گروهی خبر داد و افزود:  ارتش جمهوری اسلامی ایران ۵۰ تریلی کانکس حمام و سرویس های بهداشتی ارسال کرده  که کار نصب و راه ا ندازی این کانکس ها به سرعت در حال انجام است  و امید واریم با نظارت هایی که انجام می شود این مشکل به طور کامل برطرف شود.
فرمانده کل ارتش همچنین افزود: در این چند روز با فرماندهی در صحنه  امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی، کمک رسانی و اقدامات اسکان اضطراری انجام شده اما اقدامات بعدی از جمله تکمیل عملیات مکمل پزشکی و درمان بیماریهای غیر اورژانسی و کمک در پوشش بهتر چادرها و همچنین تقویت اقدامات بهداشتی در دستور کار خواهد بود.
 وی افزود: بی صبرانه مشتاق و منتظر فرصتی  بودم تا خدمت همرزمان عزیزم برسم تا ضمن خداقوت، اگر کمک بیشتری مقدور باشد انجام دهم.
شایان ذکر است، فرمانده کل ارتش در اولین ساعات امروز با حضور در مکانهای اسکان موقت حادثه دیدگان از نزدیک با مردم گفت و گو کرد و فعالیت های ارتش در حوزه های پزشکی ، بهداشتی و خدماتی  را مورد ارزیابی قرار داد.