آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

اخبار ارتش ج. ا . ایران

1395/10/27 دوشنبه

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنها

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، در سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش که در محل ستاد این نیرو برگزار شد، تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد و مخاطبانشان احساس کنند در برابر توبیخ و تنبیه قرار نگرفته اند .
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی با بیان اینکه همه باید در برابر اجرای این فرضه دینی احساس مسئولیت کند، اظهارداشت: یکی از رموز پیروزی انقلاب شکوهمند ما همین امر به معروف و نهی از منکر بود و امام خمینی (ره) نیز در همین راستا راه صحیح را به مردم نشان دادند.
 نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یک تکلیف دینی و شرعی دانست و افزود: در امر به معروف و نهی از منکر بایستی نیت ما رضای خدا باشد چرا که تذکر لسانی وظیفه همگانی است اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که امر به معروف و نهی از منکر را باید با استدلال گفت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به شیوه های گوناگون امربه معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: برای دوام و اثر گذاری بهتر فریضه امربه معروف و نهی از منکر باید آمران به معروف و ناهیان از منکر طوری رفتار و عمل کنند که مردم آنان را در کنار خود ببینند نه در مقابل خود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین تذکر لسانی را لازمه استمرار این فریضه عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای صحیح و منطقی امر به معروف و نهی از منکر باعث بیمه شدن جامعه اسلامی در مقابل انواع تهاجم فرهنگی دشمن خواهد شد چرا که امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به یک جنبه از زندگی انسان نیست.
وی در پایان به منویات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) در خصوص فرضیه امر به معروف و از نهی از منکر اشاره کرد و تصریح نمود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار خود با مسئولین کشور همواره به این فرایض الهی اشاره می نمایند که نشان از اهمیت ویژه این فرایض برای رهبری انقلاب دارد.
گفتنی است سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش با حضور  سخنرانی امیر سرتیپ شاه صفی فرمانده نیروی هوایی و حجت الاسلام احمد جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی  سیاسی این نیرو در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار شد .
 

گروه بین الملل / حوزه خاور میانه

۹۵/۱۰/۲۸ :: ۲۰:۴۲

کشته و زخمی شدن ۱۰۰ مزدور سعودی در یمن

خبرگزاری فارس: کشته و زخمی شدن ۱۰۰ مزدور سعودی در یمن

منابع نظامی یمن از کشته شدن ۳۵ نفر از عناصر مزدور سعودی و زخمی شدن ۶۸ نفر دیگر به دست نیروهای یمنی در استان صنعاء خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مزدوران سعودی و عناصر مسلح طرفدار رئیس جمهور مستعفی یمن که قصد نفوذ به سمت کوه‎های یام در منطقه نهم استان صنعاء را داشتند، با مقاومت نیروهای ارتش یمن و انصارالله مواجه شدند.

وی افزود: یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن اعلام کرد که در این درگیری ۳۵ نفر از عناصر مزدور سعودی به دست نیروهای یمنی کشته و ۶۸ نفر دیگر از جمله محمد السودی المعین فرمانده تیپ ۳۱۰ زخمی شدند.

روز گذشته نیز ۳۷ مزدور وابسته به ائتلاف سعودی و طرفدار رئیس‎جمهور مستعفی یمن در منطقه عسیلان واقع در استان شبوه کشته شدند.

نیروهای مزدور هنگام حمله به سمت مناطق الساق، العلم و دیگر محله‌های منطقه عسیلان در استان شبوه کشته شدند.

انتهای پیام/ح

گروه سیاسی / حوزه دولت

۹۵/۱۰/۲۸ :: ۱۶:۰۲

روحانی در نشست خبری:

همه تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده/ آنها که رشد اقتصادی ما را نمی‌بینند عینک بزنند/ خرید هواپیما برای مغازه‌دار هم تأثیر دارد/ اگر ایسا را بلااثر نمی‌کردند ساکت نمی‌نشستیم/ مذاکره مجدد در برجام معنا ندارد

خبرگزاری فارس: همه تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده/ آنها که رشد اقتصادی ما را نمی‌بینند عینک بزنند/ خرید هواپیما برای مغازه‌دار هم تأثیر دارد/ اگر ایسا را بلااثر نمی‌کردند ساکت نمی‌نشستیم/ مذاکره مجدد در برجام معنا ندارد

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه تحریم‌ها علیه ایران از 27 دی 94 برداشته شد، گفت: آمریکا در اجرای برجام سنگ‌اندازی‌هایی داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نهمین نشست خبری خود ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: لازم می‌دانم از مردم قدرشناس، بزرگوار، فهیم و زمان‌شناس ایران در ضایعه درگذشت آیت‌الله رفسنجانی قدردانی کنم که با حضور، اشک،‌‌ آه و حرکت پر شورشان در مراسم بدرقه پیکر آن مرحوم و حضورشان در مراسم ترحیم بزرگواری خود را نشان دادند.

وی افزود: مردم ما به‌خوبی قدر بزرگانشان، خادمانشان و آنانی که در پیروزی انقلاب اسلامی، در استقرار نظام اسلامی و در توسعه و آبادانی کشور و از همه مهم‌تر در نشان دادن راه صحیح در مسائل مهم اجتماعی و کشوری تأثیرگذار بودند را می‌دانند.

روحانی در ادامه تصریح کرد: آیت‌الله رفسنجانی علاوه بر خدمات شایان توجه‌شان نسبت به انقلاب و نظام، با صبر، سکوت و متانت‌شان و آنجا که برای نظام لازم می‌دیدند با بیان آرامش‌شان در مسائل مهم سیاسی با روش اعتدالی‌شان، با عقلانیت‌شان، با خردشان و با حوصله و سعه صدرشان به ما نشان دادند که بهترین روش و راه برای اداره کشور و تعامل با افکار مختلف کدام است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز آن مرد بزرگ در میان ما نیست و ما نمی‌توانیم از افکار آن مرد بزرگ برای آینده‌مان استفاده کنیم، گفت: اما شیوه، راه و نصایح ایشان و آنچه که به یادگار گذاشتند، از نوشته‌ها و آثار صوتی‌شان می‌توانیم استفاده کنیم و در راه اعتدال و خرد با صبر و حوصله برای حل معضلات کشور تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از مردم از همه فعالان سیاسی خواهش می‌کنم همین راه را برای سال‌های پیش رو ادامه دهند. از همه چیز مهم‌تر برای آبادانی کشورمان این است که در یک فضای آرام و اعتدالی، فرمان الهی و دستورات خدا و اخلاق زیرپا گذاشته نشود.

روحانی اضافه کرد: نکند به خاطر برخی مسائل فردی، گروهی و جناحی بخواهیم راستی و درستی، اخلاق حسنه و شیوه‌هایی که خدا و قرآن به ما توصیه کرده است را به دست فراموشی بسپاریم.

رئیس‌جمهور با تشکر از مردم به خاطر حمایت‌شان از دولت اظهار داشت: اگر در فضای اقتصادی، فرهنگی و علمی دستاوردهایی داشته‌ایم به خاطر حضور، تلاش، کمک، ایستادگی، استقامت، صبر، حوصله و اندیشه مردم و امید آنها به آینده کشور و نظام بوده است. 

وی با تأکید بر اینکه ما پیشرفت های خوبی داشته‌ایم و در بسیاری زمینه‌ها نیز نیاز به تلاش بیشتر داریم، خاطرنشان کرد: راه ما هم سپاس و شکر به درگاه خدا برای کارهای انجام گرفته و هم کوشش و پیگیری برای اهدافی است که هنوز به آنها دست نیافته‌ایم.

روحانی با ابراز خرسندی از اینکه در ابتدای امسال به مردم وعده داده بود که کشور به رشد 5 درصدی دست یابد، گفت: بسیار سپاسگزارم از کارآفرینان، از فعالان اقتصادی، از خدمتگزاران مردم، از همه مقامات، از همه قوا که دست به دست هم دادیم و تا امروز شاهد رشد بیش از 5 درصد هستیم. یعنی رشد 7.4 درصد که در منطقه ما نظیری برای آن تا امروز نمی‌شناسیم و در سطح جهان نیز نمونه‌های خیلی زیادی ندارد. آن هم در شرایط امروز جهان که معمولا با نوعی رکود اقتصادی مواجه است.

*در طول یکسال بیش از 700 هزار شغل خالص در کشور ایجاد شد

وی با سپاسگزاری از همه مردم و کارآفرینان که کشور موفق شد در زمینه اشتغال قدم بزرگی بردارد، بیان داشت: گرچه تا رسیدن به مقصد و مطلوب نهایی هنوز فاصله زیاد داریم اما اینکه در طول یکسال بیش از 700 هزار شغل خالص در کشور ما ایجاد شود نظایر زیادی ندارد.

رئیس‌جمهور با تصریح بر اینکه این رقم در خود دنیا هم نظایر زیادی ندارد، گفت:‌ من در گفت‌وگوی تلویزیونی گفتم که شش کشور هستند که بالای 600 هزار شغل در سال‌های اخیر توانستند به وجود بیاورند؛ 700 هزار شغل بسیار زیاد است. البته برای کشور ما به خاطر انباشت مسائلی که در سال‌های گذشته داشتیم نیاز به کارهای زیادی داریم.

وی در ادامه از موفقیت در مذاکرات هسته‌ای و برجام سخن گفت و تصریح کرد: برجام تعلق به دولت یازدهم یا شخص خاصی ندارد، برجام از آن ملت بزرگ ایران است، برجام از آن رهبری مقتدر کشور است، برجام از آن شهیدان ماست، شهدای هسته‌ای و دیگر فداکاران ما، برجام تعلق به استقامت یک ملت دارد، برجام یک دستاورد بزرگ ملی است.

روحانی گفت: کسی فکر نکند به خاطر انتخابات سال آینده باید نسبت به برجام بیش از حد سخن بگوید یا کمتر از حد لازم نسبت به برجام حرف بزند زیرا برای ما از برجام مهمتر حق است؛ از برجام مهم‌تر موفقیت یک ملت است؛ چرا در پیشگاه خداوند نسبت به موفقیت‌مان شاکر نباشیم؟ 

وی افزود: البته هیچکس در این دنیا مدعی موفقیت صددرصد نیست و هر کاری ممکن است نقصی و عیبی و ایرادی داشته باشد اما جمع این کار یک موفقیت بزرگ برای ملت عزیز و بزرگ ما بود.

رئیس‌جمهور با ذکر این نکته که ما در اخلاق پیروز شدیم و هیچکس تردید نکند که برجام پیروزی ملت ایران در اخلاق است، گفت: ما به دنیا گفته بودیم که به دنبال سلاح هسته‌ای و کشتار جمعی نیستیم. ما به دنیا گفته بودیم آنچه راجع به ایران و حکومت و نظام و دولت ایران نسبت به سلاح کشتار جمعی گفته می‌شود دروغ و اتهام است.

*در برجام به دنیا ثابت کردیم ملت و نظام ایران راستگو هستند 

اخبار ارتش ج. ا . ایران


طی پیامی؛ارتش ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت

بدنبال ارتحال یار دیرین حضرت امام خمینی(ه) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر و در آن، درگذشت ایشان را که سال های متمادی در راه اعتلای آرمان های نظام و انقلاب تلاش وافر نمود، ضایعه ای بزرگ برشمرد.

 

بدنبال ارتحال یار دیرین حضرت امام خمینی(ه) و  رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر و در آن، درگذشت ایشان را که سال های متمادی در راه اعتلای آرمان های نظام و انقلاب تلاش وافر نمود، ضایعه ای بزرگ برشمرد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در ادامه این پیام آمده است:
   خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، که نمونه‌ ای از مبارزان انقلابی و تکیه گاهی مطمئن برای نظام، کشور و انقلاب بود، غمی بزرگ می باشد که جامعه را سوگوار نمود.
این مبارز نستوه با مبارزات خود در سال های پیش از پیروزی انقلاب و در جریان آن و نیز در دوران دفاع مقدس از خود چهره ای ماندگار در تاریخ پر فراز و نشیب کشور و انقلاب ترسیم نموده بود که باعث شد برگ های درخشانی به زندگی این مبارز انقلابی افزوده شود.
روابط عمومی ارتش در ادامه پیام خود آورده است: مسئولیت های مختلف این شخصیت سیاسیِ انقلاب اسلامی از روزهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از همه مهمتر مسئولیت های مختلف در دوران دفاع مقدس؛ از ایشان شخصیتی تأثیر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی و دارای پرونده‌ای مشحون از تلاش و فعالیت های گوناگون ساخته بود.
ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان پیام خود، ضمن تسلیت درگذشت این مجاهد خستگی ناپذیر به رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی)، ملت شریف و قدرشناس ایران و خانواده ایشان، از پروردگار بزرگ، غفران و رحمت الهی برای آن مرحوم خواستار است.  

اخبار ارتش ج. ا . ایران


برگزاری همایش دستاوردهای دفاع سایبری نیروی هوایی

اولین همایش دستاوردهای فاوا و زیر ساخت های دفاع سایبری نیروی هوایی ارتش در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.

 

اولین همایش دستاوردهای فاوا و زیر ساخت های دفاع سایبری نیروی هوایی ارتش در مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، این همایش با حضور امیر سرتیپ خلبان برخور جانشین فرمانده نهاجا، سردار پاسدار آقا کیشی رئیس اداره فاوای ستاد کل نیروهای مسلح، دکتر حبیبی مدیر عامل شرکت صا افتا و سرهنگ رمضان زاده رئیس اداره فناوری اطلاعات آجا در سالن اجتماعات نهم دی مرکز آموزش های هوایی شهید خضرایی برگزار شد.
این همایش با محورهای ماهیت تهدیدات فضای سایبری، لزوم ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات فضای سایبری، تاثیر آن بر ماموریت های هوایی، چگونگی ایجاد دفاع سایبری و همچنین امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات در سطح جامعه برگزار شد.
در ادامه این همایش نمایشگاه توانمندی های فاوا و صنایع وابسته آغاز به کارکرد.
در پایان این مراسم از یکان های برتر در حوزه امنیت فاوا تقدیر شد.