آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

امیر سرتیپ پور دستان



دکترین نیروهای مسلح ما دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش مسئولان نیروی انسانی نزاجا با بیان اینکه ما هیچ وقت آغازگر جنگ نخواهیم بود، گفت: در دفاع مقدس نیز ما هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبودیم.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش در همایش مسئولان نیروی انسانی نزاجا با بیان اینکه ما هیچ وقت آغازگر جنگ نخواهیم بود، گفت: در دفاع مقدس نیز ما هیچ‌گاه آغازگر جنگ نبودیم.

امیر سرتیپ پوردستان افزود: ما برای ارتقای ظرفیت‌های دفاعی خود از تمام توانمان استفاده می‌کنیم اما هیچ جنگی را آغاز نخواهیم کرد چرا که سیاست ما دفاعی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر لزوم حفظ توان بازدارندگی نیروهای مسلح، عنوان کرد: با وجود برخورداری ما از این ظرفیت اگر ضربه اول از سوی دشمن به ما وارد شود ضربه دوم از سوی ما به مراتب مهلک‌تر خواهد بود و امروز اگر دشمنان نمی‌توانند علیه ما کاری کنند به خاطر برخورداری از این ظرفیت‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: پس از حادثه 11 سپتامبر، آمریکایی‌ها برای مقابله مستقیم با ما به منطقه آمدند اما به دلیل اینکه ظرفیت‌های بازدارندگی ما زیاد بود پس از چند سال سیاست خود را تغییر دادند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به سیاست‌های جدید دشمن در سطح منطقه یادآور شد: ما امروز با مسأله جنگ‌های نیابتی روبرو هستیم که تروریست‌ها به نیابت از مستکبرین اراده آنها را در منطقه پیاده می‌کنند.

امیر پوردستان تصریح کرد: امروز داعش به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه فعالیت دارد. بوکوحرام نیز به همین شکل در نیجریه جنایت می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود از اهمیت نیروی زمینی در مقابله با جنگ‌های نیابتی یاد کرد و افزود: خوشبختانه نیروی زمینی نشان داده که نیرویی باکفایت و بالیاقت است.

وی خطاب به کارکنان نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: دو ویژگی اصلی باید در نیروهای ما وجود داشته باشد که یکی تعهد و دیگری تخصص است.

امیر پوردستان تصریح کرد: شغل و مسئولیت ما یک امانت است و نیروها باید سعی کنند در مدتی که مسئولیت دارند اثرگذار باشند.

حجت السلام آل هاشم در تجلیل از پژوهشگران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بسیاری از صاحب نظران، پژوهش را حلقه مفقوده توسعه یا زیر بنای آن می دانند و اعتقاد دارند توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی، مستمر و پایدار نخواهد بود و دستاوردی نیز به ارمغان نمی آورد، بنابراین پژوهش مبنای توسعه و تضمینی برای استمرار آن در جامعه به شمار می آید.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم طی سخنانی در همایش تجلیل از پژوهشگران سازمان عقیدتی سیاسی آجا که صبح امروز با حضور سردار سرتیپ دوم سدهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح و جمعی از مسئولین ارشد آجا در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزارشد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول و روز پژوهش گفت: دین اسلام ارزش و اعتبار زیادی برای تحقیق و پژوهش قائل است و همواره مسلمانان را به تحقیق و پژوهش تشویق نموده و آدمی را وادار می سازد تا در سایه تحقیق، جلوه حق را بدان گونه که هست عیان سازد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که از منظر قرآن انسان در جمیع شئون و ارتباطات خود موظف است براساس تحقیق و پژوهش راهش را ادامه دهد، افزود:  اگرچه لفظ پژوهش در کلام الهی ذکر نشده اما الفاظی همچون تفکر، تعقل، تدبر و تذکر بیش از 300 مرتبه در آیه های قرآن کریم برای راهنمایی ما آمده و خداوند در قرآن انسان را به تحقیق و پژوهش و در نتیجه یافتن راه حقیقت تأکید نموده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به آیه دوم سوره مبارک یوسف عنوان کرد: خداوند تمام هدفش از نزول قرآن را متذکر شدن مردم و تعقل آنان و همچنین تحقیق و پژوهش بر می شمارد.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: خداوند متعال در قرآن کریم به تمام کسانی که علم به آنان داده شده، درجات عظیمی می بخشد و همچنین حضرت علی(ع) نیز در حدیثی می فرمایند "هیچ کردار و علمی مانند پژوهش نیست" و این کلام زیبا حاکی از اهمیت تحقیق و پژوهش در دین مبین اسلام دارد تا جایی که هیچ عملی با آن قابل مقایسه نمی باشد.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در مقاطع گوناگون همواره بر فراگیری علم و مرز شکنی دانش تأکید دارند و جوانان و دانشجویان را به فراگیر کردن پژوهش در همه عرصه های کشور تشویق و ترغیب می کنند و همچنین ایشان اهمیت خاصی برای تحقیق و پژوهش در همه عرصه ها به خصوص در  حوزه نیروهای مسلح قائل هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه پژوهش عامل اصلی پیشرفت و توسعه محسوب می شود، افزود: بسیاری از صاحب نظران، پژوهش را حلقه مفقوده توسعه یا زیر بنای آن می دانند و اعتقاد دارند توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی مستمر و پایدار نخواهد بود و دستاوردی نیز به ارمغان نمی آورد، بنابر این پژوهش مبنای توسعه و تضمینی برای استمرار آن در جامعه به شمار می آید.

به گفته حجت الاسلام آل هاشم، موفقیت و توسعه پژوهش در هرجامعه ای نیازمند گسترش رویکرد و تفکر پژوهشی در آن جامعه است و محققان و پژوهشگران در هرسازمانی باید به مسائل اصلی آن سازمان بپردازند و اولویت آنان نیز مسائل و تحقیقات کاربردی با رویکرد مسئله محور باشد.

وی تأکید کرد: نقطه کمال یک پژوهش، بکارگیری نتایج آن است و گرنه اگر پژوهشی انجام گیرد و در آرشیو بماند و خاک بخورد فایده ای ندارد، بنابراین کاربردی نمودن نتایج پژوهش باید به عنوان یک اصل در این حوزه باشد.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این که پژوهش یعنی غواصی در دریای بی پایان دانش و پرواز به سوی دانایی و گذر از لایه لایه ابری های جهالت، یادآور شد: پژوهش موتور حرکت و محرک پیشرفت و توسعه در هر جامعه ای است و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب ما شاهدیم این بحث در تمامی سازمان ها مورد توجه قرار گرفته و سپاسگزاریم از تمامی کسانی که در حوزه تدابیر فرماندهی معظم کل قوا پژوهش های لازم را انجام داده و  می دهند و ما نیز در همین راستا امروز شاهد رونمایی ازکتاب هایی هستیم که در این حوزه توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تهیه و به چاپ رسیده اند.

وی در پایان با اشاره به نامه دوم رهبر انقلاب به جوانان غربی به تشریح محورها و اهداف این نامه پرداخت و از پژوهشگران و محققان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواست در این زمینه اقدام های لازم را انجام دهند.

سنای آمریکا با معرضان سوری هم صدا شد

مک‌کین: قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه، «مسخره‌بازی» بود/ایران یکبار دیگر برنده شد

سناتور ارشد جمهوری‌خواهان به قطعنامه دیشب شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دوین جدول زمانی انتقال سیاسی در سوریه واکنش نشان داده و آن را پیروزی دیگری برای تهران و مسکو خوانده است.

خبرگزاری فارس: مک‌کین: قطعنامه شورای امنیت درباره سوریه، «مسخره‌بازی» بود/ایران یکبار دیگر برنده شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیشب قطعنامه‌ای با رأی مثبت همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد که بر خلاف گفته\‌های همیشگی آمریکایی‌ها، ترجیع بند «اسد باید برود» را در بر نداشت و تنها جدول زمانی برای انتقال قدرت در سوریه را پیش‌بینی کرده بود.

«جان کربی» وزیر خارجه آمریکا اولین کسی بود که همان دیشب از نزدیک بودن متن قطعنامه 2254 به پیشنهادهای قبلی ایران برای حل بحران سوریه اشاره کرد؛ کری گفته بود «حدود یک سال قبل هم، ایرانی‌ها طرحی را برای صلح در سوریه ارائه کردند، که مشتمل بود بر آتش بس، تدوین قانون اساسی جدید، ایجاد دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات. خوب می‌بینید که این تا حد بسیار زیادی به این (قطعنامه شورای امنیت) نزدیک است.»

حالا «جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا هم به این قطعنامه واکنش نشان داده و در صفحه توئیتری خود نوشته: «قطعنامه ملل متحد در خصوص سوریه، یک مسخره‌بازی است که به آینده قصاب دمشق (منظور مک‌کنی، بشار اسد بوده) نپرداخته - این پیروزی دیگری برای ایران و روسیه است.»

البته مک‌کین تنها مخالف قطعنامه دیشب نیست. «خالد خوجه» رئیس ائتلاف معارضان سوری هم امروز در صفحه توئیتر خود نوشته بود «این قطعنامه، اثربخشی نتیجه نشست‌های نیروهای انقلابی در ریاض را تضعیف می‌کند و قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل در خصوص راهکار سیاسی در سوریه را به همان ترتیب، کم‌اثر می‌کند.»

امیری در جمع خبر نگاران

ثبت نام 147 نفر در انتخابات خبرگان و 845 نفر در انتخابات مجلس

سخنگوی وزارت کشور از ثبت نام 845 نفر برای انتخابات مجلس و 147 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: ثبت نام 147 نفر در انتخابات خبرگان و 845 نفر در انتخابات مجلس

به گزارش خبرنگار فارس مستقر در ستاد انتخابات کشور حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تا کنون 845 نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و 147 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ثبت نام 421 نفر از داوطلبان مجلس و 94 نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تکمیل شده و مابقی در حال تکمیل است.

انتهای پیام/

اخبار عراق

هواپیماهای آمریکایی مواضع ارتش عراق را بمباران کردند/ پارلمان خواستار تحقیق فوری شد

کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان عراق از «حیدرالعبادی» خواست تا در مورد بمباران مواضع ارتش عراق که منجر به کشته و زخمی شدن 50 سرباز عراقی شده است، تحقیق کند.

خبرگزاری فارس: هواپیماهای آمریکایی مواضع ارتش عراق را بمباران کردند/ پارلمان خواستار تحقیق فوری شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان عراق در مصاحبه مطبوعاتی امروز (جمعه) خود از «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق خواست تا فورا تحقیقات پیرامون حادثه بمباران مواضع ارتش عراق توسط هواپیماهای آمریکایی در استان الانبار را آغاز کند.

بنا به گفته رئیس کمیسیون دفاع و امنیت عراق، هواپیماهای آمریکایی با بمباران مواضع گردان 55 ارتش عراق در منطقه «النعیمیه» در جنوب شهر «الفلوجه» 20 سرباز ارتش عراق را کشته و 30 تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

این نماینده پارلمان عراق ادامه داد: این بمباران مواضع ارتش در حالی انجام می‌شود که اخیرا نیروهای عراقی توانسته‌اند پیروزی‌های بزرگی را علیه تروریست‌های داعش در این منطقه به دست آورند.

تا کنون بارها اعضای پارلمان و فرماندهان نیروهای «الحشد الشعبی»  آمریکا را متهم به حمایت از داعش و پرتاب سلاح برای آن‌ها کرده‌اند.

انتهای پیام/د

http://fna.ir/HAJPTT