آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه بین الملل / حوزه آمریکا اروپا

۹۶/۰۳/۱۹ :: ۱۸:۰۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به سوالی درباره حمله تروریستی در تهران طفره رفت+فیلم

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به سوالی درباره حمله تروریستی در تهران طفره رفت+فیلم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه به سوالی درباره دلیل تفاوت بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید درباره حملات تروریستی در تهران پاسخ داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه به سوالی درباره دلیل تفاوت بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید درباره حملات تروریستی در تهران پاسخ داد. 

طبق متن قرار گرفته روی وب‌سایت وزارت خارجه، یک خبرنگار پرسید: «یک سوال درباره بیانیه کاخ سفید در مورد حملات تروریستی در ایران که داعش آن را به عهده گرفت. وزارت خارجه، آشکارا بیانیه مختص خودش را صادر کرد، اما آیا شما فکر می‌کنید که لحن و محتوای بیانیه کاخ سفید برای حمله‌ای که در آن 12 نفر کشته شده‌اند مناسب بود؟»

«هیثر ناورت» در پاسخ گفت: «من فکر می‌کنم که وزارت خارجه و کاخ سفید هر دو به مردم ایران تسلیت گفتند. تروریسم که بسیاری از کشورها تجربه‌ کرده‌اند همان چیزی است که همان‌طور که همه ما می‌دانیم ما هم اینجا در کشورمان تجربه کرده‌ایم؛ صادر کردن بیانیه‌ای که ابزارکننده تسلیت است اتفاقی معمول و مرسوم است. این یکی دیگر از دلایلی است که کشور ما و سایر کشورها بایستی برای غلبه بر تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.»

خبرنگار در ادامه پرسید: «اما شما می‌دانید که من دارم درباره بیانیه دیگری صحبت می‌کنم که کاخ سفید صادر کرده بود و در آن آمده بود که ایران حامی تروریسم دولتی است و کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند قربانی شری می‌شوند که آن را ترویج می‌کنند. این بیانیه به طور تلویحی به این اشاره داشت که آنها (ایرانی‌ها) مستحق این حمله بودند. منظور من این است که آیا وزارت خارجه آمریکا فکر می‌کند که این حرف مناسبی است که باید در شرایط وقوع یک تراژدی زد؟»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جواب گفت: «من فکر می‌کنم که وزارت خارجه و کاخ سفید- ضمن اینکه من نمی‌خواهم به جای کاخ سفید صحبت کنم- هر دو نگرانی و تسلیت خود را به مردم ایران ابراز کردند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.