آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه استانها / حوزه گلستان


شهیدی که نحوه شهادتش را پیش‎بینی کرده بود/ روایت نامه نوشتن فرمانده‎ برای 200 بسیجی

خبرگزاری فارس: شهیدی که نحوه شهادتش را پیش‎بینی کرده بود/ روایت نامه نوشتن فرمانده‎ برای 200 بسیجی

برادر سردار شهید تقی کیانی می‎گوید: برادرم همیشه می‎گفت دشمن نمی‎تواند در خط مقدم مرا مورد هدف قرار دهد، من در دو حالت یا به دست منافقین و یا در بمباران هوایی به شهادت می‎رسم، که سرانجام در بمباران هوایی به درجه شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهادت دُر گرانبها و هدیه گرانسنگی است که در دین اسلام به ارمغان گذاشته شد تا بدین وسیله انسان‎های دارای روح بلند و مؤمن پله‎های رسیدن به عرش الهی را شتابان طی کنند تا به جایگاه عظیم و بلندی به نام «شهادت» دست یابند.

شخصیتی چند بعدی داشت، هر محیطی که می‎رفت شاخص و نمونه می‎شد فرقی نمی‎کرد در جمع اقوام و یا خانواده باشد، در مبارزه با ضدانقلاب باشد و یا در جبهه‎های نبرد؛ او همه جا برجسته و شاخص بود، فرمانده‎ای متواضع و خوش‎اخلاق اما سرسخت در امور نظامی، در هر حالتی حتی وقتی بدنش در آماج ترکش دشمن قرار می‎گیرد صلابت و استواری‎اش را حفظ می‎کند تا سرباز واقعی ولایت بودن را به رخ دشمن بکشد، او یک نظامی به تمام معنا بود، همرزمش می‎گوید همیشه مرتب بود و بند پوتین‎هایش را محکم می‎بست و به نیروهایش می‎گفت پوتین‎های خود را طوری ببندید که وقتی داخل آب هم رفتید آب درون پوتین‎های شما نفوذ نکند.

سردار شهید تقی کیانی در سال 1335 در منطقه ولاغوز شهرستان کردکوی در خانواده‎ای پرجمعیت به دنیا آمد؛ او فرزند سوم خانواده‎ای هشت نفره بود که به دلیل مشکلات مالی برای تامین دخل و خرج خانه تحصیل را در مقطع سوم راهنمایی رها کرد.

وی پس از گذراندن دوران سربازی عازم جبهه‎های نبرد حق علیه باطل شد، شهید کیانی که بعدها به پوشیدن لباس سبز پاسداری مفتخر می‎شود طی حضور 60 ماهه‎اش در جبهه‎های نبرد پنج بار مجروح شد و با اینکه یکی از دستانش (دست راست از مچ) را در جریان خنثی‎سازی بمب‎ منافقین از دست داده بود هیچ‎گاه آرمان‎ها و اهداف مقدسش رنگ نباخت و تا آخرین لحظه خون خود برای تحقق بزرگ‌ترین آرزوی زندگی‎اش که شهادت بود،ثابت‎قدم ماند و عباس‎گونه برای لشکرش علمداری کرد.

او در حالیکه چهار فرزند داشت و فرزند پنجمش هنوز به دنیا نیامده بود حسرت دیدار فرزند را با دیدار معشوق الهی معامله کرد تا در چهارم تیرماه سال 1366 در ماووت عراق در حالیکه مشغول راز و نیاز با خداوند بود در حال قنوتِ نماز به درجه رفیع شهادت نائل آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.