آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه اجتماعی / حوزه حوزه حوادث

۹۵/۰۹/۰۵ :: ۰۹:۱۸

در حال به‌ روزرسانی

برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان/تأیید ۴۴ کشته و ۱۰۳ مصدوم/عملیات امدادی پایان یافت+تصاویر، فیلم و اسامی مصدومان

خبرگزاری فارس: برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان/تأیید ۴۴ کشته و ۱۰۳ مصدوم/عملیات امدادی پایان یافت+تصاویر، فیلم و اسامی مصدومان

۲ قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان سمنان صبح امروز به هم برخورد کردند که ۴۴ نفر کشته شدند و بیش از ۱۰۳ مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شدند و در نهایت حدود ساعت ۱۹:۴۵ عملیات امدادی پایان یافت.

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس اظهار داشت: صبح امروز 2 قطار مسافربری در ایستگاه هفت‌خوان دامغان ـ سمنان به یکدیگر برخورد کردند که قطارهای تبریز به مشهد و سمنان به مشهد بودند.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر فوری پس از اطلاع از این حادثه به منطقه اعزام شده و یک بالگرد نیز توسط امداد و نجات، به محل حادثه فرستاده شد.

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس اظهار داشت: در حادثه برخورد 2 قطار مسافربری در محور دامغان به سمنان، 4 واگن از ریل خارج شده و 2 واگن دچار حریق شد.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 7:40 صبح امروز در ایستگاه هفت خوان نزدیک شهرستان سمنان رخ داده است.

* 103 نفر مصدوم شدند/ 44 نفر جان باختند

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: دقایقی پیش عملیات امدادی و اورژانسی در حادثه ریلی سمنان واقع در ایستگاه هفت خوان پایان یافت.

وی افزود: آمار نهایی جانباختگان این حادثه به 44 نفر رسیده است.

سرپرست اورژانس کشور عنوان کرد: در این حادثه 82 نفر مصدوم شده بودند که 17 نفر بستری هستند و بقیه پس از مداوا ترخیص شده اند.

البته شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات، تعداد مصدومان را بیش از 100 نفر عنوان کرده وزیر راه نیز آمار مصدمان را 103 نفر عنوان کرده است.

* قطار دوم تبریز ـ مشهد به سمت مشهد حرکت کرد

قطار دوم تبریز ـ مشهد بالاخره بعد از 12 ساعت گرفتار شدن در ایستگاه گرداب به سمت مشهد حرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قطار دوم مسیر تبریز ـ مشهد که ساعت 12:50 روز گذشته با فاصله یک ساعته از قطار حادثه‌دیده از تبریز به سمت مشهد حرکت کرده بود و ساعت 8 صبح امروز در ایستگاه گرداب متوقف شده بود، حدود ساعت 20 به سمت مشهد حرکت کرد.

قطار دوم تبریز ـ مشهد بعد از 12 ساعت توقف در ایستگاه گرداب در استان سمنان دقایقی قبل بعد از سوار کردن مردن مسافران خود به سمت مشهد حرکت کرد.

*مسیر ریلی تهران ـ مشهد بازگشایی شد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.