آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

حوزه دولت

۲۳

گزارش ویژه جهانگیری به رئیس جمهور در خصوص پرداخت‌های غیر متعارف

پرداختهای غیرمتعارف در دستگاه‌ها استثنا است/ مازاد دریافتی مدیران در حال استرداد به بیت المال است/ وضعیت 4 وزارتخانه در دست بررسی

خبرگزاری فارس: پرداختهای غیرمتعارف در دستگاه‌ها استثنا است/ مازاد دریافتی مدیران در حال استرداد به بیت المال است/ وضعیت 4 وزارتخانه در دست بررسی

گزارش کمیته ویژه‌ای که بعد از ابلاغ رئیس جمهور و به دستور جهانگیری به منظور بررسی همه جانبه مساله فیش های حقوقی، زمینه‌ها، ابعاد و موارد مختلف آن تشکیل شده بود، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در گزارش کمیته ویژه که برای استحضار رئیس جمهوری، پاسخگویی مناسب به مطالبه اجتماعی و سامان دهی نظام پرداخت ها در همه دستگاه های دولتی و عمومی تهیه شده، ضمن ریشه یابی موضوع، تصمیمات، راهکارهای کوتاه و بلند مدت و دستورالعمل هایی را به منظور مسدود شدن همه منافذ شکل‌گیری پرداخت‌های غیرمتعارف در همه دستگاه های دولتی و غیر دولتی، ارائه کرده است.

انتشار و صدور بیانیه مهم 9 ماده ای رئیس جمهوری در خصوص برخورد با پرداخت های غیر متعارف در روز سه شنبه بر اساس این گزارش معاون اول بود.

متن کامل گزارش کمیته ویژه خطاب به رئیس جمهور به شرح ذیل است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

براساس دستور صریح جنابعالی کمیته ویژه-ای تشکیل گردید و مأموریت یافت که با بررسی همه جانبه مسأله فیش‌های حقوقی، زمینه‌ها ، ابعاد و موارد مختلف آن، گزارش اولیه ای برای استحضار جنابعالی و پاسخگوئی مناسب به مطالبات اجتماعی تهیه کند. این کمیته طی مدت دو هفته فعالیت، با کمک کارشناسان مطلع و همکاری مسئولانه دستگاه-های نظارتی ضمن بررسی علل و شناسائی موارد تخلف، تصمیم گیری درباره استرداد وجوه و برکناری مدیران متخلف تصمیماتی نیز در جهت اصلاح مقررات و ضوابط اجرائی اتخاذ نمود که به شرح زیر گزارش می شود:

1- با دریافت لیست مجموع پرداختی به مدیران ارشد در کلیه دستگاه‌های اجرایی وابسته به دولت و همچنین بررسی گزارش سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات، اطلاعات دقیقی از میزان و حجم پرداختی‌ها به دست آمد و همچنان که در فرمایشات مقام معظم رهبری بدان تصریح شد، مشخص گردید که پرداخت‌های غیرمتعارف در دستگاه‌ها امری استثنا است و به دستگاه‌ها و افراد کمی محدود می‌شود و شأن قاطبه مدیران دلسوز و زحمتکش که با جدیت فراوان به ایفای مسئولیت می‌پردازند، از شمول چنین موضوعی به دور است. (گزارش تفصیلی اقدامات کمیته و توصیف و تحلیل پرداخت‌ها جداگانه ارسال می‌شود)

2- بررسی اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که پرداخت‌های غیرمتعارف انواع متفاوتی دارد و به دلایل گوناگونی انجام شده است. بخشی از این پرداخت‌ها با تخلف از ضوابط و مقررات موجود، بخشی به دلیل استفاده حداکثری از سقف اختیارات قانونی و بخش دیگر نیز به علت وجود ضوابط و مقررات ناعادلانه پرداخت در سازمان‌ها، بنگاه‌ها و نهادهای مختلف اقتصادی و عمومی صورت گرفته است.

3- به عنوان اولین اقدام برای پیشگیری از تداوم این نابسامانی‌ها و بستن راه‌های گوناگونی که معبر چنین تخلفات و یا اقدامات غیرمتعارف شده است، ابتدا باید با اقداماتی عاجل به بی‌انضباطی ناشی از مقررات گوناگون و ضوابط و معیارهای متفاوت پایان داده می‌شد و دایره شمول تصمیمات دولت تعیین می‌گردید.

4- دایره شمول این تصمیمات کلیه دستگاه‌های اجرایی شامل وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی اعم از اینکه مشمول این قانون بوده یا از شمول آن مستثنی شده‌اند، تعیین شد.

با این اقدام چتر تصمیم بر کلیه موارد کشیده می‌شود و جامعیت شمول حاصل می‌گردد. براساس درخواستی که از مقام معظم رهبری شد و مطابق پی-نوشت معظم‌له کلیه نهادهای عمومی نیز موظف به رعایت تصمیمات دولت در این باره شدند. بنابراین تمام دستگاه‌ها صرف‌نظر از اینکه تحت پوشش هریک از قوا یا نهادهای عمومی هستند، در شمول این تصمیمات قرار می‌گیرند.

5- در ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1395 کل کشور، مقررات محدود کننده‌ای برای کلیه دستگاه های مشمول به شرح ذیل وضع شده است:

1/5- ساماندهی پرداخت حقوق و مزایا:

پرداخت هرگونه حقوق، فوق‌العاده و مزایا در دستگاه‌های اجرایی مشمول و یا غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری که تاکنون مورد تصویب یا تأیید شورای حقوق و دستمزد قرار نگرفته است، در سال 1395 ممنوع بوده و تداوم پرداخت آنها در دستگاه‌های اجرایی منوط به تصویب این شورا خواهد بود.

2/5- ساماندهی پرداخت تسهیلات رفاهی:

پرداخت هرگونه وام و تسهیلات رفاهی در کلیه شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی اعم از بانک‌ها و بیمه‌ها و امثال آنها به صورت یکسان، بدون استفاده از منابع سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک‌ها و براساس ضوابط مصوب کمیته‌ای مرکب از وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

3/5- ساماندهی پرداخت پاداش، کارانه و کمک رفاهی:

پرداخت هرگونه پاداش، کارانه و کمک رفاهی از محل اعتبارات قانونی به صورت خاص، موردی و سلیقه‌ای از سوی هر مقامی ممنوع بوده و پرداخت‌ها باید صرفاً در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های مصوب توسط مراجع قانونی انجام شود.

4/5- ممنوعیت ذی‌نفعان از تصمیم‌گیری درباره خود:

رؤسای دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های دولتی مجاز به پرداخت پاداش، کارانه و کمک‌های رفاهی از محل منابع دستگاه متبوع در مواردی که خود در آن ذی‌نفع هستند، نمی‌باشند.

5/5- ممنوع کردن انتخاب مدیران ستادی به عنوان هیات مدیره شرکتها و واحدهای خارج از کشور

کلیه دستگاه های اداری بویژه آن دسته از شرکت‌ها و بانک‌های دولتی که برای انجام وظایف قانونی اقدام به ایجاد یا ثبت شرکت یا عناوین مشابه در خارج از کشور می کنند، باید از انتخاب مدیران ستادی به عنوان عضو هیات مدیره به هر نحو خودداری کنند و در موارد ضرور نیز که صرفاً با تائید بالاترین مقام دستگاه تعیین می شود حق دریافت هیچگونه وجه یا پاداش و عناوین مشابه را نخواهند داشت.

6/5- ممنوعیت دریافت پاداش و عضویت در بیش از یک هیات مدیره در مجموعه های تحت مدیریت دستگاه های اجرائی

به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که در موارد ضروری مدیران آن دستگاه حداکثر می‌توانند در یکی از شرکت‌ها یا مؤسسات تحت نظر آن دستگاه به عنوان عضو هیأت‌مدیره حضور یابند و هرگونه دریافتی از این بابت در چارچوب قانون است.

7/5- تعیین سقف حقوق و مزایای پرداختی توسط شورای حقوق و دستمزد

به شورای حقوق و دستمزد مأموریت داده شده است که میزان سقف حقوق و مزایای کلیه دستگاه‌های مشمول را متناسب با وظایف و مأموریت‌ها تعیین و اعلام کند.

6- با اتخاذ این تصمیمات و ابلاغ آن می‌توان با اطمینان گفت که منافذ شکل‌گیری پرداخت‌های غیرمتعارف مسدود و امکان پرداخت‌های غیرمتعارف مستند به ضوابط و مقررات سلب خواهد شد.

7- گام بعدی تعیین معیار برخورد با پرداخت‌های غیر متعارف بود که با توجه به تفاوتهائی که در بررسی وضعیت شناسائی شد، معیارهای حاکم بر تصمیمات به شرح زیر تعیین گردید:

1/7- در مواردی هرچند بسیار محدود که پرداخت‌های غیرمتعارف با تخلف از قوانین و مقررات جاری حاصل شده است، تصمیم کمیته بررسی به شرح زیر است.

الف- افرادی که در تصمیم‌گیری غیرقانونی نسبت به پرداخت‌های غیرمتعارف ذی‌نفع بوده‌اند ضمن برکناری از مسئولیت و معرفی به هیأت تخلفات اداری جهت رسیدگی به تخلف، موظف شوند نسبت به مسترد کردن کلیه وجوه دریافتی غیر قانونی اقدام نمایند.

ب-کسانی که بدون دخالت در تصمیم صرفا وجوه غیر قانونی را دریافت کرده اند موظفند نسبت به مسترد کردن وجوه غیر قانونی که دریافت داشته‌اند، اقدام کنند.

2/7- در مواردی که پرداخت‌ها در چارچوب برداشت‌های حداکثری از اختیارات انجام شده است پیشنهاد می شود با تعیین سقفی که در شورای حقوق و دستمزد تصویب می‌شود مابه‌التفاوت حقوق، مزایا و تسهیلات و کمک‌های رفاهی دریافت شده محاسبه و به دستگاه اجرایی مسترد ‌شود.

8- اقدام بعدی بررسی موارد گذشته و تصمیم‌گیری درباره آنها بود که اقدامات ذیل انجام شده است:

1/8- ادامه پرداخت در کلیه مواردی که در گذشته بدون دریافت مجوز شورای حقوق و دستمزد بوده است، در سال 1395 ممنوع شد.

2/8- از مجموع لیست‌های دریافتی از سه مرجع (دستگاه ذیربط، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات) در مورد برکناری دریافت‌کنندگان حقوق‌های غیر متعارف تصمیم‌گیری و در مواردی تصمیمات به اجرا درآمد و به اطلاع افکار عمومی رسانده شد. براساس این اقدام تعدادی از مدیرانی که دریافت غیر متعارف داشتند، استعفا داده یا برکنار شده‌اند و مازاد دریافتی آنان به بیت المال مسترد شد و این اقدام زیر نظر اعضای محترم هیأت دولت استمرار خواهد یافت.

3/8- وجود مواردی از پرداخت‌های غیر متعارف در بخش‌هایی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت مشاهده شد که با توجه به ماهیت تخصصی آنها، بررسی و تصمیم‌گیری درباره آنها نیازمند زمان و دقت بیشتری است که وزرای مربوط موظف شدند با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصمیمات لازم را در چارچوب معیارهای فوق ظرف یک ماه آینده اتخاذ نمایند.

9- با تصمیمات ذکر شده در بند (5)، مشکل وجود ضوابط و مقررات ناعادلانه نیز مرتفع خواهد شد و شورای حقوق و دستمزد که به موجب قانون مسئولیت بررسی و تصمیم‌گیری در مورد حقوق و مزایا را به عهده دارد، موظف شد که ضمن بررسی کلیه نظام‌های پرداخت دستگاه‌های مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نسبت به هماهنگی پرداخت‌ها و عادلانه کردن آن اقدام نماید. از آنجایی که در سال 1395 پرداخت‌های بدون مجوز شورای حقوق و دستمزد ممنوع اعلام شده است، کلیه دستگاه‌ها موظفند حتی اگر از مراجع قانونی متفاوتی برای تعیین حقوق و مزایا برخوردار باشند، پرداخت‌های خود را با این شورا هماهنگ نموده و موافقت آن را اخذ نمایند.

10- اقدام بعدی برای ساماندهی وضعیت حقوق و مزایا در جهت برقراری عدالت بیشتر در پرداخت‌ها و همچنین لحاظ نمودن کارایی و اثربخشی نیروها در خلق ارزش، افزایش بهره‌وری و تمهید ضوابط قانونی مناسب با بهره‌گیری از تجارب پیشین، بازنگری قانون مدیریت خدمات کشوری است که تاکنون بصورت آزمایشی اجرا شده است. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است در مدت یک ماه از این تاریخ نسبت به بررسی کامل موضوع و ارایه پیش‌نویس اصلاحی قانون مذکور جهت منظور نمودن در لایحه دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری به دولت ارسال نماید.

11- طی سالیانی که به تدریج پرداخت‌های غیرمتعارف در برخی دستگاه‌ها شکل گرفته است، هیچ‌یک از نهادهای نظارتی درون و برون قوه‌ای حساسیت کافی در این زمینه به خرج نداده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد که کارکرد دستگاه‌های نظارتی محل نقد است و با روشن شدن تصمیمات دولت از این پس بایستی نظارت هدفمند و هوشمندانه‌تری بر این موضوع صورت بگیرد و هریک از این دستگاه‌ها ضمن بررسی فرآیندهای داخلی خود نسبت به ترمیم کاستی‌هایی که موجب کاهش این حساسیت‌ها شده است، اقدام نمایند.

12- انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و کاستی در نقش‌آفرینی سازمان امور اداری و استخدامی که به تدریج با ادغام در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سطح مداخله و اقدام آن کاهش یافت نیز مورد تأکید است و ضروری است مأموریت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت به واحدی مستقل با سطح سازمانی تأثیرگذاری محول شود.

13- بررسی اسناد پرداخت‌های غیرمتعارف در سطح نهادهای عمومی غیر وابسته به دولت حاکیست که این پدیده محدود به قوه مجریه نیست و بنابراین ضرورت دارد اکنون که دولت تدبیر و امید پیشگام این ساماندهی شده و نتایج بررسی‌های خود را آشکار نموده است دیگر قوا و نهادهای فعال در سطح کشور نیز در حیطه دستگاه های تحت مسئولیت خود اقدام نموده و نتائج آنرا برای اطلاع افکار عمومی و در پاسخ به این مطالبه اجتماعی منتشر نمایند.

14- اقدامات کمیته مورد اشاره محدود به سطح مدیران ارشد و بلاواسطه آنان بوده است و لذا ضرورت دارد بررسی و اقدام در سایر سطوح سازمانی و بنگاهی به بالاترین مقام مسئول دستگاه واگذار شود تا با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در مدت حداکثر یک ماه و در چارچوب تصمیمات ذکر شده در بندهای قبل اقدام و نتیجه آن را گزارش کنند.

دولت به رغم محدودیت‌های مختلف، ضمن ادامه مبارزه با رشد فساد و تبعیض و قانون‌گریزی در کشور، با برخورد اصلاحی با پدیده تلخ حقوق‌های نامتعارف، مصمم است که این امر را به فرصتی برای اصلاح نظام مدیریتی کشور، ارتقای شفافیت و تقویت جریان آمار و اطلاعات، افزایش بهره‌وری دستگاه‌ها، بالا بردن سطح اعتماد عمومی و نهایتاً بخشی از عدالت در جامعه مبدل سازد. انجام این مهم بدون حمایت قاطع جنابعالی و همراهی همه قوا و ارکان نظام، نهادهای مدنی و جریان‌های سیاسی و مشارکت فعال رسانه‌های مستقل و شبکه‌های اجتماعی میسر نیست. عنایت خداوند متعال و یاری ملت بزرگوار بزرگ‌ترین سرمایه در این راه خواهد بود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/D9OSER
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
s
۱۵:۳۶ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
جالب است که بعد از سه سال به نکته ای رسیده اند که احمدی نژاد 10 سال پیش آن را اجرا کرد ولی آقایان فقط جنجال به پا کردند: «ضروری است مأموریت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت به واحدی مستقل با سطح سازمانی تأثیرگذاری محول شود!»
این عبارت جهانگیری، دقیقا عنوان معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور در دولت قبل است که آقایان آمدند آن را ادغام کردند!
ناشناس
۱۸:۴۷ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
ازرسانه هاى جمعى ومخصوصاً سایت فارس تقاضا داریم که نظرات مردم را به هر نحو ممکن به مسئولانى رده بالاى دولت ومجلس و ... که مطالب به آنها مربوط است ، برسانند تا آنان از نظرات و افکار عمومى مطلع و حرف دل مردم را بشوند و فکر نکنن وبه آنها القا نشود که واقعیات همان مطالبى است که حلقه دوستان دور و برشان به اطلاع آنها مى رسانند ( مخصوصاً مسئولان ارشد و اجرایى در دولت )
ناشناس
۱۹:۰۳ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
اشتباه نکن . اینها آزمون سنجی کردند تا به دولت بعد بدهند ، و شاید خودشان . آخه باید طعم اوضاع به دست بیاد .
ناشناس
۱۹:۱۹ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
کارانه های پزشکان را بردارید یا به همه کارکنان دولت ی و غیر دولتی بدهید. پزشکی که دارد حقوق میگیرد دیگر کارانه چه صیغه ای است آن هم این همه که با طرح تحول سلامت بهشون میدن.
ناشناس
۱۹:۲۳ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
اگر درامد ها و کارانه های پزشکان را درست کنید بودجه دولت هم افزایش زیادی خواهد یافت. اول باید انحصار در پزشکی شکسته شود و تعداد پزشکان افزایش زیادی پیدا کند و قبل از آن هم باید مسئولیت حوزه بهداشت از خود پزشکان گرفته شود و به شخصی که مدیریت خوانده باشد داده شود.
محسن حیدری
۱۵:۳۷ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
رهبر انقلاب در مورد برخورد با عاملان دریافت حقوق‌های نجومی، خواستار سه نوع برخورد شده‌اند. 
الف) عزل و برکنار کردن
ب) برگرداندن آنچه از بیت‌المال به صورت نامشروع خارج شده است
ج) مجازات
یک اهداکننده شاکی از سازمان انتقال خون ایران به نمایندگی از بیماران نی
۱۹:۲۹ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
با سلام
با توجه به دستورات اکید رهبری و فرمایشات دلسوزان نظامبا سلام
دوستانتان در سازمان انتقال خون با تعرفه گذاری بر روی خونهای اهدایی مردم در سازمان کارانه های میلیونی به کارمندان ارشد ، معاونین و مدیران پرداخت میکنند به جناب جهانگیری بفرمایید جاوی این حاتم بخشی ها از پول خون مردم را بگیرند و با معاونین مالی و مدیرعامل این سازمان که با هیت امنایی نمودن آن اقدام به ایجاد راه گریز مالی در این سازمان نموده اند به شدت برخورد کنند . اهداکنندگان به هیچ وجه راضی نیستند خون آنها در بیمارستانها با انواع حیله ازجمله پرداخت از تعرفه بیمه به بیماران نیازمند فروخته شود تا آقایان و خانمها کارانه های میلیونی بگیرند و به ریش مردم بخندند وزیر بهداشت که خود در این پروسه در گیر بوده مقصر است و صلاحیت اقدام ندارد. متاسفانه سازمان انتقال خون در اختیار افرادی از یک جناح سیاسی خاص است لطفا مقامات دستور دهند بازرسین ویژه با بررسی های مستقیم محلی در سازمان با استفاده از بدنه کارشناسی خود این سازمان بررسی های گسترده ای را در خصوص روند انتصابات خطی و جناحی افراد بی صلاحیت در این سازمان به انجام برسانند و مراتب را به کارشناسان مستقل در کشور ارائه نمایند
لیزینگ صنعت و معدن
۱۵:۳۷ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
1-برگشت حقوق های غیر متعارف بدون جریمه نقدی و مجازات کیفری عاملین آن به درد نمی خورد و عدالت نیست 2- یک فکری هم برای مشخص شدن ذخایر بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری بکنید که به بهانه کاهش ارزش سرمایه گذاری میلیاردهاتومان پول شرکت ها بدون آنکه مدیران آن ها به جایی پاسخ بدهند صرف مصارف شخصی و تسهیلات ارزان قیمت برای ایشان می شود! بانک صنعت و معدن و زیرمجموعه های آن معلوم نیست با میلیاردها تومان ذخایری که از کاهش ارزش سرمایه گذاری های شان از حساب زیر مجموعه هایشان خارج نموده ، چه کرده اند ؟!
حسابدار
۱۹:۰۵ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
در حسابداری گفته شده اگر سرمایه گذاری کاهش ارزش داشت به همان اندازه باید ذخیره گرفت اما نگفته کجا این ذخایر نگهداری شود بنابراین مدیران شرکت ها اختیار دارند تا زمانی که ارزش سرمایه گذاری ها افزایش یافت از این ذخایر استفاده نمایند گاهی مجازند از این ذخایر به عنوان تسهیلات ارزان قیمت استفاده نمایند البته در این پوشش قانونی ممکن است مدیران از رانت استفاده نمایند یا انگیزه ای برای افزایش یافتن سرمایه گذاری های شان نداشته باشند تا بصورت دراز مدت از آن ذخایر استفاده نمایند
حمید
۲۰:۳۹ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
دقیقا مثل وصول بدهی های بانکی نشه
AMINs130i
۱۵:۴۵ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
خب پس ریش سفیدان کابینه بالاخره از خواب بیدار شدن و متوجه قصایا شدن.
و شروع به عزل و نصب و برگرداندن کردن!
ناشناس
۲۰:۰۲ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
ریش سفید؟
هادی
۲۲:۱۰ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
بازنشسته هایی که دوباره سرکار آورده اند این مشکلات را بوجود آوردند چون راههای دور زدن قانون را بلدند و میخواهند عقده چند ساله را بگشایند. آقای روحانی جوانهای تحصیلکرده بیکار زیاد هستند اونوقت شما میروی بازنشسته ها رو دوباره میآوری سرکار؟ این بود کلیدت؟
وحید28
۱۵:۴۹ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
حقوق کارگران کم است واز یاد ها رفته.با ماهی 800 تومن نمیتوان زندگی کرد
ناشناس
۱۷:۵۴ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
پوله شماهارو میدن به پزشکا و مدیران دیگه، چیزی برای شما نمی مونه
ناشناس
۱۸:۵۸ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
من فوق لیسانس حقوقم و در یک اداره به سختی ماهیانه یک و نیم ملیون درامد دارم انگاه دوستم که وکیل دادگستری است در طول دو سال صاحب سه میلیارد ثروت شده است ولی همچنان کانون وکلا با انحصارگرایی مانع افزایش وکیل در جامعه می شود
ناشناس
۱۹:۲۷ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
کارانه پزشکان باید قطع شود و تعداد پزشکان سه برابر شود. الان ضریب پزشک کشور 0.89 است یعنی تو کشورهای همسایه فقط از پاکستان و افغانستان بیشتر پزشک داریم(نسبت به جمعیت). و این برای وزارت بهداشت با این همه افزایش بودجه زشت است.
ماست مالی اصلاح طلبانه
۱۵:۴۹ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
استثنا یکی دو نفر میشود نه بیشتر لز 900 نفر آقای معاون
ماست مالی هم حدی داره
مردم حالیشونه چه خبره
ناشناس
۱۵:۵۰ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
چرا "قوه قضاییه " "مقننه" و "صدا و سیما" نسبت به پرداختی های بالای خود به معاونان و مدیران ارشد خود از بیت المال تلاشی نمی کنند؟!
نباید با رفتارهای غیرمسئولانه موجب بی اعتمادی در مردم شد چون بخشی از قضات و تهیه کنندگان و کارگردانان صدا و سیما حقوق های بالایی رو اخذ و توجیه می نمایند که بایستی جلوگیری شود
ناشناس
۲۰:۰۴ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
تو قوه قضاییه و صدا و سیما کی پاداش 900 میلیونی گرفته؟
کی 400 میلیون وام بدون کارمزدو با کارمزد 24% دوباره سپرده گذاری کرده؟
ا.ا
۱۵:۵۱ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
ننوشته از نظرشون چند تومان متعارفه؟
کامل نخوندم اما جزا یی هم براشون تعیین نکرده بودند مثل سارق ها که دستشون بریده میشه؟
و کلا قوه قضاییه هم ورود پیدا می کنه یا نه؟
دولت بی معرفت
۱۵:۵۵ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵

کارگر پیمانکار شهرداری اهواز هستم بیش از سه ماه حقوق طلبکارم 
در حالی که مدیران ما هرماه حقوق آنچنانی می گیرند و هر شش ماه پاداشهای غیر متعارف
علامعلی
۱۶:۰۱ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
در بند 3/8 چهار وزارتخانه باز بطور استثنا در نظر گرفته شده یعنی همان داستان تبعیض که وضع را به اینجا رسانده وازارت نفت که چنگ انداخته به منابع کشور دوم وزارت اقتصاد که جمع کننده منابع است و وزارت بهداشت که جولانگه پزشکان است و صنعت و نعدت منشا رانت
ناشناس
۱۶:۰۲ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
این که فقط یه متن هستش باید دید با امثال فریدون ها چه برخوردی خواهد شد .
حمید
۱۶:۱۲ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
چاقو که دسته خودشو نمی یره. قوه قضاییه با تعیین یک شعبه خاص و یک قاضی متدین و سالم و شجاع باید مستقلا به این مسئله رسیدگی و به تناسب حکم صادر کند.
فرهاد
۱۶:۱۳ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
یعنی جناب معاون شما اگر دزد را موقع دزدی در منزلتان دستگیر کردید فقط اجناس مسروقه را پس میگیرید و ازادش میکنید یا از روز بعد یک شغل جدید هم به او میدهید مثلا بشود نگهبان محله !
فرهاد
۱۶:۱۴ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
اتفاقا دستگاهی بدون پرداخت نا متعارف استثناء است اقای معاون تدبیر ....
ناشناس
۱۶:۱۷ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
یعنی شما به پرداخت نامشروع به۹۵۰ مدیر می گویید استثنا
ناشناس
۱۶:۲۱ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
داستان سرایی بس است
جوانان بیکار رو جای این مدیران اسخدام کنید.
علی
۱۶:۲۱ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
آقا به نظر من از وزارت نفت قافل نشید. این وزارت خونه از همه مستعدتر هست. بویژه که بیژن وزیرش هست!
پدرام
۱۶:۲۲ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
چه عجب آخرش آقایان حاضر شدن اسمی از وزارت بهداشت(بخاطر کارانه های چند صد میلیونی) بیارند.
رضا
۱۶:۲۷ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
سلام ای کاش در این گزارش معاون اول رئیس جمهور به ریشه این نوع فسادها که همانا وجود مدیرانی با روحیه تجمل و اشرافی گری مباشد، اشاره می گردید.
حمیدجوکارجانبازشمیایی
۱۶:۲۸ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
بعد از اینکه مردم از فساد درمدیران دولت متوجه شده اند دیگه اگر مسئولین شق لقمر هم بکنند برای مردم فرق چندانی نمیکند ملاک این است که انچیزی که بعنوان تدبیر وامید شعار داده شده تابحال برعکس قضیه بوده وخواهش میکنم از فارس این همه محافظه کاری نکنید مطالب چاپ نمایید مطنئنم اگر این فساد افشا نشده بود دولت در اینمورد ککش هم نمیگزید
ناشناس
۱۶:۳۰ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
آقای جهانگیری امیدوارم این موارد به برادر گرامی خودتون هم تسری پیدا کنه و کارانه نجومی از هییت مدیره سیمان شفاف سازی بشه
ناشناس
۱۶:۳۶ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
باید کارها را بدن دست شرکت های خصوصی و دولت سفت و سخت نظارت کنه. کار های دولتی کارایی نداره . نتیجه اش همین حقوق های نجومی. کسی نیست که دلش برای این پول ها بسوزه چون از جیب خودش نمی ده. من تا حالا نشنیدم یه مدیری یا کارمندی بره بگه حقوق من زیاده و کمش کنید برعکس خیلی دیدم که تلاش کردن زیاد بشه. متاسفانه در این زمینه قرار نیست اقدامی صورت بگیره و همچنان بر حفظ ساختار موجود پا فشاری می شه!
ناشناس
۱۶:۳۹ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
ولی میگن در دولت شما دزد فراوان شده جناب جهانگیری!
خبر بالا(امام جمعه تهران) را بخوان متوجه میشی
استاد دانشگاه صنعتی شریف
۱۶:۳۹ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
بنام خدا،
با توجه به مطالب قبلی که در باره حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارئه شده است به اطلاع میرساند که حقوق یک استاد تمام پایه 28 (با حداقل سابقه 22 سال) در دانشگاه صنعتی شریف، هفت و نیم میلیون تومان (ناخالص) و پس از کسری های قانونی شامل مالیات، بازنشستگی و بیمه خدمات درمانی (به میزان یک میلیون و ششصد هزار تومان) به پنج میلیون و نهصد هزار تومان بالغ می شود. قاطبه اساتید زحمتکش دانشگاه از این دریافتی راضی بوده و حتی در اسفندماه سال گذشته برخی از همکاران که قصد تهیه طوماری خطاب به مجلس شورای اسلامی برای افزایش حقوق دانشگاهیان در سال 95 را داشتند، با استدلال بقیه دوستان مبنی بر حقوق کم بقیه کارمندان (خصوصاً کارگران زحمتکش)، آنان را از این کار منصرف نمودند.
ناشناس
۲۲:۰۴ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
لطفا درآمدهای توپ از پایان نامه ها رو هم اضافه کنید به حقوق تون و بعدا درآمدهاتون رو بیان نمایید!

اوضاع اعضای هیات علمی ها هم بسیار خوبه ولی کارمندان و معلمین معمولی بدبخت اند....
رضا حقیقت خواه
۱۶:۴۸ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
عجب!
حالا میفهمیم که چرا دولت تدبیر و امید چند ساله که از اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری خودداری میکنه!؟
ناشناس
۱۶:۵۰ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
محل این بیت المال کجاست که هر چه که استرداد هم می شود چه داخلی چه خارجی ، هیچ وقت وارد جیب مردم جامعه نمی شود؟!
ناشناس
۱۷:۰۰ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
یعنی شما به پرداخت نامشروع به۹۵۰ مدیر می گویید استثنا
ناشناس
۱۷:۰۸ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
اول از همه کارانه های وزارت بهداشت را درست کنید.
علی
۱۸:۴۱ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
گزارش همه اش وعده سرخرمن داده و قاطعیتی که مورد انتظار جامعه اسلامی است در ان دیده نمی شود بهتر است کلیه متخلفین به مردم معرفی شوند و مدیران فسیل شده و تاریخ مصرف گذشته همه برکنار شوند و امور مدیریتی کلان کشور به جوانان متخصص - پاک دست و مسلمان و معتقد به ارزش های اسلامی سپرده شود این امام زاده های موجود معچزه نخواهند کرد.
مهدی
۱۷:۲۰ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
امیدوارم به حقوق خیلی پایین نیروهای قراردادی مدت موقت شرکت نفت رسیدگی کنید به والله خیلی تبعیض بین قراردادی و رسمی ها
ناشناس
۱۸:۵۲ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
فرزند من دکترای تخصصی دارد و عضو هیات علمی قراردادی دانشگاه پیام نور است . خالص دریافتی اش حدود سه میلیون و خرده ای است که در مقایسه با حقوق سایر همکاران رسمی اش عادلانه نیست.
محمد مهدی
۱۷:۲۹ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
اول از خودتان شروع کردی جناب جهانگیری؟
کجا زندگی می کنی؟ فرزندانت کجاین؟ اطلاعات حساب ها واموال خود و خانواده ات را منتشر می کنی؟
ناشناس
۱۷:۳۳ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
مقام معظم رهبری می فرمایند حقوق های نامشروع اما آقای جهانگیری تخفیف می دهند و می گویند غیر متعارف . یقینا در برخورد با این غارتگران آقای جهانگیری و دوستانشان تخفیف می دهند و حداکثر این غارتگران استعفا می دهند نه اینکه از سوی دولت عزل شوند
ناشناس
۱۷:۴۲ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
جناب معاون اول محترم
حالا که با همت جنابعالی ان قسمت از بیت المال که غارت شده بود در حال بازگشت به خزانه است دستور بفرمائید یارانه ما انصراف دهنگان مجددا برقرار بشود چون افراد عامی مثل من با هدف کمک به دولت انصراف دادیم غافل از اینکه زیر پوست این کشور چی خبر ها بوده . و حالا هم خدا را خوش نمی اید این شندرغاز ما پرداخت نشود و اکنون که من و امثال من از اینکه انصراف دادیم ( البته باوعده و وعیدهای اقای نوبخت ) احساس گناه می کنیم عدم برقراری ان در حکم تضییع حق الناس خواهد بود و خود حضرت عالی به عنوان یک مسلمان با ایمان جرم تضییع حق الناس را در قیامت بهتر ازهمه میدانید
ناشناس
۱۷:۵۶ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
آقای وزیر خودش تصویب کرده که مطابق قانون در طرح نظام سلامت کارانه پزشکان بین 20 تا 300 میلیون باشد(غیر از حقوق). حالا نامه زده است که برخورد شود. واقعا خجالت آور است. ;کاش در گزارش آقای معاون خبری هم از کارانه های نجومی پزشکان بود.
ناشناس
۱۸:۰۳ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
حدود بیست هزار پزشک در وزارت بهداشت بین 50 تا 300 میلیون تومان کارانه در ماه (هر نفر) دریافت می کنند. می گویند استثنا.
ناشناس
۲۲:۴۴ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
۹۵۰ مدیر استثنا پاک دست


ناشناس
۱۸:۰۶ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
یک پزشک متخصص در وزارت بهداشت که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی می باشد با سابقه پایین حقوق ۳۰ تا ۴۰ میلیونی دریافت میکند.در صورتیکه متوسط حقوق و مزایا پزشک متخصصی که عضو هیات علمی ولی در وزارت دیگری است با سابقه ۱۰ تا ۱۵ به ۶ الی ۷ میلیون می رسد.ولی متاسفانه اقای دکتر هاشمی سلیقه ای و کاملا صنفی برخورد می کند.واقعا متاسفم
سرابی
۱۸:۰۹ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
معنی این جمله از گزارش که « پرداخت‌های غیرمتعارف در دستگاه‌ها امری استثنا است و به دستگاه‌ها و افراد کمی محدود می‌شود » چیست؟
حداقل افراد متخلف که دریافتهای نجومی داشته اند برابر گزارش هفته قبل دیوان محاسبات ۹۵۰ نفر هستند که بنا به دستور حضرت آقا ، باید از کار برکنار شده و وجوه دریافتی خلاف را به بیت المال باز گردانند. 
با این جمله که افراد کمی هستند ، لطفا موضوع را ماست مالی نکنید.
ناشناس
۱۸:۱۴ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
تکلیف حقوق ها و پاداشهای کلان شرکت های خصولتی چی میشه؟
حقگو
۱۸:۲۳ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
یک بار دیگر بند3/8 را بخوانید این مهم ترین جای ویژه خواری است و اگر مشمولین این بند به قانون تمکین کنند ایران گلستان خواهد شد برای نمونه شرکت نفت دارای سیستم درمانی تقریبا رایگان و بیمارستان های مخصوص به خود است...
احمد
۱۸:۳۵ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
از مدیران انتظار میرود سری به حقوق های نجومی شرکتهای پیمانکاری متعلق به شرکت ملی نفت مانند شرکتهای نیکو و پتروپارس و پوسکو و .پتروایران.. . بزنند و حقوقهای نجومی را رصد کنند حقوق های 30 تا بیش 50 میلیون در ماه را. دوستان باید ایین نامه های پرداخت حقوق و دستمزد را اصلاح نمایند
ناشناس
۱۸:۵۳ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
ای کاش به همین سرعت هم به وضعیت بیکاری جوانان تحصیلکرده رسیدگی بشه
سید جواد
۱۹:۱۲ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
اگر مسئولی بخواهد از مسئولیتش سوء استفاده کند کمترین کاری که می تواند انجام بدهد دریافت اضافی حقوق و دستمزد است. سازمانهای نظارتی که با این حجم از تخلف به هیچ عنوان عکس العمل نشان ندادند در مورد مناقصه ها و مزایده ها و رابطه با پیمانکاران و ... چه کارکردی خواهند داشت؟ باید درآمدها و دارایی های عموم مردم به صورت شفاف در سامانه های دولت وجود داشته باشد تا هر گونه تغییر نامتعارف در دارایی های افراد قابل رصد و پیگیری باشد. مانند کاری که همه کشورهای پیشرفته دنیا انجام می دهند و با این کار نه تنها با فساد اداری بلکه با جرایمی مانند قاچاق و ... مبارزه می کنند.
محمد
۱۹:۱۸ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
تمام این حرفهادر قوانین وآیین نامه ها و بخشنامه ها وحتی اساسنامه موسسات وشرکتها وجود داشته ودارد ،منتها اینها به نفع خودشان تفسیر می کنند،ما وشما می دانیم که خیلی از پاداشها بصورت جنسی مثل سکه طلا و زمین و وام های کم بهره و حق ماموریتهای انجام نشده می باشد،آقای معاون اول می داند ،اول انقلاب در کرمان در خیابان مالک اشتر کوچه مهاجری به تعدادی از افراد برای مسکن زمین واگذار شد وقرار بود دیگر این افراد از دولت زمین نگیرند،بعضی از آنها ازکرمان منتقل شدند والان در تهران مقامی دارند ،آیا این افراد بعدابه هر عنوان از پاداش وشیوه های دیگر آیا زمین از دولت نگرفتند آاین املاک واراضی که دارند از کجا آورده اند،خب این نمونه ها را چگونه پیدا می کنید ؟ومجازات می کنید ،جهاد کشاورزی در زمان آقای حجتی در دولت اصلاحات به مدیرانش در ارتفاعات تهران زمین واگذار کرده ،خیلی از دستگاهها هم همین نمونه بخششها را به مدیرانشان داشته اند، اینها که برخلاف شرع وقانون بوده چگونه بر می گردانید؟
مهدی .ص.ر
۱۹:۲۷ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
زمان جنگ تحمیلی جوانان بودند که پیروزمان کردند , دقیقا همان هایی که بی تجربه بودند , الان نیزمدت خدمت شاغلین دولتی را کم کنید , یعنی به جای ۳۰سال , به ۲۰یا کمتر تعدیل کنید. تا جایی برای بیکاران باز شود. و دیگر قدیمی ها نتوانند زیر مجموعه دولت باشند,
ایرانی
۲۰:۱۶ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
تا زمانی که برخورد عادلانه با مفسدان اقتصادی (محارب) انجام نگیرد ...؟ همه اش سریال مرور زمان اخرش هم عفو ...
جباری اصل
۲۰:۲۷ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
خواهشا وزارت بهداشت را در اولویت قرار بدهند. چون بیش از 100 هزار پزشک حقوق بالای 200 میلیون میگیرن. با این پول میدونی چند خانوار صاحب شغل میشوند؟
ناشناس
۲۱:۴۷ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
بیش از ۱۰۰ هزار پزشک حقوق بالای ۲۰۰ میلیون می گیرن؟ این آمار رو از کجات درآوردی؟!
ناشناس
۲۰:۳۳ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
13- بررسی اسناد پرداخت‌های غیرمتعارف در سطح نهادهای عمومی غیر وابسته به دولت حاکیست که این پدیده محدود به قوه مجریه نیست....
رضا
۲۱:۲۰ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
همه بدبختی ها از اجرا نشدن احکام اسلامی در جامعه است اینجوری دستبرد زدن به بیت المال اسمش دزدیه پس چرا حکم قطع دست در مورد این دزدای سر گردنه اجرا نمیشه؟!
ناشناس
۲۱:۲۱ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
وقتی آقای حسین فریدون محاکمه شد ما باور می کنیم
رضا از کرج
۲۲:۲۴ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
سلام به آقای جهانگیری پیشنهاد میکنم بررسی کنند که چه تعداد از مدیران اینچنینی یارانه 45500 تومانی هم از بیت المال می گیرند!؟
حافظ
۲۲:۴۸ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
معنای اصلاحات را در دولت خاتمی دریافتیم یعنی حرکت علیه نظام، تحصن نماینگان در مجلس بر علیه نظام ، حضور پر رنگ در محافل و مجالس ضد نظام و مردم در المان و...، طرفداری همه جانبه از منافقین ،افشای اطلاعات هسته ای کشور در مجلس و محافل غربی و صهیونیستی، ترویج فرهنگ بی غیرتی و بی بندوباری،و...
و اما معنای تدبیر و امید را در دولت روحانی، یعنی بیکاری جوانان و سایر مردم ، چپاول بیت المال تحت عنوان حقوق و پاداش ، تعطیلی هسته ای ، انقراض فرهنگی، انسداد رزق مردم، ترویج فرهنگ هپل هپو در ادارات و مراکز تصمیم گیری، فرهنگ تهمت و دروغ و افترا، دم از ولایت زدن و علیه فرامین ان عمل کردن، شعار زدگی و وامندگی در تمام سطوح ، فرهنگ شانتاژ و تکذیب و تایید و سپس سکوت(گیج کردن مردم)و...
ناشناس
۲۲:۵۵ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
ترا خدا به فیش های چند صد میلیونی متخصصین زنان در بخش دولتی که حق العمل زایمان طبیعی انجام شده توسط ماماها به آنان پرداخت می شود را هم رسیدگی کنید.تعرفه زایمان همه اش مستقیم به جیب متخصص ها می رود در صورتی که ماما باید زایمان طبیعی انجام می دهد که همین کار راهم می کنیم ولی متاسفانه وزارت بهداشت عامل تمامیت خواهی متخصصین شده است.
ناشناس
۲۲:۵۵ جمعه ۱۸ تیر ۱۳۹۵
10سال گذشته مدیران حساب و کتاب شود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.