آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

فرماندهان ارتش آمریکا در کنگره:


موشک‌های پیشرفته ایران تهدیدی برای آمریکا هستند/تهران یکی از توانمندترین سامانه‌های دفاعی را خریداری کرده

خبرگزاری فارس: موشک‌های پیشرفته ایران تهدیدی برای آمریکا هستند/تهران یکی از توانمندترین سامانه‌های دفاعی را خریداری کرده

شماری از فرماندهان و مقامات ارشد پنتاگون روز چهارشنبه با حضور در مجلس نمایندگان از بودجه پیشنهادی برای سال 2017 دفاع کردند.

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفت نفر از فرماندهان و مقامات ارشد ارتش آمریکا روز چهارشنبه در نشستی به میزبانی کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا شرکت کردند تا از بودجه سال 2017 وزارت دفاع این کشور دفاع کنند.

«دبورا جیمز» رئیس نیروی هوایی، «ری میبوس» رئیس نیروی دریایی، «مارک میلی» فرمانده ارتش، «پاتریک مورفی» سرپرست ریاست ارتش، «رابرت نلر» فرمانده تفنگداران دریایی، «جان ریچاردسون» فرمانده عملیات‌های نیروی دریایی و «مارک ولش» فرمانده نیروی هوایی آمریکا مقامات ارشدی بودند که در این نشست حضور داشتند. 

در ابتدای این نشست بیانیه مشترک جیمز و ولش که دو مقام ارشد نیروی هوایی هستند، قرائت شد. این دو نسبت به ارتقا توان رقبای آمریکا هشدار داده و در مورد روسیه گفتند که نیروی هوایی ارتش آمریکا تلاش می‌کند تا حضور خود را برای مقابله با «تهدید روسیه» در اروپا گسترش داده و در عین حال تلاش می‌کند تا همکاری خود با «شرکای غیر عضو در ناتو» را نیز تقویت کند. 

در این بیانیه در مورد تهدیدات پیش روی نیروی هوایی آمریکا به افزایش توان چین و روسیه اشاره شده و سپس آمده است: «با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، یک کره شمالی غیرقابل پیش‌بینی به آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهد. سوریه و ایران که همچنان مخالف منافع ما در منطقه هستند، یکی از توانمندترین سامانه‌های دفاع هوایی را از متحد روس‌شان خریداری کرده‌اند. این چالش‌ها مبارزه خستگی ناپذیر با سازمان‌های افراط‌گرا را که به دنبال سوءاستفاده از ضعف حاکمیت برای تخریب نظم جهانی هستند، بیش از پیش تضعیف می‌کند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.