آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

فرمانده ناجا در گفت‌وگوی ویژه خبری


ضرورت افزایش ۲برابری نیروهای ناجا/ دستگیری یک مظنون در انفجار بازار/ ضرورت بازدارندگی مجازات/ وضع مطلوب امنیت کشور/میانگین حقوق ناجایی‌ها ۱.۵ میلیون است

خبرگزاری فارس: ضرورت افزایش ۲برابری نیروهای ناجا/ دستگیری یک مظنون در انفجار بازار/ ضرورت بازدارندگی مجازات/ وضع مطلوب امنیت کشور/میانگین حقوق ناجایی‌ها ۱.۵ میلیون است

فرمانده ناجا با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره مسائل مختلفی از جمله ضرورت افزایش دو برابری نیروهای پلیس، دستگیری یک مظنون در انفجار بازار، بازدارندگی مجازات‌ها وضع مطلوب امنیت کشور، میانگین حقوق ۱.۵ میلیونی ناجایی‌ها سخن گفت.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور امشب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حضور یافت.

سردار اشتری گفت: مسئولیت فرماندهی ناجا مسئولیت فوق العاده سنگین است و شاید قبل از حضورم در این سمت شاید نمی‌دانستم چقدر سخت است البته با همکاری همکارانم کارها خوب پیش رفت.

وی درباره حادثه عصر امروز بازار تهران گفت: بعد از ظهر انفجاری در بازار رخ داد همکاران ما سریعا در محل حاضر شدند تیم چک و خنثی سازی و کارشناسان محل را بازدید کردند اما آخرین اطلاعات حکایت از انفجار مواد شیمیایی بوده است و احتمالا برای ساخت مواد محترقه برای آخر سال بوده است.

فرمانده ناجا گفت: یک نفر به دلیل ظن و اتهام دستگیر شده است البته 39 نفر هم مجروح شده اند که دو نفر از آنها حالشان خوب نیست اما مابقی سرپایی معالجه شده‌اند یا وضعیت مشکل داری ندارند.

وی درباره چهارشنبه آخر سال نیز گفت: این موضوع ابعاد مختلفی دارد ما سنوات گذشته حوادثی که رخ می‌داد و تلفاتی که وجود داشت امسال به نسبت سال‌های گذشته کمتر بود و 3 نفر متأسفانه کشته شدند و البته این موضوع هم سخت است تعدادی هم قطع عضو شدند و نابینا شدند اما آمار بیمارستان حکایت از کاهش تعداد مصدومان دارد.

سردار اشتری گفت: بیش از 40 درصد کاهش داشته است حوادث.

وی درباره امنیت شهرها گفت: ما ا مطلوب و ایده‌آل حتما فاصله داریم ولی وضعیت را می‌توانم بگویم خوب است و هم خود شهرها و هم در مرزها وضعیت مناسب است و آماری که من می‌گویم برحسب اطلاعات روزانه است. و 24 ساعت یکبار مطالعه می‌کینم و مرورشان می‌کینم وضعیت امنیت‌مان خوب است.

فرمانده ناجا درباره سارقان و معتادان متجاهر هم گفت: در بحث معتادان ما معتادان متجاهر را اعلام کردیم و گفتیم که اگر محل‌های نگهداری و کمپ‌ها آماده شود نیروی انتظامی آمادگی دارد در کمتر از ده روز اینها را جمع آوری کند و تحویل کمپ‌ها بدهد و در برخی از شهرها هم در کمتر از 48 ساعت افراد را جمع آوری کردیم.

مشکل امروز ما کمبود محل‌های نگهداری است البته برخی از دستگاه‌های همکاری لازم را داشته اند اما امیدواریم در سال آینده این روند برای اختصاص مکان نگهداری بهبود پیدا کند.

وی گفت: ما بیش از 5 هزار نفر را در تهران با هماهنگی شهرداری تهران جمع آوری کردیم و برخی از این پارک‌ها و مکان‌هایی که محل جمع آوری‌شان بود را پاک‌سازی کردیم.

سردار اشتری درباره سارقان نیز گفت: ما بیش از 50 درصد از سرقت‌هایمان سرقت خورد است و بالای 50 درصد همین سارقان خرد معتادان هستند که دست به سرقت می‌زنند و بعضا هم اموال سرقتی‌شان قیمت زیادی ندارد و صرفا می‌خواهند مشکل روزانه‌شان را حل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.