آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آیت الله علم الهدی

حمله به شورای نگهبان راه نفوذ را به دشمن نشان داد

علم الهدی
شناسهٔ خبر: 3042450 - 
مشهد- امام جمعه مشهد گفت: مسئولانی که روزی سنگ انقلاب را به سینه می زدند امروز با حمله به شورای نگهبان تنها سد نفوذ را شکسته و راه به دشمن نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی(ع) برگزار شد گفت: عواملی که روز اول انقلاب مقابل آمریکا سنگ زیرین آسیاب بودند، امروز دهن باز کرده و به مجتهدان شورای نگهبان توهین می کنند.

امام جمعه مشهد افزود: اهانت به جایی رسیده است  که می گویند صلاحیت مجتهدان شورای نگهبان چگونه تعیین شده است؟

وی افزود: آیت الله جنتی و یزدی حکم از شخص امام و بقیه اعضا حکم از رهبری دارند، آیا این صلاحیت را باید زیر سوال برد؟دم از امام می زنید اما به شخص امام توهین می کنید؟

وی ابراز داشت: دشمن در این مدت انواع جنایات ها را انجام داد اما به دلیل مقاومت مردم ما شکست خورد، اخیرا دشمن در صدد نفوذ به این انقلاب برآمده است و رهبری نیز این موضوع را هشدار دادند.

آیت الله علم الهدی با طرح این سوال که چرا دشمن بعد از این همه سال به فکر نفوذ افتاده است، افزود: باید گفت که برخی از مسئولان نظام سد محکمی که دشمن در مقابل خود احساس می کرد را شکستند و این بهترین فرصت برای نفوذ دشمنان است.

حمله به شورای نگهبان جاده نفوذ را هموار کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هنگامی که در انقلاب مشروطه چهار مجتهد را از مجلس شورای ملی کنار گذاشتند، انگلیسی ها با نفوذ خود اسلام را  از انقلاب حذف کردند و امروز هم دشمن فهمیده است که حذف مجتهدان شورای نگهبان اسلام را به خطر می اندازد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی ها در داخل کشور با توهین به اعضای شورای نگهبان دشمن را خشنود کرده و جاده نفوذ را برای آنان باز کردند.

ایت الله علم الهدی افزود: مبنای فرمایش امام که اهانت به مجتهدان را خطر دانست، بر اساس تجربه انقلاب مشروطیت بود.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: امام فرمودند از شورای نگهبان می خواهم و توصیه می کنم که چه در نسل حاضر و چه در آینده وظایف خود را ایفا کنند و تحت تاثیر هیچ قدرتی واقع نشوند.

نفوذ افراد دلبسته به امریکا در مجلس عواقب بدی دارد

خطیب جمعه مشهد دلیل دومی را که دشمن در این زمان برای نفوذ مناسب دانسته دل بستن برخی جریان های سیاسی به غرب خواند و افزود: لبخند برخی مسئولان به غربی ها فکر نفوذ را برای آنان قوی تر کرد.

علم الهدی بیان کرد: برای کشور ما سنگین است که یک وزیر بگوید ما نه تنها باید از غرب کالا وارد کنیم بلکه باید مدیریت را هم از آنجا به داخل بیاوریم.

وی گفت: رهبری فرمودند اگر فردی را نمی شناسید به فهرست ها رای بدهید اما جریان هایی که به آمریکا دل بستند مورد اعتماد نیستند، این فرمایش برای جلوگیری از نفوذ دشمن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را می کند تا عده ای که جاده نفوذ را برای او باز کردند به مجلس راه پیدا کنند و بهترین راه نفوذ نیز همین جریان های سیاسی هستند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نقش تعیین کننده دارد

وی با اشاره به اینکه همه وظیفه دارند تا بقیه را از این خطر آگاه کنند افزود: امید می رود که حماسه ۲۲بهمن امسال به انتخابات ما اتصال پیدا کند تا دشمن باز هم دلسرد شود.

امام جمعه مشهد تمام مردم را به حضور در راهیپمایی ۲۲ بهمن دعوت کرد و افزود: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باعث عقب نشینی دشمن شده و این موضوع را رهبری بارها مورد تاکید قرار دادند.

آیت الله علم الهدی عنوان داشت: شناخت ماهیت انقلاب از دیدگاه امام یک چهره و از دیدگاه دشمن مبنای دیگری دارد و یک جریان با عظمت جلوه کرده است.

دشمنان عظمت انقلاب ایران را دریافتند

وی گفت: مشاور فکری و فرهنگی کاخ سفید در نظریات خود می گوید انقلاب اسلامی ایران می توان به عنوان نقطه آغاز جنگ پنهان تمدن های غرب و اسلام در نظر گرفته شود.

خطیب جمعه مشهد عنوان داشت: فوکویاما نیز در اظهارات خود می گوید انقلاب ایران باعث شده است که غرب تا ۱۰۰ سال به چالش بیفتد و این انقلاب روح یک جهان بی روح است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هر چند این حرف ها از یک نظر تمجید انقلاب ما است در حالی که با این اظهارات دوستان خود را متوجه خطر می کنند تا راهبرد و تکنیک های لازم را بچینند.

خطیب جمعه مشهد افزود: دشمن با توطئه، فتنه و جنگ به انقلاب ضربه زده و آن چیزی که به عنوان یک نقطه درخشش وجود دارد پیروزی اصل انقلاب نیست بلکه ۳۷ سال مقاومت جانانه مردم در پای این انقلاب است.

قیامت روز هراس و دلهره

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ادامه تفسیر سوره انسان ابراز کرد: ترسی که ابرار به خداوند دارند به خاطر روز قیامتی است که روز بسیار ترسناک و دلهره آوری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر حدیثی از امیر المونین (ع) ادامه داد: حضرت علی(ع) می فرمایند من خدا ر ا به دلیل ترس از جهنم و یا بهشت عبادت نمی کنم بله خود مقام خداوند را مورد ستایش قرار می دهم.

آیت الله علم الهدی گفت: در زمان های قدیم انسان ها خرید و فروش می شدند و برخی عبد دیگری می شدند اما اسلام برده داری را از تمدن های مختلف براندازی کرد.

عبادت انسان سودی برا خداوند ندارد

آیت الله علم الهدی ادامه داد: عبودیت یک جریان واقعی و قطعی در وجود هر انسان و در پیشگاه خداوند است، تمام وجود انسان مملوک خداوند است و منشا هستی خود انسان و همه امتیازاتش پرودگار است.

وی گفت: بندگی کردن انسان ها هیچگونه نفعی برای دستگاه کبریایی خداوند ندارد و هر فردی که بیشتر عبادت کند خود او بهره بیشتری می برد.

خطیب جمعه مشهد افزود: بنده ای که عبودیت خداوند را پذیرفته دلداده و فریفته او شده و حتی خواسته او مطابق با میل پرودگارش شکل می گیرد.

آیت الله علم الهدی گفت: ابرار از قیامت به دلیل شکنجه های آن روز ترس ندارند بلکه به دلیل اینکه در آن روز غضب خداوند آشکار می شود از روز قیامت هراس و وحشت دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.