آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

حجت السلام خسرو پناه

وهابیون برادر ناتنی صهیونیست‌ها هستند/قاتل نمر فقط عربستان نیست

» سرویس: معارف و حقوق - دین و اندیشه
44-181.jpg

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: قاتل شیخ نمر فقط عربستان نیست بلکه وهابیت، آمریکا و صهیونیست‌ها همگی با عربستان یکی هستند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم هفتمین روز از شهادت آیت‌الله شیخ باقر النمر که به همت بسیج دانشجویی و طلاب در مسجد ارگ تهران برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره تمام شهدا از صدر اسلام تاکنون اظهار کرد: در فرهنگ الهی شهادت مرگ نیست و یک حیات مجدد و یک زندگی بالاتر است. در آیات قرآن داریم که شهید در نزد خداوند روزی می‌خورد. اکثر ائمه ما همگی به مقام شهادت نائل شده‌اند چرا که شهادت یک ویژگی برجسته در بین مومنین است. انسان‌های کوته‌فکر خیال می‌کنند که شهادت یک مرگ بی محتواست در حالی که آن‌ها خود بی محتوا هستند. شهادت افتخاری است که نصیب عمده انبیاء شده است.

وی گفت: این عالم برجسته در مکتب امام صادق (ع) درس خوانده بود و تدریس می‌کرد. می‌توانست یک بساطی برای خود درست کند و کاری به دین و اسلام نداشته باشد اما او در دوران مدرن و در دورانی که جاهلیت به شکل جدید وجود دارد خود را وقف معرفی اسلام کرد. همان گونه که می‌دانیم خداوند در قرآن می‌فرمایند علما دو دسته‌اند یکی آن‌هایی که میثاق الهی را آشکار می‌کنند و یک دسته آن‌هایی هستند که میثاق الهی را نمی‌گویند و دلیل آن هم این است که در پی ثروت و قدرت هستند و حقیقت را کتمان می‌کنند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تصریح کرد: عالمی که با خدا پیمان بسته باشد میثاق خدا را برای مردم آشکار می‌کند. عالم واقعی باید حقیقت را بگوید. بدترین مشکل در بین مردم جامعه این است که برخی می‌خواهند دین‌فروشی کنند. شیخ نمر عالمی بود که با خداوند میثاق بسته بود و همواره بر عهد و وفای خود استوار بود و تا آخرین نفس در راه خدا ایستاد و جانش را با خدا معامله کرد و همواره در پی حق و عدالت بود که آن را به مردم معرفی کند.

وی ادامه داد: شهید نمر می‌توانست توطئه کند و تشکیلاتی مخفیانه و مسلحانه علیه دولت عربستان درست کند اما این کار را نکرد و همواره در پی این بود که روشنگری در جامعه داشته باشد و می‌خواست بر سر آن میثاق الهی که با خداوند بسته است بماند و هرگز به دنبال توطئه و بر هم زدن اجتماع نبود. شعارهای شیخ نمر همان شعارهایی است که کمیسیون‌های حقوق بشر و غرب ادعای آن را دارند. شیخ نمر به دنبال آزادی مشروع بود. به تعبیر مقام معظم رهبری جرم ایشان فقط بیان حقیقت بود.

خسروپناه تاکید کرد: قاتل شیخ نمر فقط عربستان نیست بلکه وهابیت، آمریکا و صهیونیست همگی با عربستان یکی هستند. وهابیت عربستان با این کار می‌خواست یک خوش رقصی در برابر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها داشته باشد. برای اینکه صهیونیست‌ها همواره از شیعه و اسلام ناب محمدی احساس خطر می‌کنند. وگرنه آمریکا و صهیونیسم که از یک مشت انسان جاهل و بی تفکر که احساس خطر نمی‌کند. آن‌ها از عقلانیت، ولایت و معنویت می‌ترسند.

وی تاکید کرد: ویژگی‌هایی که در وجود شیخ نمر بود همگی برگرفته از یک اسلام ناب محمدی بود و آن‌ها از همین ویژگی‌ها می‌ترسیدند ولی بدانند که خون شهیدان همواره زنده است و درخت اسلام را آبیاری می‌کند.

وی تصریح کرد:‌ شهادت شیخ نمر دامن آن‌ها را خواهد گرفت. مگر نه این است که قذافی با امام موسی صدر آن کار را کرد به بدترین شکل ممکن از دنیا رفت. اینکه فتنه گران نابود می‌شوند را ما ننوشته‌ایم بلکه پیشینه تاریخی این را می‌گوید. شهدای کربلا با عزت و کرامت اکنون در بین مردم هستند ولی یزیدیان چه شدند؟ امام حسین(ع) با خون خود در کربلا کاری کرد که همه از خاک کربلا شفا می‌گیرند و این عظمت شهید را می‌رساند.

خسروپناه گفت: مطمئنا دولت عربستان و صهیونیست‌ها از این جنایت آسیب می‌بینند. این جنایت اول و آخر آن‌ها نیست بلکه در گذشته هم جنایت‌هایی داشته‌اند و در آینده هم دارند. گروهکی که آن‌ها به اسم داعش راه اندازی کرده‌اند نه عقلانیت، نه آه و نه اشک را قبول ندارد. ولایت آن‌ها ولایت شیطان است.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: مشکل وهابیت فقدان عقلانیت، معنویت و ولایت است. کسانی هستند در جامعه که به بهانه عقلانیت پشت به ولایت می‌کنند و این‌ها زمین می‌خورند. کسانی که به بهانه معنویت، ولایت را کنار می‌گذارند کار درستی نمی‌کنند. در کنار عقل باید معنویت داشت و عقل و معنویت با ولایت تکمیل می‌شود. وهابیون دست نشانده انگلیس و برادر ناتنی صهیونیست‌ها هستند و این عالم برجسته طبق همان میثاقی که با خداوند بسته بود تا آخرین قطره خون خود در مقابل وهابیت ایستاد.

خسروپناه گفت: اگر یک قطره خون از دماغ صهیونیست‌ها بیاید آمریکایی‌ها گوش جهان را کر می‌کنند ولی در مقابل شهادت این عالم بزرگ سکوت کردند و حرفی نزدند. به فرموده مقام معظم رهبری این خون اثر خود را می گذارد و ان‌شاءالله که خون شیخ نمر سبب بصیرت مومنان و نابودی آل سعود شود. مومن بی بصیرت مثل یک علف هرز است که از بیابان بیرون زده است. اگر فردی ایمان به خدا و پیامبر (ص)داشته باشد ولی بصیرت نداشته باشد و زمان خود را نشناسد به جامعه ظلم کرده است.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: بصیرت مومنان باید در انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نشان داده شود و انسان‌هایی را انتخاب کنند که صلاحیت لازم را داشته باشند نه اینکه انسان‌هایی را انتخاب کنیم که به فکر منافع خود هستند و به فکر آن‌هایی هستند که ده‌ها شرکت دارند و می‌خواهند با سیاست به منافع خود برسند.

وی گفت: ان‌شاءلله خون شیخ نمر باعث بصیرت شیعیان می‌شود شاید اکنون در بین جوامع اسلامی اتفاق خاصی برای این شهادت رخ ندهد اما در آینده تاثیر زیادی می گذارد و همین خون سبب گسترش اسلام می‌شود. امیدواریم با ظهور حضرت مهدی (عج) بتوانیم بقیع و مکه را از دست وهابیت نجات بدهیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.