آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

یادواره شهدا

در یادواره شهدای دانشجو و طلبه اقلید عنوان شد
کوتاهی در برابر دشمن موجب تکرار قراردادهای ننگین گلستان و ترکمن‌چای می‌شود

عضو هیئت مؤسس قرارگاه سیره شهدای قم به تفکیک بسیاری از بخش‌های کشور در قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای اشاره کرد و گفت: کوتاهی در برابر دشمن موجب تکرار این قراردادهای ننگین می‌شود.

خبرگزاری فارس: کوتاهی در برابر دشمن موجب تکرار قراردادهای ننگین گلستان و ترکمن‌چای می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدجواد قرایی عصر امروز در یادواره شهدای دانشجو و طلبه اقلید که با حضور امام‌جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اقلید و جانشین وی، مسئولان شهرستانی و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد به بیان نظرات غیرکارشناسی برخی افراد ناآگاه اشاره کرد و به بیان لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا از دو زاویه دینی و ملی پرداخت.

وی با اشاره به تفکیک بخش‌های بسیاری از خاک ایران و پیش‌کشی آن به دولت‌های مختلف اظهار داشت: رزمندگان غیور و باایمانی که امروز در مناسبت‌های ملی و مذهبی یادشان را گرامی می‌داریم کسانی هستند که از مرزوبوم، ناموس و مذهب ما دفاع کردند و محکم و استوار عزت و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردند به‌طوری‌که هرجا و هرزمانی که سخن از دوران دفاع مقدس به میان آید ملت ایران باافتخار سرشان را بالا می‌گیرند چراکه پیروز واقعی این میدان بودند نه اینکه با عقب‌نشینی و پیش‌کشی به خواری و ذلت افتاده باشند.

قرایی به فرمایشات امام خمینی (ره) اشاره و بابیان اینکه دشمن همیشه بیدار و در کمین ضربه به ایران است بر بیداری، هوشیاری، بصیرت و درایت ملت به‌ویژه جوانان و دانشجویان تأکید کرد.

وی با یادآوری و نشان دادن نقشه ایران قدیم به بازگویی وقایع تلخ تاریخی انفکاک مناطق گوناگون از کشورمان پرداخت و افزود: در طول تاریخ و با امضای قراردادهای ننگین ترکمانچای، گلستان، پاریس و ... ایران به کشورهای کوچک‌تر تبدیل شد که اگر ایستادگی بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس نبود این فاجعه دوباره تکرار می‌شد.

عضو هیئت مؤسس قرارگاه سیره شهدای قم با تأکید بر پاسداری از خون شهدا تصریح کرد: جوانان و غیورمردان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس با کمترین امکانات در برابر دشمن مجهز به آخرین ادوات جنگی ایستادند و به دنیا ثابت کردند هیچ قدرتی در دنیا با ایمان به خداوند، رهبری اللهی و وحدت و انسجام ملت ایران قابل‌مقایسه نیست.

قرایی بابیان اینکه دشمنان درصدد هستند تا با طرح‌ریزی، آماده کردن زیرساخت‌ها، به‌هم زدن آرامش منطقه و فریب ملت‌ها به بهره‌برداری از منابع و سرمایه‌های ملی کشورها بپردازند به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین اهداف و آرمان‌های دفاع مقدس یکی از مؤثرترین اقدامات برای روشنگری و بصیرت‌افزایی در جامعه است.

وی بر لزوم برگزاری یادواره شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر آنان در راستای ارتقای بصیرت عمومی تأکید کرد و عنوان داشت: آرامش و آسایش امروز جامعه مرهون تلاش و رشادت شهدایی است که با سن اندک بزرگ‌ترین ایثار و ازخودگذشتگی را نسبت به کشور و هم‌وطنانشان انجام دادند.

قرایی در پایان سخنان خود با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، حفظ و ارتقای وحدت و انسجام ملی و ادای دین به خون شهدا با پاسداری از ملت، ناموس، آرمان‌های انقلاب و اسلام و مرزهای کشور خاطرنشان کرد: ملت ایران ملتی بزرگ، آزاده و رشید است که هیچ‌گاه در برابر دشمن زانو نمی‌زند و ذلت را قبول نمی‌کند.

انتهای پیام/2448/گ40/

http://fna.ir/5KVZXC
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.