آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه استانها / حوزه اصفهان

۹۵/۱۲/۲۱ :: ۲۰:۲۱

حجت‌الاسلام سالک:

کارشناسان فرهنگی دولت نگاه حداقلی به فرهنگ دارند/ 35 هزار مسجد کشور بدون امام جماعت

خبرگزاری فارس: کارشناسان فرهنگی دولت نگاه حداقلی به فرهنگ دارند/ 35 هزار مسجد کشور بدون امام جماعت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت یازدهم و دولت‌های قبلی کمترین توجه برای تأمین منابع مالی مسائل فرهنگی صورت گرفته است؛ نوع نگاه کارشناسان فرهنگی در دولت یازدهم حداقلی است و از بودجه فرهنگی کشور کم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: طبق فرموده امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده است و نشان می‌دهد که پایگاه و جایگاه حاکمیت در کشور مسجد است.

* ثمره تربیت در مساجد بصیرت است

وی با اشاره به اینکه مساجد قدرت تربیت نیروها را متناسب با اصول انقلاب دارند، افزود: این قدرت در کمتر مکان آموزشی وجود دارد، مسجد مرکزی است که بر اساس آموزه‌های دینی انسان‌ها را همه جانبه تربیت می‌کند و می‌تواند عالم و جهادگر بسازد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ثمره تربیت در مساجد را ارتقا درک قلبی و به تعبیری بصیرت دانست و گفت: خط‌ مشی پیامبر نیز دعوت مردم به عبودیت با تکیه بر بصیرت بود که همین نکته وجه تمایز و خاصیت مساجد با سایر مراکز آموزشی است.

سالک مسجد را پایگاه مبارزه با الهه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: مسجدی‌ها افرادی مبارز، تلاشگر، دشمن‌شناس و اسلام‌شناس هستند که در اردوگاه امامت و ولایت حضور دارند؛ زیرساخت‌های فکری مبارزه با الهه‌ها و تلاش برای تثبیت پایگاه الله در مسجد اتفاق می‌افتد.

 

* 35 هزار مسجد کشور بدون امام جماعت

وی با طرح این سؤال که چرا احزاب در کشور جان نمی‌گیرند، خاطر نشان کرد: طبق فرموده قرآن، حزب فقط حزب خداوند است که همواره رستگار و غالب است و مردم ما قطعنامه‌ای چون قرآن کریم را پذیرفته‌اند و در نماز جمعه‌های کشور تمام مسائل اسلام توسط ائمه جمعه تبیین و مطالبات مردم منعکس می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بالغ بر 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد که نیمی از آن‌ها امام جماعت ندارند و حوزه‌های علمیه موظف هستند در این رابطه فکری اساسی بکنند؛ البته پیش‌نمازهایی نیز هستند که در 2 مسجد نماز می‌خوانند و بلافاصله بعد از سلام نماز مسجد را ترک کرده و کرامت مأمومین را زیر سؤال می‌برند؛ مشکل اساسی از حوزه علمیه است که نتوانسته نیرو تربیت کند، اگر امروز سنگر را خالی کردیم، کسان دیگری هستند که جای خالی آن را بگیرند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.