آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه ورزشی / حوزه فوتبال ایران

۹۶/۰۱/۳۱ :: ۲۰:۳۰

هیچ‌کس من را در خیابان‌های تبریز ندید؛می‌خواستم یادگاری خوبی برای مردم بگذارم

قلعه‌نویی: هنوز نایب قهرمان نشدیم و ۲فینال داریم/این۳ امتیاز مبارک مردم آذربایجان

خبرگزاری فارس: قلعه‌نویی: هنوز نایب قهرمان نشدیم و ۲فینال داریم/این۳ امتیاز مبارک مردم آذربایجان

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: نیمه دوم کمترین خطر روی دروازه ما بود و بازیکنانم جنگیدند و مردانه بازی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس،امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی یک بر صفر مقابل استقلال در نشست خبری گفت:اجازه بدهید یک تبریک به تماشاگران بگویم و به نظرم آنها برنده اصلی مسابقه بودند.

وی افزود: من از آنها ممنونم که خیلی از مسائلی که قبلا اتفاق می‌افتاد امروز نیفتاد و برد اصلی امروز بود. خدا را شکر توانستیم امتیاز بگیریم. نیمه دوم کمترین خطر روی دروازه ما بود و بازیکنانم جنگیدند و مردانه بازی کردند. جز اینکه بگویم هنوز در فوتبال معرفت نمرده چیزی نمی‌گویم. آنها به خاطر تعصب روی تراکتورسازی بازی کردند و در حالی که  نفر آنها مصدوم بودند برای مردم آذربایجان به میدان رفتند.

قلعه‌نویی افزود: این برد مبارک مردم آذربایجان و واقعا سه امتیاز حساس را بدست آوردیم که به آنها هدیه کنیم. طرفداران تراکتورسازی خیلی لیاقتشان بالاتر از اینهخا است و ان‌شاءالله در بازی‌های اینده روند ما طوری باشد که شرمنده آنها نشویم.

در ادامه خبرنگاری به قلعه‌نویی گفت: بازی امروز از نظر فنی بار بالایی نداشت که قلعه‌نویی حرف این خبرنگار را قطع کرد و گفت: من نمی‌دانم منظور شما از بار فنی چیست؟ مگر ما گل را از وسط زمین زدیم؟ این همه فشار آوردیم و دیدید که چند کرنر و ضربه کاشته داشتیم؟ شما بگویید بار فنی چیست تا من از شما یاد بگیرم.

به گزارش فارس،‌خبرنگار دیگری گفت: امروز تراکتورسازی خوب بازی کرد و در 20 دقیقه اول طوفانی بود که قلعه‌نویی با کنایه به خبرنگار قبلی گفت: ما نفهمیدیم بازی بار فنی بالایی داشت یا نداشت. بالاخره بازی زیبا بود یا نبود اما اجازه بدهید 24 ساعت شاد باشیم و از فردا به فکر سپاهان هستیم. داشته‌های ما همین است و باید با نفراتی مثل طاهران و ... کج دار و مریض کار را جلو ببریم. هادی محمدی بازی بعد می‌آید و کرار هم در بازی آخر حضور دارد. فکر می‌کنم ادینهو تا آخر فصل نرسد و شاید در جام حذفی با ما باشد.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه تراکتورسازی به نایب قهرمانی نزدیک شده است گفت: هنوز چیزی معلوم نیست ما دو فینال دیگر در پیش داریم.

به گزارش فارس،‌سرمربی تراکتور در پاسخ به این سوال که فکر می‌کردید آخر فصل اینگونه برای تیمتان رقم بخورد گفت: سوال خوبی کردید ما می دانستیم که در اسفند ما می‌توانیم به صدر جدول برسیم. این دو سه ماهی که بر زندگی من گذشت بسیار سخت بود. من یک سال در تبریز نشستم و کسی 10 بار من را در خیابان‌ها ندید حتی از محل سکونتم بیرون می‌آمدم تا شامی بخورم چون می‌خواستم یک یادگاری خوب برای مردم تبریز بگذارم. بعد از آن اتفاقات تیم ما را اره کردند و شما ببینید 5 بازیکن را از دست دادیم و پرسپولیس با 7 ملی‌پوش وقتی سروش را به خدمت گرفت از این رو به آن رو شد. یا کمال کامیابی‌نیا وقتی در چند بازی نبود پرسپولیس سکته تاکتیکی کرد. 40درصد تیم ما مصدوم هستند و باید واقعا صورت این بازیکنان را بوسید که مردانه بازی می‌کننند.

وی تاکید کرد: اخباری چند روز دیگر قراردادش تمام می‌شود ولی مردانه بازی می‌کند. ایرانپوریان با پای مصدوم و شفیعی با پای آسیب دیده ما اگر آن 5 بازیکن را داشتیم از شما سوال می‌کنم؟ ایا شرایط اینگونه می‌شد؟ قبل از بازی با پرسپولیس چند امتیاز از حریف عقب بودیم ولی متاسفانه همیشه اتفاقات برای قلعه‌نویی می‌افتد.

وی در مورد تعویض‌هایش در این بازی و از دست دادن موقعیت توسط فرزاد حاتمی گفت: دیروز هم گفتم که چند بازیکن داریم که آینده تراکتورسازی هستند. من به هر تیمی می روم یک تیم سایه درست می‌کنم  و در تراکتورسازی هم یک تیم سایه درست کردم. در مورد فرزاد حاتمی هم باید بگویم او شرایط بدنی سختی دارد و دو ماه است که مریض است با این حال همواره خواسته‌های ما را اجرا می کند. یک سری مسایل تاکتیکی داریم که وقتی در موردش از حاتمی می خواهیم اون این کار را اجرا می‌کند. شما نگاه‌هایی در مورد تعویض‌ها دارید اما نگاه ما بر اساس بضاعت و تاکتیک مان است و فرزاد حاتمی هم زحمت می‌کشد و 4 توپ را هم لو می دهد.

سرمربی تراکتورسازی در سوالی که به صورت نوشته به او دادند گفت: من یکبار آن را اعلام کردم و نمی‌شود هر دفعه آن را اعلام کنم.

گروه اجتماعی / حوزه قضایی و انتظامی


۹۶/۰۱/۳۱ :: ۱۱:۲۴

رئیس قوه قضاییه:

بعید است فتنه‌گران دست به فتنه بزنند/ نمی‌گذاریم عده‌ای رأی مردم را به نفع خود تصاحب کنند/ صبر زیاد نظام در برابر فتنه‌گران/ قاچاق کالا در حال نابودی تولید ملی است/ ناراضی‌ها از دستگاه قضا آن را آلوده به فساد می‌انگارند

خبرگزاری فارس: بعید است فتنه‌گران دست به فتنه بزنند/ نمی‌گذاریم عده‌ای رأی مردم را به نفع خود تصاحب کنند/ صبر زیاد نظام در برابر فتنه‌گران/ قاچاق کالا در حال نابودی تولید ملی است/ ناراضی‌ها از دستگاه قضا آن را آلوده به فساد می‌انگارند

رئیس قوه قضاییه گفت: در سال ۸۸ عده‌ای در داخل و خارج قصد راه‌انداختن فتنه‌ای داشتند که از جانب مردم سیلی محکمی خوردند و بعید هم می‌دانیم آنها بخواهند این مسیر را دوباره تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در دیدار با رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: انتخابات مربوط به ریاست جمهوری به لحاظ اهمیت نسبت به سایر انتخابات مهم‌تر است زیرا سرنوشت امور اجرایی و کلان کشور به مدت 4 سال به فرد پیروز سپرده می‌شود.

وی افزود: انتخابات از ارکان مهم مردم سالاری دینی است و این در حالی است که در جمهوری اسلامی، انتخابات نمایش اقتدار نظام و همبستگی ملی نیز قلمداد می‌شود.

وی گفت: مردم با بصیرت با احساس دینی و وابستگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی به صحنه می‌آیند تا اقتدار و امنیت ملی را محقق کنند و به بیگانگان نشان دهند.

وی گفت: در موضوع انتخابات وظایفی بر عهده نهادها و دستگاه‌های مختلف گذاشته شده است که در این رهگذر قوه قضاییه هم چندین مسئولیت دارد که یکی از آنها بحث پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات در این زمینه است.

وی گفت: درست است که شاید حوادث و تخلفاتی در جریان انتخابات رخ دهد اما ما هم باید در پیشگیری از وقوع آن دقت کنیم و هم اگر چنین حوادث و تخلفاتی رخ دهد با جرائم برخورد درستی داشته باشیم.

آملی لاریجانی به بخشنامه انتخاباتی دادستانی کل کشور اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه تلاش شده است تا یک وحدت رویه در نحوه برخورد با تخلفات و جرائم به کل کشور ابلاغ شود تا اینگونه نباشد که مبادا در هر گوشه کشور با یک مشکل واحد چند شکل برخورد شود.

رئیس قوه قضاییه به استقلال قضات در تصمیم‌گیری‌ها و صدور آرای خود اشاره کرد و گفت: این بخشنامه مافی استقلال شما نیست، من خودم این بخشنامه را مطالعه کردم و مورد تائید من است و آن قضات عزیزی که احساس می‌کنند این بخشنامه استقلالشان را مورد خدشه قرار داده است، اجرای این بخشنامه را از جنبه اجرای دستور رئیس قوه قضاییه ببینند و بدانند که این یک مصلحت کلی برای نظام است.

آملی لاریجانی گفت: در جریان فتنه 88 همه می‌دانیم که برخی رفتارها در درون کشور و برخی رفتارها در خارج کشور دست به دست هم دادند تا فتنه‌ای بزرگ را رقم بزنند و بدانید فتنه واقعاً فتنه بود.

وی تصریح کرد: البته صبر نظام هم در برابر آنها صبر قابل توجهی بود و خوشبختانه با حضور به موقع مردم، فتنه از بین رفت و سیلی محکمی به فتنه‌گران زده شد.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: بعید می دانیم آنها بخواهند این مسیر را دوباره تجربه کنند؛ ولی درعین حال روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها آمادگی، توجه و احتیاط را نباید از دست بدهند و اگر در توهم، کسانی فکر می کنند با فتنه‌گری می‌توانند برخی از دیدگاههای فاسدشان را بر علیه نظام پیش ببرند، روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها وارد صحنه شوند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها با همکاری نیروی انتظامی و امنیتی نگذارند عده ای، بخواهند آرای مردم را تصاحب کرده یا فتنه گری و اغتشاش کنند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: دشمن در دشمنی خود ثابت قدم است و رسانه های بیگانه نیز بسیار افزون شده و دشمنان خارجی میلیاردها سرمایه برای تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه می کنند. در انتخابات هم ممکن است هوس کنند ضربه ای به نظام وارد کنند؛ لذا همه باید آماده باشیم؛ هم مسئولین و هم مردم که هیچ فضا و جایی برای این شیطنت‌های دشمن باقی نگذاریم.

وی همچنین در این جلسه با اشاره به شعار سال 96 و فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال به وظایف قوه قضائیه در تحقق این موضوع اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف قوه قضائیه در این زمینه برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی است و اگر بخواهیم در کشور سرمایه گذاری سالم صورت گیرد باید دست فساد و دست کسانی که به سمت بیت المال دست درازی می کنند را قطع کنیم.

آملی لاریجانی با بیان اینکه برخی موارد عده‌ای قصد دارند گوی سبقت را بستانند تا افتخار کشف فساد با آنها باشد گفت: این کارها بعضا با مشکل مواجه میوشد و نباید اینگونه باشد که بازپرسی مصاحبه‌ای با رسانه ها کند و خبر از کشف فساد بدهد و بعد در دادگاه معلوم شود فسادی نبوده است.

رئیس قوه قضایهی تصریح کرد: کار قضات و دستگاه قضا باید با کار رسانه‌ها متفاوت باشد روزنامه ها و رسانه‌ها دنبال خوراک خودشان هستند و قصد دارند سر و صدای خودشان را به راه بیاندازند اما شما نباید چیزی بگویید که برای آنها خوراک آماده کرده باشید.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رکن دیگر بحث اقتصاد مقاومتی حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و ایجاد امنیت اقتصادی است، گفت: مقام معظم رهبری نیز بر این نکته به عنوان یکی ازوظایف دستگاه قضا تأکید کرده‌اند؛ بنابر این رؤسای کل دادگستری‌ها و دادسراها نقش بسیار مهمی درایجاد امنیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارند؛ چرا که اگر امنیت نباشد سرمایه‌گذاران اقدام به سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: تولید در کشور کار دشواری است و هم باید در این راستا تلاش کنند تا به تبع تولید اشتغال فراهم آید، بحمدالله در برخی از استان‌ها دادگستری‌ها بسیار خوب عمل کردند و در این کار مقدم هستند و نقش حمایتی در چارچوب قانون دارند.

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: فرض کنیم فلان دستگاه اجرایی بنا به یکسری دلایل مجوز نمی‌دهد. در اینجا سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های قانونی واختیاراتی که دارد در این زمینه کمک کند. بنابر این اهتمام کنید و در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی از ناحیه مقام معظم رهبری این امر را یک وظیفه و تکلیف بدانید؛ چرا که رفع تظلم و احقاق حقوق عامه وظیفه قوه قضائیه است و با حمایت قانونی از سرمایه‌گذاری‌های سالم و ایجاد امنیت اقتصادی از ضربه زدن دشمن نیز جلوگیری می‌شود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ما به عنوان دستگاه قضایی و به عنوان یک دستگاه دردمند می‌خواهیم به مردم کمک کنیم. باید هر کس به اندازه توان خود در این زمینه کمک کند، با اتاق‌های بازرگانی و بانکها و کارخانجاتی که به مشکل برخورده‌اند جلسه بگذارید واگر می‌بینید دستگاهی مانعی می‌گذارد مسئله را بررسی کنید و با برگزاری جلسات با این دستگاه‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش کنید.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر بحث مبارزه جدی با قاچاق کالا اظهارکرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز، نیروی انتظامی، گمرکات و نیروهای اطلاعاتی در جاهایی که قاچاق سازمان یافته وجود دارد با این امر مبارزه می‌کنند؛ اما دادستان‌ها صف مقدم در این عرصه هستند و مبارزه با قاچاق کالا بحث مهمی در کشور است که باید به صورت جدی با آن مبارزه شود.

وی ادامه داد: اینکه 20 میلیارد دلار کالا وارد کشور شود در حالی که در داخل کشور این کالاها بعضاً با کیفیت بالا تولید می‌شود نوعی ضربه عظیم بر اقتصاد، سلامت جامعه و اشتغال جوانان است و منجر به آسیب اجتماعی و کم شدن اقتدار ملی می‌شود. 

 

گروه ورزشی / حوزه فوتبال

۹۶/۰۱/۳۱ :: ۱۷:۴۹

هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

دبل قلعه‌نویی مقابل منصوریان، باخت بد موقع استقلال/ تراکتورسازی به نایب قهرمانی نزدیک شد

خبرگزاری فارس: دبل قلعه‌نویی مقابل منصوریان، باخت بد موقع استقلال/ تراکتورسازی به نایب قهرمانی نزدیک شد

دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی از هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال در نهایت به سود سرخپوشان تبریزی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم های تراکتورسازی و استقلال از ساعت 17:45 در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز و در حضور حدود 20 هزار تماشاگر آغاز شد.

برای مشاهده جدول اینجا را کلیک کنید.

 اشکان خورشیدی

 رضا سخندان  و محمدرضا ابوالفضلی 

 حاتمی و نوری و شهرام گودرزی از تراکتورسازی، رابسون از استقلال

 

 محمد ابراهیمی (87)تراکتورسازی

محمدرضا اخباری، ایرانپوریان، مهدی زاده، شفیعی، آقایی، نوری، کیانی، گودرزی، شریفی، حاتمی و ابراهیمی

سرمربی:امیر قلعه‌نویی

 شریفی( 75-علی طاهران)سعید آقایی( 83- سیف الله تمامی)

سیدمهدی رحمتی، پادووانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی‌پور، خسرو حیدری، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی،جابر انصاری،بهنام برزای و کاوه رضایی

سرمربی:علیرضا منصوریان

 برزای( 57- علی قربانی)فرشید اسماعیلی ( 70- مجتبی حق دوست)جابر انصاری( 84- ووریا غفوری)

 

تراکتورسازی با این برد موفق شد هم استقلال را رفت و برگشت شکست دهد و هم اینکه با 2 امتیاز بیشتر نسبت به استقلال در رده دوم جدول قرار بگیرد. حالا در فاصله دو هفته مانده به پایان بازی‌ها تراکتورسازی به نایب قهرمانی بیشتر شده است.



دقیقه 87
ارسال خالد شفیعی با دفع مدافعان استقلال در پشت محوطه جریمه به ابراهیمی رسید و بازیکنی که تا این دقیقه کار خاصی نکرده بود با پای چپ و دفع ناقص رحمتی تراکتورسازی را از استقلال پیش انداخت.
 

اخبار اجتماعی


برای تهیه ارز مسافرتی باید چه کرد؟

برای تهیه ارز راه های مختلفی پیش رویتان قرار دارد که می توانید از هریک ار آنها بسته به شرایط خود استفاده نمایید.
برای تهیه ارز مسافرتی باید چه کرد؟اتاق خبر 24

سال‌هاست که ارز در ایران با دو نرخ آزاد و ارز مسافرتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد که البته ارز مسافرتی قیمت پایین تری نسبت به ارز آزاد دارد و به گونه ای از یارانه های دولت استفاده می کند.

حال برای دریافت این نوع ارز راه‌های متفاوتی در پیش روی شما قرار دارد که از جمله آن می‌توان به مراجعه به بانک ها یاد کرد که یکی از مطمئن ترین روش ها برای تهیه ی ارز در سراسر کشور است.

از این رو باید این امر را در نظر داشت که اشخاص بالای دوازده سال می توانند تنها یک بار در سال به نرخ مبادله‌ای طبق ضوابط و مقررات جاری ارزی، تا سقف ۳۰۰ دلار آمریکا یا معادل آن به سایر ارزها، ارز مسافرتی تهیه نمایند.

از این رو بانک مورد نظر پس از بررسی مدارک حواله ی ارز را به شما ارائه می کند که در سالن ترانزیت فرودگاه، ارز معادل آن پرداخت خواهد شد لذا فرقی نمی کند که در کدام بانک اقدام به تهیه ارز مسافرتی می نمایید، در هر صورت باید مدارک زیر را برای دریافت ارز به همراه داشته باشید: اصل و تصویر صفحه اول گذرنامه،اصل و تصویر بلیت هواپیما که مهر آژانس یا شرکت هواپیمایی در آن ثبت شده باشد، اصل و تصویر ویزا برای کشورهایی که داشتن ویزا برای سفر به آن‌ها ضروری بوده، اصل و تصویر فیش واریزی عوارض خروج از کشور، اصل کارت ملی.

حال با توجه به اقدام برای ارز مبادله‌ای رعایت برخی نکات در دریافت ارز مسافرتی ضروری است که از جمله آن می‌توان به الزامی بودن حضور شخص متقاضی دریافت ارز مسافرتی در شعبه بانک بوده و یا در صورت تعویض گذرنامه در سال جاری باید گذرنامه قبلی را نیز به متصدی ارزی مربوطه ارائه دهید و حتما پیش از مراجعه به بانک، به صورت حضوری یا تلفنی اطلاعات لازم را کسب نمایید.

اخبار ارتش ج. ا . ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد

تغییر در ساختار سازمان های نیروی زمینی ارتش

کیومرث حیدری

امیر سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به اوامر مقام معظم رهبری مبنی بر چابک سازی ارتش اعلام کرد:بسیاری از تیپ‌های دفاعی نیروی زمینی ارتش را به تیپ‌های سیار متحرک و هجومی تبدیل کرده ایم تا بتواند در کوتاه ترین زمان در محل تهدیدها حاضر باشد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با  تبریک روز نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در نیروی زمینی ارتش همه بسیج شده‌اند تا اوامر فرماندهی کل قوا را به منصه ظهور برسانند، گفت: در این راستا تغییراتی در ساختار سازمان های ارتش به وجود آمده  تیپ های هجومی زرهی و ضد زرهی به وجود آمده است. همچنین یگان های  تیپ های واکنش سریع، که بخشی از این تیپ ها به و جود آمده و برخی دیگر نیز در سال 96 تکمیل خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام اینکه برنامه ریزی کرده ایم در سال 96 چهار خط تولید قطعات مورد نیاز انواع تجهیزات و تسهیلات راهبردی و دفاعی را به وجود آوریم، گفت: ضرورت این خطوط تولید این است تا بتوانیم در ابعاد مختلف پاسخگوی تامین نیازهای بومی شده خود باشیم.در همین راستا راه اندازی خطوط تولید تانک ساز ی مسجد سلیمان در جنوب کشور، راه اندازی خط تولید در کارخانجات نصر و فتح به منظور تولید تجهیزات مورد نیاز تانک ها در مناطق مرکزی کشور، راه اندازی خط تولید منحصر به فرد قطعات بالگردی در اصفهان و همچنین مرکز تولید قطعات خودروهای نظامی در اصفهان در برنامه نیروی زمینی ارتش برای سال 96 قرار دارد.

حیدری با اشاره به اینکه امروز پهپاد یکی از ضرورت های دفاعی و هجومی است گفت: نیروی زمینی ارتش یک گروه پهپادی را به وجود آورده است .

وی با بیان اینکه ما همه تهدیدات را در منطقه رصد می کنیم، گفت: برنامه نیروی زمینی ارتش برای تولید سلاح های نبرد زمینی است که تمامی این تجهیزات و تسهیلات ساخت ارتش، بومی شده اند. مخصوصا در بخش سلاح های زمینی و تجهیزات تک تیراندازی ایجاد، سد موانع و همچنین ارتقای تحرک و کارآمدی نیروها اقدامات مهمی انجام شده است.

وی در توضیح اقدامات انجام شده در رسته یگانهای واکنش سریع گفت: یگان های واکنش سریع یگان هایی هستند که مطابق با تجارب و رصد اتفاقاتی که درکشورهای منطقه اتفاق افتاده است به وجود آمده‌اند . در آینده گونه های جنگیدن و دشمنی کردن متفاوت خواهد بود و برای اینکه بتوانیم برای هر تهدیدی آماده باشیم این یگان ها به وجود آمده است که انواع آموزش ها را در شرایط متفاوت نظامی طی کرده اند و در همه جنبه های زمینی، هوایی، دریایی و تکاوری آموزش دیده اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برنامه ارتش برای خروج پادگان های خود از مرکز شهرها، گفت: برای خروج همه پادگان هایی که درمرکزیت شهرهای بزرگ وجود دارند برنامه داریم ، اما مشخصا در تهران نمی توان زمان مشخصی را تعیین کرد، اما اگر مقامات شهری با ما همکاری کنند آمادگی جابجایی پادگان های سطح شهر تهران وجود دارد.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی نهاد مبارکی است که خاستگاه فکری و فرهنگی آن قرآن، سیره رسول اکرم و ائمه اطهار است، گفت: در طول دوران جنگ تحمیلی ارتش گوشه ای از ولایت مداری خود را که در تاریخ ملت باقی مانده است به نمایش گذاشت. همچنین ارتش جمهوری اسلامی در ایام بعد از انقلاب در مقابل منافقین و معاندین نظام به شایستگی ایستاد.

وی گفت: در سال 96 این نوید را می دهم که همانطور که فرماندهی کل قوا گفتند و همچنین  طبق برآوردهای اطلاعاتی ، سالی سرشار از امنیت و  آرامش برای ملت خواهد بود. این سال مقطع گشایش افق های جدیدی برای نیروی زمینی ارتش خواهد بود. ما برای سازماندهی یک حرکت جهادی و به اثبات رساندن ولایت مداری ارتش از سه سند بالادستی که مجموعه ای از ارشادهای مقام معظم رهبری است برخوردار هستیم و توانسته ایم برنامه حرکت خود را برای سال 96 بر طبق این اسناد طراحی کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش برای ارتش همانند یک پایان نامه آموزشی است، گفت: در رزمایش ها سعی کرده ایم به تهدیدات روز منطقه نگاه داشته باشیم و تاکتیک ها و تکنیک هایی که نیاز روز ارتش کشور است و توسط طراحان و متخصصان داخلی ارتش طراحی شده اند را اجرا کنیم. امسال دو نوع رزمایش خواهیم داشت.

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به معیشت و رفاه نیروهای ارتش عنوان کرد: معیشت کارکنان ارتش یکی از مسائلی است که همیشه مورد تاکید فرماندهی کل قوا بوده است. در این راستا در سال 96 چهارده برنامه را طراحی کرده ایم که برای اجرا به نهاد های ذیربط ابلاغ شده است. مخصوصا در حوزه مسائل درمانی تلاش بر این است که در سه سطح کمک نقدی، کمک مستمر نقدی و همچنین تحت پوشش قراردادن کارکنان ارتش در بیمارستان های تخصصی منطقه ای مسائل درمانی کارکنان ارتش تحت پوشش قرار بگیرد.