آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه استان ،/ حوزه هرمزگان

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ :: ۲۰:۴۴

تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان در تنگه هرمز برگزار شد

خبرگزاری فارس: تمرین مشترک امداد و نجات دریایی ایران و عمان در تنگه هرمز برگزار شد

تمرین مشترک امداد و نجات دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران، دریابانی و اداره بنادر و دریانوردی با نیروی دریایی ارتش عمان در تنگه هرمز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس و به نقل از روابط عمومی منطقه یکم امامت نداجا، تمرین مشترک دریایی با حضور سردار سرتیپ پاسدار قدیر نظامی (معاون بین‌المللی ستاد کل نیروهای مسلح) و سرتیپ سعید البلوشی (معاون رئیس ستاد ارتش سلطنت عمان) و جمعی از فرماندهان دو نیرو در تنگه هرمز بر روی عرشه ناوشکن جماران برگزار شد.

سرتیپ سردار قدیر نظامی معاون بین‌المللی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: این تمرین مشترک متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دریابانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی ارتش سلطنت عمان و نیروی دریابانی سلطنت عمان بود.

وی افزود: دلیل اصلی این تمرین ارتقای هماهنگی‌ها و ارتقای سطح یکپارچگی و تحرک نیروهای دریایی دو کشور در راستای امداد و نجات، افزایش سطح امنیت مرزهای مشترک آبی و ارتقای هماهنگی و تبادل تجربه است.

معاون بین‌المللی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: برگزاری این تمرین دریایی مشترک علاوه بر تبادل تجربیات نظامی و ارتقای امنیت تنگه هرمز موجب تبادل مباحثی مانند تبادل تجربه و مدیریت مبارزه با قاچاق کالا می‌شود.

در ادامه معاون اطلاعات نیروی دریایی راهبردی ارتش اظهار کرد: در این تمرین یگان‌های شناور دریایی و پروازی از نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریابانی، یگان‌های مرزبانی، اداره بنادر و دریانوردی و مرکز امداد نجات اداره بنادر استان هرمزگان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

 امیر بهرام عسگریان اضافه کرد: این تمرین مشترک از لحاظ تاکتیکی ارزشی دارد که ما می‌خواهیم به یک زبان مشترک دریایی در بحث جست‌وجو و امداد و نجات دریایی با تحرک بسیار بالایی به یکی از اهداف این تمرین مشترک برسیم.  

معاون اطلاعات نیروی دریایی راهبردی ارتش بیان کرد: این سناریوی تمرین مشترک، احتمال اضطرار تمام کشتی‌های عبوری در تنگه هرمز که نیاز به امداد و نجات دریایی را داشته باشند را متصور می‌کند.

گفتنی است، در این تمرین یک روزه 3 ناوشکن، یک فروند بالگرد و یک هواناو نیروی دریایی ارتش، 2 فروند ناوشکن و یک فروند بالگرد از عمان، 3 فروند ناو و یک فروند یدک‌کش آتش‌خوار نیروی دریایی سپاه، 2 فروند قایق تندرو و 2 فروند قایق اف‌ای آراز بنادر و دریانوردی شرکت داشتند.

اجلاس دوستی مشترک نظامی جمهوری اسلامی ایران و کشور سلطنتی عمان هر سال در یکی از دو شهر مسقط و تهران برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.