آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه بین الملل / حوزه خاور میانه

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ :: ۰۹:۵۲

در گفت‌وگو با «المیادین»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن تا تکمیل جنگ علیه داعش در سوریه می‌ماند

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: واشنگتن تا تکمیل جنگ علیه داعش در سوریه می‌ماند

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام اینکه نبرد علیه داعش در سوریه هنوز تمام نشده، گفت خروج واشنگتن از سوریه به چند عامل از جمله تکمیل جنگ علیه داعش بستگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایریکا چیوسانو» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد خروج واشنگتن از سوریه بستگی به شرایطی دارد که مهم‌ترین آن، تکمیل جنگ علیه داعش است.

چیوسانو در گفت‌وگوی تلویزیونی در برنامه «لعبة الأمم» شبکه «المیادین» اعلام کرد، نبرد علیه داعش هنوز ادامه دارد و به همین دلیل ما به حمایت خود از نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه می‌دهیم.

وی سپس مدعی شد: آمریکا متعهد به شکست داعش و آزادی ملت سوریه از تروریسم است و ما از قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در سوریه حمایت می‌کنیم.

چیوسانو ضمن اعلام اینکه آمریکا در پرونده سوریه اختلافاتی با روسیه داد، از مسکو خواست برای تضمین آتش‌بس در سوریه- به تعبیر وی- به صف واشنگتن در موضوع سوریه بپیوندد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا سپس گفت که آمریکا از گفت‌وگوهای ژنو تحت نظارت سازمان ملل برای راه‌حل سیاسی در سوریه و تلاش این نهاد برای اجرای قطعنامه 2254 (که در سال 2015 برای پایان دادن به بحران سوریه صادر شد) حمایت می‌کند؛ وی سپس بعید دانست که آمریکا در پایان مسیر، «بشار اسد» را (برای ادامه کاری سیاسی در سوریه) انتخاب کند.

این اظهارات سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در حالی اعلام می‌شود که «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در شورای امنیت با اشاره به جنایت‌های ائتلاف موسوم به ائتلاف ضد داعش آمریکا در سوریه، خواستار انحلال سریع این ائتلاف شد.

بشار الجعفری شامگاه چهارشنبه (دیشب) در واکنش به ادعاهای ائتلاف آمریکا علیه سوریه گفت که اوضاع انسانی مناطق تحت سیطره این ائتلاف بسیار بد است؛ وی از سازمان ملل خواست برای بررسی شرایط انسانی بد این مناطق، کمیته حقیقت یاب به این مناطق از جمله شهر رقه اعزام کند.

بشار الجعفری با اشاره به حملات ائتلاف آمریکا علیه مردم سوریه که منجر به کشته و زخمی‌ شدن هزاران نفر شده است، خواستار انحلال سریع این ائتلاف شد.

ائتلاف آمریکا با کمک شبه نظامیان کرد سوریه تابستان گذشته شهر رقه را که مرکز خلافت خود خوانده داعش بود بعد از ماه‌ها درگیری آزاد کردند که براساس برخی گزارش‌ها بیش از 50 درصد این شهر تخریب شده و شهر به مخروبه بدل شده است.

براساس گزارشی که گروه «ایر وارز» اخیرا منتشر کرده، حملات ائتلاف آمریکا در سوریه منجر به کشته شدن 6000 غیر نظامی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.