آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه اجتماعی / حوزه جامعه


در افتتاحیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی عنوان شد

سهم قابل توجه طراحان لباس در انتقال فرهنگ عاشورایی/ دشمن حتی در تحریف لباس عاشورایی نیز کوتاهی نکرده است

خبرگزاری فارس: سهم قابل توجه طراحان لباس در انتقال فرهنگ عاشورایی/ دشمن حتی در تحریف لباس عاشورایی نیز کوتاهی نکرده است

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با بیان اینکه دشمن حتی در تحریف لباس عاشورایی نیز کوتاهی نکرده است، گفت: با الهام از آموزه‌های کهن با مشارکت هنرمندان سعی در کاربردی کردن آثار ارائه‌شده به دومین نمایشگاه لباس عاشورایی داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، دومین نمایشگاه لباس عاشورایی عصر امروز با حضور جمعی از طراحان لباس و مسئولان فرهنگی در تالار وحدت افتتاح شد.

در این مراسم حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و مشاورز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌زمان با جرقه فکری ایده نمایشگاه لباس عاشورایی و فراهم آمدن زمینه برگزاری آن متوجه اهمیت تلاش هنرمندان و طراحان در این زمینه شدیم.

وی ادامه داد: یکی از گروه‌های مؤثر در انتقال فرهنگ عاشورایی که پرچم و بیرق امام حسین(ع) را زنده نگه داشته‌اند طراحان و تولیدکنندگان لباس هستند و نقش‌شان در این نمایشگاه به صورت برجسته نمایان می‌شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به تلاش‌های غیرمنسجم سال‌های گذشته در گوشه و کنار کشور در زمینه طراحی لباس عاشورایی اظهار داشت: این رویداد بزرگ دینی و ملی یادآور این نکته است که هنرمندان این عرصه سهم قابل توجهی در انتقال فرهنگ عاشورایی دارند.

قبادی از اهداف برگزاری این نمایشگاه به تحقق زندگی به سبک ایرانی ـ ‌اسلامی اشاره کرد و گفت: از دیگر اهداف این نمایشگاه تلفیق هنر و اندیشه و توجه به شعائر و شئونات اسلامی است که بتواند در ارتباط با زندگی اجتماعی ما نقش داشته باشد.

به گفته وی لباس‌های عاشورایی می‌تواند به زندگی اجتماعی ما رنگ و بوی دینی و ملی بدهد.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ابراز داشت: جریان‌های هنری با انتقال مفاهیم ارزشمند دینی و بروز آن به شکل مد و لباس ما را در رسیدن به اهداف خود کمک می‌کند.

قبادی با یادآوری این نکته که پس از برگزاری اولین نمایشگاه لباس عاشورایی، مؤسسات صاحب نامی برای ورود به این عرصه اقدام کرده‌اند،‌ تصریح کرد: شاهد بروز دغدغه‌های دینی و ملی تک تک هنرمندان طراح و تولیدکننده در این زمینه بودیم.

به گفته وی یکی از تلاش‌های دشمن نفوذ از طریق آموزه‌های دینی است که حتی موضوع لباس عاشورایی هم از چشم آنها پنهان نبوده و سعی در منحرف کردن آن داشتند، اما هنرمندان با الهام از آموزه‌های کهن و یافته‌های دیرین سعی در احیای سنت‌های اصیل ما داشته‌اند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به استقبال و مشارکت بیشتر استان‌های مختلف برای حضور در دومین نمایشگاه عاشورایی اشاره کرد و گفت: کاربردی کردن آثار ارائه‌شده به این نمایشگاه ازجمله اهداف دیگر ما بوده است و خوشحالیم که امسال درصد قابل توجهی از آثار راه‌یافته به نمایشگاه جنبه تولیدی پیدا کرده است.

قبادی اظهار امیدواری کرد: با ادامه این راه در سراسر کشور به سمتی پیش برویم که پیرغلامان حوزه لباس را معرفی کنیم.

شایان توجه است نمایشگاه لباس عاشورایی از امروز 25 شهریورماه تا یکم مهرماه در محل تالار وحدت برپا خواهد بود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.