آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه بین الملل / حوزه آمریکا / اروپا


کابل: نیازمند کمک‌های روسیه هستیم اما کمک آمریکا و غرب را نمی‌خواهیم

خبرگزاری فارس: کابل: نیازمند کمک‌های روسیه هستیم اما کمک آمریکا و غرب را نمی‌خواهیم

سفیر افغانستان در روسیه اعلام کرد که کابل برای ادامه مبارزات علیه تروریسم نیازمند کمک‌های مسکو است اما کمک‌های آمریکا و غرب را نمی‌خواهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالقیوم کوچی» سفیر افغانستان در مسکو امروز شنبه اعلام کرد که کابل برای احیای صلح در افغانستان نیازمند کمک روسیه است و به کمک آمریکا و دیگر کشورهای غربی احتیاجی ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، سفیر افغانستان در خصوص اوضاع امنیتی در این کشور و همچنین راهبرد جدید واشنگتن در خصوص افغانستان گفت که نیروهای دولتی در این کشور بدون نیاز به کمک آمریکا قادر به مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش و طالبان هستند.

وی تأکید کرد: «ما خواستار آن بودیم که نیروهای آمریکایی و دیگر کشورهای غربی که روابط نزدیکی با افغانستان نیز دارند، این کشور را مدت‌ها پیش ترک می‌کردند. ما حالا نیروهای نظامی بسیار قدرتمندی داریم. آنها با تروریسم، طالبان و داعش مبارزه می‌کنند. و ما قادریم به تنهایی این کار را انجام دهیم.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه گذشته راهبرد جدید واشنگتن در قبال افغانستان را اعلام کرد. این راهبرد جدید شامل افزایش حضور نظامی آمریکا در این کشور است. با این وجود رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که قصد ندارد هیچ اقدام نظامی آتی در افغانستان را علنا اعلام کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.