آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

گروه استانها / حوزه قم

۹۶/۰۶/۰۱ :: ۱۴:۳۶

حجت‌الاسلام ذوالنور مطرح کرد

کارشکنی آمریکا برای بهره‌مندی ایران از مزایای برجام/ قانون اقدام متقابل باید شدیدتر تدوین می‌شد

خبرگزاری فارس: کارشکنی آمریکا برای بهره‌مندی ایران از مزایای برجام/ قانون اقدام متقابل باید شدیدتر تدوین می‌شد

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به دنبال محروم کردن ایران از بهره‌مند شدن از مزایای برجام است و کشورمان باید به صورت قوی در برابر این اقدام آمریکا بایستد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در حاشیه مراسم تحلیف اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش آمریکا برای بازدید آژانس هسته‌ای از مراکز نظامی ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران این حرکت را محکوم می‌کند و آن را مذبوحانه می‌داند، کشورمان در این خصوص موضع‌گیری کرده است و باید این موضع‌گیری‌ها قوی‌تر شود.

وی ادامه داد: در چارچوب برجام با مجامع بین‌المللی همکاری می‌کنیم و هیچ نظارتی برای آمریکا در برجام دیده نشده است، صرفا این کشور به دنبال چوب لای چرخ گذاشتن است تا ایران از مزایای برجام استفاده نکند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا به دنبال محروم کردن ایران از بهره‌مند شدن از مزایای برجام است و کشورمان باید به صورت قوی در برابر این اقدام آمریکا بایستد، از دولت ایران توقع داریم که جدی‌تر در این خصوص برخورد کند، به هر میزان که آمریکا در اجرای برجام کارشکنی کرد، ما نیز باید به همان اندازه اقدام متقابل داشته باشیم.

ذوالنور با اشاره به گزینه‌های در دسترس ایران برای مقابله با کارشکنی آمریکا در اجرای برجام اظهار کرد: از جمله این گزینه‌ها محدود کردن همکاری کشورمان با آژانس هسته‌ای و حتی تعلیق این همکاری‌ها است.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح یک فوریتی در مجلس برای مقابله با کارشکنی آمریکا در اجرای برجام تصویب شد، این طرح یک طرح جامع و مناسب است و تنها بحث اجرای آن مطرح است، قانون اقدام متقابل ایران را داریم که در سال 94 پیش از پذیرش برجام تصویب شد.

ذوالنور با اشاره به قانون اقدام متقابل ایران در اجرای برجام اظهار کرد: این قانون 9 ماده و دو تبصره دارد، دولت باید به وظیفه خودش عمل و این قانون را اجرا کند و اجرای چنین قانونی می‌تواند بسیار موثر باشد، رهبر معظم انقلاب بر اجرای قانون اقدام متقابل تاکید داشتند.

وی ادامه داد: آمریکا اگر تحریم‌ها را علیه ایران فعال کند، این اقدام خود به خود نقض برجام است و قانون اقدام متقابل هم در مقابل احتمال انجام چنین رفتاری توسط آمریکا تهیه شده است، البته خود من از مخالفان فوریت این قانون بودم و اعتقاد داشتم که قانون اقدام متقابل جامعیت لازم را ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: قانون اقدام متقابل باید شدیدتر تدوین می‌شد، زمانی که این قانون پس از تصویب یک فوریت به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد، سعی کردیم که با گرفتن پیشنهاد‌ها از نمایندگان و دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت دفاع و سپاه، قانون را نسبت به قانون اولیه در زمینه محتوا غنی‌سازی کنیم و اصلاحاتی در قانون اقدام متقابل اعمال شد.

ذوالنور در پایان با اشاره به محتوای قانون اقدام متقابل خاطرنشان کرد: این قانون می‌توانست که بازدارندگی بیشتری را داشته باشد، اما در مجلس شورای اسلامی نتوانستیم تمام آن چیزی که مدنظر داشتیم را در قانون اقدام متقابل بگنجانیم.

انتهای پیام/ج/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.