آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

آذربایجان قهرمان

اخبا ر روز

اخبار ارتش ج. ا . ایران

بازدید از مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش و فصلنامه الماس

تاکید پوردستان بر جمع‌آوری کامل اسناد دفاع مقدس

پوردستام و گلفام

امیر سرتیپ احمدرضا پورستان جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش و فصلنامه الماس ایران بازدید کرد.

به گزارش ایسنا،در این بازدید، ابتدا امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این مرکز گفت: مرکز اسناد دفاع مقدس ارتش با جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی با همکاری فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش هزاران ساعت فیلم و مصاحبه در غالب تاریخ شفاهی برای آیندگان جمع‌آوری کرده است.

وی ادامه داد:  فصل نامه الماس ایران نیز به منظور جلوگیری از تحریف و فراموشی وقایع دفاع مقدس و همچنین برای آشنایی پژوهشگران دفاع مقدس و دوست‌داران راه ایثار و شهادت بر پایه نشست‌های مفهومی تاریخ شفاهی مستند، با کوشش محققان و پیشکسوتان این عرصه  تهیه و در پایان هر فصل در اختیار تمام سازمان های دولتی، فرماندهان، مراکز پژوهشی و دانشگاهی و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

در ادامه این بازدید، امیر سرتیپ پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش پس از بازدید از قسمت‌های مختلف و آشنایی با اقدامات انجام شده در جمع کارکنان و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش پیشکسوتان و فرماندهان ارتش در دفاع مقدس گفت:همانگونه که در دوران دفاع مقدس و در بحرانی‌ترین شرایط در برابر دشمن متجاوز سینه سپر کردند، هم اکنون نیز در برابر تهاجم فرهنگی دشمن با سینه‌ای مالامال از ناگفته‌های جنگ، از مرزهای فرهنگی این مرز و بوم دفاع می‌کنند و با سلاح قلم و زبان به صحنه پیکار شتافتند. این کارهای انجام شده و در حال انجام، ستودنی است و برای امروز و آیندگان گنجینه‌ای است که مایه مباهات خواهد بود.

وی افزود: هر فرمانده و پیشکسوتی خاطراتی دارد که شاید تا به امروز نتوانسته به زبان بیاورد و یا کسی از او نخواسته که چیزی بگوید، اما شما با این کارتان این گنج نهفته را  از دل دلاورمردان عرصه پیکار بیرون آورده و برای تحقیق و پژوهش و افتخار و سربلندی در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهید و این کار بزرگی است.  جمع‌آوری کامل اسناد دفاع مقدس و بکارگیری آن در تمام پروژه های تحقیقاتی بایستی سرلوحه امور قرار گیرد و توسعه کمی و کیفی این مرکز جزو اولویت‌های کاری ما خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.